Co masz na myśli mówiąc "luźny"? Ogólnie czasami, przy odpalaniu po dłuższym postoju, np. rano, słychać gdzieś z okolicy głowicy od strony pasażera dzwonienie, przez 1-2 sekundy, podobne do szkolnego dzwonka. Po na prawdę długim postoju, kiedy stał np. 2-3 tygodnie, przy odpaleniu przez kilka sekund silnik pracował jakby nie miał kilku cylindrów, telepało go jak starego ursusa. Z nastawnikami coś było robione bankowo, a przynajmniej warsztat mnie grubo za to skasował, co konkretnie nie wiem, wiem że były robione też uszczelniacze. Rozrząd był robiony, ale na tyle dawno, że w najbliższym miesiącu będzie robiony raz jeszcze, razem z wymianą oleju etc. Nie wiem jak rozrząd był wymieniany i czy były stosowane blokady, nie mam nawet jak tego sprawdzić, ale przy najbliższym serwisie zwrócę na to uwagę.
Jeżeli chodzi o wyprzedzenie zapłonu, przyszło mi na myśl jeszcze coś takiego, że zwykle jeżdżę na zalecanej 98 oktanowej benzynie, ale w czasie logów silnik popijał sobie 95 oktanów, może to jest przyczyną rozjechanego zapłonu?
Kable zapłonowe mam nowe, świece nowe, cewki "nowe" - używki.
Na wiosnę sprawdzałem ciśnienie sprężania, wychodzi równo około 14 bar na każdym garze, skracanie dolotu też pracuje, ale czy działa nie dam ręki uciąć

. Jak już wpadnie nowy rozrząd i olej zrobię ciśnienie oleju, jutro, może w sobotę jeszcze raz pyknę logi kanałów 003, 090 i 093 dla porównania jak to wygląda na 98 oktanach.
Co mogę sprawdzać dalej? Ogólnie mam plan doprowadzić A4 do stanu perfekt i mieć niedługo fajnego youngtimera

.
Aha, jeszcze jedna uwaga, zauważyłem, że dużo lepiej przyspiesza, kiedy stopniowo dodaję gazu wraz ze wzrostem obrotów zamiast deptać od razu w podłogę. Może coś z wtryskiem?