Witam!
Przyszedł czas na wymianę rozrządu w s6c5 AQJ. Przebieg auta 193kkm, poprzednią wymianę ktoś robił przy przebiegu 121kkm taką informację uzyskałem w ASO Audi. Więc przed wymianą zvagowałem grupę 093 i wyszło tak:
http://vaglog.pl/log_254549.htmlDo wymiany zaopatrzyłem się w blokady rozrządu tj listwa na wałki i trzpień do blokowania wału korbowego
Wymieniłem cały rozrząd z pompą wody, termostatem(ktoś poprzedni termostat założył odpowietrznikiem w dół), i tym napinaczem hydraulicznym.
Nie wymieniłem podkładek na wałkach, ale nie wyglądały jakby im coś było.
Koła rozrżądu zostały poluzowane za pomocą ściągacza(nie było z tym żadnego problemu)
Wymieniałem też świece i silniczkiem można było kręcić bez większych problemów.
Całość wymieniłem w/g instrukcji z Elsy. Po skręceniu i wyjęciu blokad i imbusu 5mm z pomiędzy napinacza obróciłem wałem o dwa obroty wkręciłem blokadę wału włożyłem bez problemu listwę na wałki, a luz między obudową napinacza a dźwignia rolki był 6mm( podobno dopuszczalne jest 5mm +/- 1mm).
Zadowolony skręciłem całość do kupy, odpaliłem silnik, zapalił bez problemu. Zagrzałem motorek zvagowałem i zonk:
http://vaglog.pl/log_277773.htmlI teraz pytanie robiłem pierwszy raz rozrząd w V-ce jest to moje auto, może ktoś ma więcej doświadczenia i powie mi co poszło nie tak, bo to że nie wymieniłem podkładek, to nie chce mi się wierzyć, żeby to mogło mieć aż taki wpływ. Dziwne, że przed wymianą było 8 stapni różnicy i po wymianie też jest 8 stopni.
Za wszystkie sugestie będę niezmiernie wdzięczny