Witam,
mam pytanie odnośnie płynu chłodniczego.
Jestem po naprawie głowicy i wymianie wszystkich uszczelek/uszczelniaczy. Dodatkowo zostały wymienione pierścienie na tłokach. Dzisiaj odebrałem samochód i pierwsze wrażenie jakie odniosłem to że jest słabszy. Druga sprawa odkręciłem korek od płynu wszystko ok płyn nie buzował jak przed naprawą. Ale po kilkukrotnym przy gazowaniu płyn zaczął wylatywać z pojemnika ( nie było pęcherzyków powietrza jak przed naprawą). Czy to normalne że płyn się tak zachowuję ?.
Mechanik powiedział mi że w Audi jest podciśnieniowa instalacja chłodzenia ( czy coś takiego

) i że nie wolno odkręcać korka podczas pracy silnika ( zwłaszcza jak się zagrzeje ) bo tak będzie zawsze.
jeszcze pytanie dotyczące oleju. Wcześniej miałem zalany 5w40 pełen syntetyk. Obecnie mechanik zalał mi 10w40 ( czy to poprawnie czy powinienem wrócić do 5w40 )
Bardzo proszę o odpowiedz czy to normalne czy nadal coś jest nie tak.
Objawy przed naprawą obfite kopcenie z rury wydechowej i ubytek oleju.