.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 23:59:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 23:57:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
co prawda temat dotyczy 2.2 20 VT ale przez ciśnienie oleju to ja sobie zdrowie popsułem :/ . U mnie w ACE 2.0 16V cisnienie spadało orzy 100 stopniach oleju do 0 barc, silnik chodził jak młockarnia, zdenerwowałem się i mnie mogłem tego znieść żeby zarzynać silnika i wyjąłem go , wsadziłem drugi (miałem przypadkiem na stanie) 6A i ciśnienie oleju przy 100 stopniach spadało do 1 bar-a. Wymieniałem pompę oleju i niewiele pomogła,okazuje się jednak że te silniki są dobite na maxa - panewki, wał. Ciśnienie na poziomie 1,5 bara- a na wolnych obrotach po rozgrzaniu do 90 stopni w moim przypadku było w sferze marzeń. Teraz przez te problemy w przeszłości aż boję się podłączać manometr do mojego 1.8 T choć pracuje w miarę cicho. :|

EDIT BY DRED haloo kolego może będziesz pisał bardziej powściągliwie
rozumiem zdenerwowanie , lecz to nie powód do używania takiego słownictwa

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 01:06:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
boisz się? lepiej nie wiedzieć kiedy zaciera się silnik... pewnie.
Ja bez tego podstawowego wskaźnika nie potrafię już jeździć. Nawet w uno dołożyłem wskaźnik ciśnienia oleju.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 09:23:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ciężki temat. pewne jest, że nie można się 100procentowo opierać na odczycie wskaźnika w zegarach. spotkalem sie co najmniej 2 razy (1 raz już wróżona była śmierć silnika...), gdy po wymianie czujnika wskazanie podskoczylo o ~1bar.

czy jest tutaj osoba, która miała niepokojący odczyt na zegarach (np 1bar) i podłączyła zewnętrzny manometr i okazało się, że jednak są 2 bary?

P.S. z tego co wiem NG, NF i 7A mają natryski na denka. jednak nie ma on wpływu na ciśnienie na wolnych obrotach, gdyż uruchamia się przy wyższym ciśnieniu oleju na zwiększonych obrotach, chyba, że jest uszk i natrysk "popuszcza".

Jak jest za niskie ciśnienie na rozgrzanym silniku to wystarczy posluchac. pomijajac jakies lekkie cykanie uszkodzonych popychaczy silnik przy za niskim cisnieniu bedzie pracowal jak silnik poloneza - sieczkarnia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 10:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Pomiaru dokonuje się przy 2000 obr/min. I to przy 2000 obr ma być 2 bary, a co najmniej 1,8 bara.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Ostatnio edytowano 19.paź.2008 14:13:40 przez kefir200, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 11:51:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
a kto wie jakie powinno byc cisnienie na rozgrzanym oleju 90"C w ABH na wolnych obrotach a jakie powyzej tej temp.???

u nie przy temp. silnika 90"C i temp. oleju {na wskazniku ta pierwsza kreska nad 60"C}to pokazuje 2bar

w korku wskazowka przekracza nie znacznie "ta" kreske a wskaznik pokazuje jakies + - 1,8bar'a

dobrze czy zle??

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 12:51:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
no to jak sie mierzy przy 2 tys obrotów to nie mam czym sie martwic, ale spróbuje jeszcze drugi wskaźnik podpiąc. u kolegi w abc przy 800 obr pokazuje 2.5 bara :d ale tez może czujnik szwankuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 19:31:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Kefir dobrze prawi :)
audi s2 3b 91' 173tkm przejechane - 1.2Bar / 850obr 3.8bar / 2000obr manometr zewn. silnik lata na 280ps już klika lat więc ...to ciśnienie 1.8-2bar to wyssane z palca :D lepiej ufać fabryce która podaje minimalne ale nieprzekraczalne na wolnych (czyli bezpieczne dla góry i dołu silnika) oraz 1.8bar przy 2.000obr dlatego teoretycy podsłuchiwacze opowieści powinni popraktykować :p a dla reszty proponuje zaufać producentowi.

ktoś wspomniał o v8 ;) 4.2 92' - 5w40 1.3bar/750obr 90st, 5bar przy 2000obr 90st szafa pokazuje 381tkm i polata jeszcze z 200tkm bez ruszania motoru.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 16.paź.2016 13:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 08:14:17
Posty: 272
Lokalizacja: Krakow / TKN
Lukasik napisał(a):
P.S. z tego co wiem NG, NF i 7A mają natryski na denka. jednak nie ma on wpływu na ciśnienie na wolnych obrotach, gdyż uruchamia się przy wyższym ciśnieniu oleju na zwiększonych obrotach, chyba, że jest uszk i natrysk "popuszcza".


No więc jak to jest z tymi natryskami, przy jakim ciśnieniu się "otwieraja" czy działają jak zaworki "zwrotne"?. Patrząc na budowę powinny się otwierać przy ciśnieniu ??? Jednak słaba sprężyna może powodować schodzenie oleju z góry przy braku cisnienia. Wiec jak to jest?

_________________
80 B3...90'...1.6...PP...2EE, b.
80 B3...89'...1.8s..NE...keihin I(angol), b.
100 C4...92'...2.2t...AAN, b.
100 C4...94'...2.2t...AAN,
...........................................................
HVAC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2,2 T] Prawidlowe ciśnienie oleju w 20VT
PostNapisane: 16.paź.2016 16:55:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
U mnie, w AAH (olej Valvoline 5W40), ciśnienie oleju po odpaleniu zimnego silnika wynosi 5 bar. Przy normalnej jeździe i temp. silnika 90' ciśnienie nawet na wolnych obrotach jest ponad 3bar. Po szybkiej autostradowej jeździe nigdy nie wynosi mniej jak 2,5bar na wolnych obrotach a muśnięcie gazu ciut ponad 1000RPM powoduje wzrost ciśnienia do 5bar.

Silnik ma 330tkm.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: