.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 03:28:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 2.8 AAH zalewa wszystkie swiece i dymi
PostNapisane: 14.sie.2015 22:00:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 14:43:41
Posty: 6
Lokalizacja: Włocławek
Witam

Auto to Audi A8 Quattro , 95r , motor 2.8 AAH , automatycza skrzynia

Silnik chodzil idealnie , nie falowaly obroty jak nowka nic nie dymil itd. igla. i pojawila sie bardzo dziwna jak dla mnie ustreka. Mam 30 lat i od malego interesuje sie motoryzacja , cos takiego nigdy mi sie nie przytrafilo , a jestem akutalnie zagranica i mam ograniczone mozliwosci wiec zwracam sie do was...

Problem pojawil sie rano przy odpalaniu. Poprostu nic. cisza. po dodaniu gazu zacząl lapac , po bardzo delikatnym przegazowaniu zaczal parowac na wolnych obrotach, lecz nie jak zawsze ok. 1200 gdy jest zimny , tylko 600 ledwo co. Silnikiem szarpie , chodzi nie rowno. Z wydechu wydobywa sie dym nibieski jak z syrenki wrecz pluje na asfalt wydzilinami.

Wsztstkie swiece zalane identycznie czarne mokre.

Odrazu napisze ze: to nie przestawiony rozrzad , to nie czujnik temperatury , to nie sady lambda, odlaczalem tez aku. np. na noc. , to nie wina lewego powietrza, przeplywomierza ,

Kombinowalem sprawdzalem i pewnego dnia mielem chwile mowie sprawdze czy ma moc , ruszylem i na takim dymiacym docisnolem mu gazu , pare razy do przud do tylu pozakrecalem , zatrzymuje sie , a on dzila jak by nigdy nic idealnie. Mysle cos tam nie laczy czy cos , pochodzil chwile znow zle. Dymi zalewa szarpie.

Dzis go odpalilem chodzil idealnie rozgrzal sie do konca , wrzucam wsteczny i odrazu po ruszeniu znow zle. Co mnie usieszylo , gdyz chce znalesc usterke , by mi gdzies w drodze sie to nie stalo.


Teraz pytanie co moze byc przyczyna ?? Macie jakies pomysly ??/ Moze ktos mial podobny problem ?/

_________________
A to moje dzieci
AUDI V8
AUDI 80 B4
AUDI 80 B2

HPI TROPHY 3.5 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 2.8 AAH zalewa wszystkie swiece i dymi
PostNapisane: 14.sie.2015 23:03:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2015 21:16:02
Posty: 41
Na początek sprawdziłbym czy nie jest przytkany katalizator.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 2.8 AAH zalewa wszystkie swiece i dymi
PostNapisane: 15.sie.2015 06:58:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Auto nie ma LPG? Ja to bym brał pod lupę czujnik położenia wału i czujnik wałka rozrządu. To są rzeczy odpowiedzialne za zapłon.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 2.8 AAH zalewa wszystkie swiece i dymi
PostNapisane: 16.sie.2015 14:59:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pytanie czy wali zapłonami w wydech? Jeśli tak to uszkodzony czujnik na prawej głowicy - na wałku rozrządu. Czujnik bodajże dwupinowy na prostokątnej wtyczce. Jeśli dobrze pamietam pasuje też od 1,8T z pierwszych roczników.

Jeśli zapłony nie szaleją i nie słychać po wydechu wypadających zapłonów to obstawiałbym zasyfioną lub uszkodzoną przepływkę.

Skąd masz pewność, że to nie czujnik czy przepływka? Podaj parametry z kolumn z bloku 000 i 001. Wiele powiedzą. Silnik min 80 stopni rozgrzany.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 2.8 AAH zalewa wszystkie swiece i dymi
PostNapisane: 16.sie.2015 18:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2009 14:43:41
Posty: 6
Lokalizacja: Włocławek
dzikuje za odp.

Katalizator nie zaplcha sie przez noc i sam po chwili sie nie odetka, a tak na moja praktyke biorac to nie widzalem nigdy zatkanego katalizatora od benzyny bo jak silnik dobrze pracuje to niby czym mialby sie zatkac , to wkretka mechnikow zeby je wycinac i sprzedawac.

Czujnik polozenia walu , czujnik polozenia rozdzadu , gdy jest popsutu auto wogule nie zapali , mozna to latwo sprawdzic odlaczajac takowy , silnik zgasnie.

Nie nie wali w wydech. Pewnoc z przeplwka jest taka ze , gdy odlaczysz przeplywke w dobrze dzilaajacym silniku bedzie chodzil nie prawidlowo , lecz nie bedzie takich objaow jak u mnie czyli dym jak z syrenki z wydechu i bardzo nierowna praca.

Tyle z odpowiedzi. Udalo mi sie podlaczyc auto pod kompa , bledy takie : klapki kolektora ssacego , blad wtrysku nr 1 i nr 6 ,

Po skasowaniu bladow auto dziala igla , jak wczesniej pracuje idalnie dzis przejechalem ze 30 km dla testu jest moc jest wszysko , tylko boje sie gdziekolwiek jechac zeby sie znow to nie stalo. Gdy chodzil zle ruszalem manualnie tymi klapkami i nie bylo roznicy. Co dokladnie te klapki robia ??/ tzn. za co sa odpowiedzialne /??/

A co do bledow wtrysku to mysle ze sa wynikiem innej usterki , gdyz wszyskie swiece byly jednakowo zalane i silnik pracuje na wszyskich cylinrach jednakowo , gdy odpinam kolejno wtryski na pracujacym silniku na kazdym z cylindrow jest taki sam efekt , wiec pracuja wszyskie tak samo.


Teraz jest dobrze , a innych bledow nie bylo , ptanie takie czy te klapki moga spowodowac taki efekt ??

_________________
A to moje dzieci
AUDI V8
AUDI 80 B4
AUDI 80 B2

HPI TROPHY 3.5 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 2.8 AAH zalewa wszystkie swiece i dymi
PostNapisane: 16.sie.2015 19:11:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Klapy w dolocie skracaja lub wydluzaja uklad dolotowy. Krotki dolot dziala w celu uzyskania jak najlepszej charakterystyki w dolnej partii obrotu. Gdy silnik osiaga optimum zalacza sie dlugi dolot aby wykorzystac maksymalnie parametry silnika.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 2.8 AAH zalewa wszystkie swiece i dymi
PostNapisane: 17.sie.2015 09:36:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Khmmm - opis ok, ale zasada działania jest odwrotna - wysokie rpm dolot krótki, niskie długi.

Ale raczej nie ma to nic wspólnego z problemami opisywanymi w wątku.
Czasem czujnik temp pada w bardzo specyficzny sposób - w konkretnej temp pokazuje głupoty :(, już 2st niżej czy wyżej jest OK - więc proponuję, jak kolejnym razem zacznie wariować, odpiąć go od ECU.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 2.8 AAH zalewa wszystkie swiece i dymi
PostNapisane: 17.sie.2015 09:46:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zagor napisał(a):
Khmmm - opis ok, ale zasada działania jest odwrotna - wysokie rpm dolot krótki, niskie długi.


Fakt. Teraz jak przeczytałem to widzę, że odwrotnie opisałem :P A sam budowałem dolot długi dla 16V w Ibizie hehehe

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 109 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: