.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 23:36:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 02.kwi.2016 14:09:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2016 13:40:53
Posty: 4
Witam
Problemem sa panewki, pytanie czy opłaca się robić czy lepiej celować w "nowy" silnik? Jaki koszt wymiana ewentualnego szlifu wału?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 02.kwi.2016 22:05:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Masz pewnosc ze to panewki? Jakie objawy?
Panewki glowne kupujesz osobno na gore i dol.
Jest kilka pasowan. Panewki na czopy kupujesz na sztuki... tez kilka pasowan. Musisz rozebrac by wyjac i sprawdzic kolor...bywa ze nie ma z czego szlifowac bo masz najmniejsze pasowanie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 03.kwi.2016 08:14:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Robienie dolu oplaca sie tylko wtedy kiedy nigdy jeszcze nie byl ruszany a gladzie cylindrow sa w bdb stanie. Jesli juz ktos tego dotykal to oznacza ze spartolil robote bo aby ubic panewki trzeba byc mega specjalista, brak oleju, uwalona pompa oleju lub wlasnie niedbale rece mechanika co ruszal dol silnika.

Obadaj stan gladzi oraz walu. Jak nie bedzie nominal to lepiej szukaj nowego slupka.

Wytapatane Zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 03.kwi.2016 09:31:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Jak patrzę na pasowania... co 0,003mm to wiem, że musi być wysokiej klasy specjalista w dobrym zakładzie by poskładać to do wkręcania się na 7000rpm.
Sprawnego AQJota dorwiesz za 3500PLN z głowicami.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 14.wrz.2016 13:21:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2016 13:40:53
Posty: 4
A jaki inny silnik można zapiąć do skrzyni która jest przy aqj ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 14.wrz.2016 13:23:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zmień auto.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 14.wrz.2016 13:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2016 13:40:53
Posty: 4
Czemu odrazu taki wniosek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 14.wrz.2016 16:45:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
AQJ jest zamienny z ANK. Tylko te dwa silniki były w S6 C5. Od Allroada nie podpasuje gdyż jest to już inna konstrukcja. Możesz ARSa podpiać ale wiedz, że moc będzie w okolicach 280KM i ciężko potem odsprzedać takie auto.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 14.wrz.2016 17:53:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2016 13:40:53
Posty: 4
ktoś miał styczność z panem na allegro pod nazwa parts2cars4 Audi? Jakieś opinie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 14.wrz.2016 18:26:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Ostatnio byłem bardzo bliski zakupu silnika do mojego aqj-ta ale mój został uratowany. Ogólnie wszystkie silniki na allegro mają po 160 - 180 tys, jeden miał nawet 120 tys tyle tylko jak poprosiłem o vin samochodów z których zostały wyciągnięte to za każdym razem, od dosłownie każdego sprzedawcy na allegro, usłyszałem to samo tzn każdy miał vin ale ostatnio mi się zawieruszył :) jeśli chcesz kupić dobry silnik to ważne są 3 rzeczy: silnik w samochodzie, osłuchanie go na zimno/ciepło i najważniejsze- pomiar kompresji na cylindrach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 14.wrz.2016 20:16:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Zgodzę się... każdy ma 150 tyś a faktycznie 300 :)
Powiedz nam co i jak uratowałeś - może się komuś kiedyś przyda...
Co do pomiaru kompresji - tu niestety z racji napinaczy i ich słabego wysterowania przy kręceniu jedynie rozrusznikiem nigdy w tych silnikach nie dostaniesz prawdy.
W napinaczu siedzi lock-pin... zwalnia go nawet niskie ciśnienie oleju. Jest ono jednak zbyt niskie by utrzymać pady tak jak powinny stać czyli na retard (bo w takiej pozycji blokowany jest napinacz po zgaszeniu silnika). Efekt... kręcisz te 200-250rpm, olej nie ma właściwego ciśnienia, napinacz skacze... wałek ssący obraca się skokowo - zawory nie otwierają się do końca albo nie wtedy gdy powinny. Inna sprawa - fazy rozrządu. Miałem -16/-9 po Heńku co poskładał rozrząd na znaczki i na całej głowicy -16 było 2-2,5bara mniej ciśnienia niż na tej co miała -9... Wielkie oczy zrobiłem jak po poprawieniu i wymianie padów nagle wszędzie równo po 12-12,5bara.
Słuchać zimnego, ciepłego... przegazować, przejechać się jak jest możliwość, pooglądać tu i tam i w bloki pomiarowe popatrzeć... tyle można.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z silnikiem AQJ w audi s6
PostNapisane: 14.wrz.2016 20:29:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Po zakończeniu prac nad swoim motorem opiszę wszystko co i jak było zrobione. Co do kompresji to jak najbardziej da się sprawdzić, oczywiście dla kumatego mechanika, który zajmuje się na co dzień 4.2. Kompresja nie może być ani za duża ani za mała, mysłę, że dla, jak by nie patrzeć, wiekowego już s6 c5, optymalna (bardzo dobra) kompresja będzie od 12 do 13 bar, każda wartość powyżej 14 bar i poniżej 10 jest sygnałem ostrzegawczym. mrhoster skąd jesteś?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: