Witam
Od kilku dni borykam się z błędami: P0300 - dowolny cylinder - stwierdzona przerwa w zapłonie P0301 - przerwa w cylindrze 1 P0302 - przerwa w cylindrze 2 P0303 - przerwa w cylindrze 3 Kiedyś to były sporadyczne błędy. Pojawiły się na długiej trasie. Przy każdej przygazówce około 6k obrotów wyskakują. Czuć czasami delikatne ledwo wyczuwalne nierownomierną pracę silnika na ułamek sekundy. Moc wydaje się OK. Dodatkowo wskakują nie zawsze błędy: P1114 - podgrzewana sonda lambda 2 rząd cylindrów 1 rezystancja za wysoka P1140 - podgrzewana sonda lambda 2 rząd cylindrów 2 rezystancja za wysoka Potrafił pojawić się błąd: P0421 - Warm up catalyst bank 1, efficiency below theshold - ale tylko raz to wyskoczyło To czasami wyskakuje: P3262 - Exhaust bank 1/1 oxygen sensors behind catalys swapped (nie wiem jak to tłumaczyć) ale fizycznie nie jest możliwe pomylenie i zapięcie odwrotnie wtyczek od sond. Maja swoje kolory i chyba nie pasują nawet.
Ponieważ błędy wyskakują ciągle banku 1 (oprócz sond), to zamieniłem stronami same cewki. Bez zmiany. Dzieje się tak samo na PB jak i LPG. Starałem się porobić jakieś testy. Grupa 030 - wartości są poprawne Grupa 031 - na luzie wartości są poprawne czyli 1. Przy zwiększeniu obrotów z tego co pamiętam nadal się nie zmienia wartość a powinna. Grupa 032 - wartości to jakieś 3% sprawdzałem tylko bieg jałowy. Grupa 034 - nie udało mi się testu przeprowadzić bo to automat wciskam hamulec i gaz ale obroty się nie zwiększają. Bez hamulca również a bez zwiększenia obrotów test nie startuje
Już nie wiem co mogę sprawdzić, myślałem że cewki ale zamiana stron powinna powodować błędy cylindrów 4,5,6. Świece nie sprawdzałem wzrokowo ale dobrej klasy i wymieniane góra 10 000 temu.
_________________ VW Golf 1.9 TDI zawieszenie gwintowane, 115 KM było Audi A6 3.0 Quattro + LPG Audi A6 3.0 TDI Quattro 302 KM Seat Leon FR 2.0 TDI 200 KM
|