Sas_AS napisał(a):
Na chłopski rozum to skład mieszanki... za dużo wachy laje (tu też za mało, ale skoro wali w wydech to za dużo) i nie zdąży jej przepalić (lub nie ma co). Mam to samo auto 132kW i właśnie od 4,5 tyś do max występuje już efekt zapętlania wtrysków (leją na maxa), więc może ciśnienie na wtryskach (pompa paliwa, regulator ciśnienia może stanął, przewód z zbiorniku
Masz rację... tylko jest jeden problem...
Jak odepnę np: przepływkę lub N75, przejadę się, daje buta do 6000 obr, to nic nie szarpie. Oczywiście z odpiętym czujnikiem (przepływka lub N75) robi się mniejsza moc (boost pokazuje ok 0.3 bar'a). To jest właśnie dziwny problem.
Sas_AS napisał(a):
- lubi się przetrzeć np. mi - po postoju nocnym odpalała po długim kręceniu, spadek mocy po chwilowym skoku).
Skoro silnik pomimo takiego przeglądu dławiłby się dalej,
U mnie jest OK. Pierwsze odpalanie jest git.
Sas_AS napisał(a):
to pierwsze co przyczepiłbym się do przepływki,
Sprawdziłem, zmieniłem, kupiłem ORI z tym samym nr. Nic to nie dało. Dalej szarpie jak jest gorący silnik.
Sas_AS napisał(a):
gdyż tam jest czujnik temperatury powietrza, potem lambda i oczywiście wywaliłbym boost'a
Też odpiąłem boost'a z trójnikiem. Oczywiście nic to nie dało. Poza tym... boost'a kupiłem tylko po to, aby zobaczyć czy wszystko jest ok z ciśnieniem do turbiny.
Sas_AS napisał(a):
(1. kkk03s już i tak jest po tuningu, a to najsłabszy element tego silnika, chcesz się bawić to nowy kolektor i k04 z nową mapą i wtryskami od tt, te już i tak się zapętlają, boost nic Ci nie da poza dobrym wrażeniem i rżnięciem turbiny...
No pewnie, że tak

Tylko ja jestem dziadkiem... (znaczy mam już 33lata) w życiu nie są mi potrzebne jakieś pierdoły, tuningi, pirdynki

Silnik, samochód musi normalnie chodzić i wszystko powinno być oryginalne.
Sas_AS napisał(a):
2. jak padnie dwumas od przeciążeń na niskich obrotach to jesteś 4 kzł lżejszy na dzień dobry, to ciężkie auto a nie malutka tt-tka).
No pewnie. Jak ktoś zapierdziela jak szalony, to będzie potrzebna kaska

Sas_AS napisał(a):
Co by nie było wymieniając tak dalej zje Cie tej samochód. Cewki (z driverami), platynowe świece i sterownik (na filtrze) możesz podmienić również od 150-tki, choć osobiście wątpię, aby tu leżała przyczyna.
Wiem Sas_AS'u

Sam mam już dosyć z tym problemem, zmienianiem i kupowaniem. Mam jeszcze nadzieję, że ktoś ( jeden, dobry człowiek ) wyślę mi sondę lambda, wtryskiwacze, czujnik hala i regulator ciśnienia, ale nie chce mówić pochopnie, kto to jest

Zobaczymy.
Sas_AS napisał(a):
Ostatecznie jak masz czas na dojazd (i ja znajdę) można trochę przełożyć elektroniki z mojej niuni (ajl), a nóż widelec coś się znajdzie.
I bardzo wielkie dzięki. Jakby co... wyślę Ci PW i pogadamy kiedy i o której

Sas_AS napisał(a):
Czepiając się objawów, że skoro na zimnym jest okej, to znaczy ze auto nie zauważyło, że się silnik rozgrzał (wiem głupota)... może to któryś czujnik temperatury w kółko pogrywa (kiedyś mi szalał od temp. oleju, przeczyszczenie styków pomogło, nie miało to wpływu na prace silnika, a jedynie na wskaźnik temperatury oleju, więc tym już możesz się nie zajmować).
Zgadza się.
Sas_AS napisał(a):
ps. N75 i DV masz na zbyciu ? U mnie któryś zaczyna niedomagać bo czasem wywala błąd N75...
No właśnie nie mam. Sprzedałem. Mam jeszcze dostępną 100% przepływkę Boscha.
Ale jeśli chodzi o N75, to zobacz tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=382782Sas_AS napisał(a):
ps2. boost'a rozumiem jako mbr, bo jak wskaźnik to wszystko jasne, dla mnie za wysokie ciśnienie na turbinie !
Sas'u... to wszystko jest oryginalne. Ciśnienie z turbiną powinno być ok 0.8 - 0.9 bar'a. Wiadomo, że chodzi o AJL.
Silnik 1.8T to moc od 150KM do 180KM, różni się tylko i wyłącznie softem. Turbiny są te same tyle, że w 150KM dmucha 0,55bar'a w 180KM 0,8bar'a. Oczywiście mówię o oryginalnym sofcie (Np: Passat B5 AEB, AWT 150KM - Audi A6 C5 AEB 150KM, AJL 180KM)
Sas_AS napisał(a):
Walczę teraz z lpg, mapsensorem od lpg... wyciągnie wskaźnik doładowania i napisze jakie powinno być (turbinę mam napewno zdrową, z tego co pamiętam daje on max 0,9 - 1 bar i to są jest jej krytyczne ciśnienie oczywiście minus to co połknie silnik czyli powinno się pojawić jakieś 0,55 - 0,65 bar między 3-4 tyś
Nie znam się na lpg, ale bo przejechaniu się, dają buta do końca, to od 3000 obr powinno być minimum 0.7 bar'a z silnikiem AJL. Złap za wirnik i sprawdź czy nie ma na nim luzu (poruszaj na boki i góra-dół, dopuszczalny jest delikatny luz na góra-dół).
Sas_AS napisał(a):
... może ktoś się mąrzejszy w tym czasie wypowie, a ja wyciągnę tą piszczącą zabawkę z pudełka i wtedy napisze ile powinno być w układzie w tym silniku).
No pewnie.
