.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 23:25:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy gaszeniu auta. Koło pasowe.
PostNapisane: 15.paź.2016 22:47:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Pacjent jak w temacie AEL. Ostatnio wyjeżdżając z garażu usłyszałem pisk przy zapalaniu auta, dzieje się tak samo przy gaszeniu motoru. Gdybam co to może być, pasek wieloklinowy sprawdzony, psikałem preparatem dalej to samo. Myślę, może rolka od napinacza, pojechałem kupiłem wymieniłem, łożysko miało minimalne szumy. Dalej to samo. Amortyzatorek paska wieloklinowego stabilus wymieniony przy zakupie auta 5 lat temu, czyżby już padł. Alternator zachowawczo, parę miesięcy temu został zregenerowany, wymienione wszystkie łożyska, więc odpada.
Zostało koło pasowe. Zauważyłem, że na obrotach jałowych ma delikatne drgania (nagrałem film, link https://youtu.be/pvlk3a9nKYk).
Może ktoś sprawdzić w AELu czy u niego te drgania też występują. Po lekkim dodaniu gazu, przy zwiększonych obrotach drgania ustają. Koła pasowego jeszcze nie wymieniane, przy wymianie rozrządu jakieś ~40 tyś temu było ok. Mógłby bym jeszcze dla pewności wymienić sam pasek, ale nie wiem czy to coś zmieni.

Przy okazji zrobiłem krótki opis demontażu całego napinacza.
1. Odkręcamy górna osłonę silnika, dwie nakrętki 10.
2. Odkręcamy osłonę paska wieloklinowego śruba na alternatorze.
3. Odkręcamy 2 śruby 10 (kolor czerwony) od mocowania gumki od górnej osłony silnika.
Obrazek
4. Odkręcamy 3 śruby 13 (kolor zielony) uważając, by pasek nie spadł z koła pasowego.
5. Do tego zostały 3 dolne śyby i cały napinacz mamy w ręku
6. Rolka FAGa dostępna w sieci auto zatoka, około 50 zł. Nr orginalnej rolki 6203 LH
Skręcając nałożyłem preparat (klej do gwintów - niebieski) zapobiegający odkręcaniu się śrub.
Obrazek
Obrazek

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Ostatnio edytowano 15.lis.2016 21:29:35 przez Kliku, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 16.paź.2016 08:32:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
To raczej poczatek konca koła pasowego. Mozesz sprobowac zdjac pasek i zobaczyc co sie dzieje. Niedawno zmienialem w Volovinie, koszt ok 300zl.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 16.paź.2016 08:58:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Też tak myślę, że koło pasowe ma wytarte rowki i nie zaciska w nich karbów paska. Napinacz może być sprawny, a pasek nie ma w kole odpowiedniej przyczepności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 17.paź.2016 19:50:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
newman napisał(a):
To raczej poczatek konca koła pasowego. Mozesz sprobowac zdjac pasek i zobaczyc co sie dzieje. Niedawno zmienialem w Volovinie, koszt ok 300zl.


Niestety w AELu trochę droższy (450 zł corteco, 510 ina). Mechanik mówił, że te koła są wredne i potrafią paść niespodziewanie. Moje o dziwo nie puka, nie stuka itp. Tylko na wolnych obrotach widać drgania i ten pisk przy gaszeniu i zapalaniu.
Koło niebawem będzie wymienione, martwi mnie czy przez to szarpanie nie dostał napinacz, ten ze sprężyną (w sumie ma już z 5 lat). Zobaczę co się będzie działo po wymianie koła pasowego.

Energy napisał(a):
Też tak myślę, że koło pasowe ma wytarte rowki i nie zaciska w nich karbów paska. Napinacz może być sprawny, a pasek nie ma w kole odpowiedniej przyczepności.


Teraz po analizie wydaje mi się, że ten pisk spowodowany jest przez napinacz. Pewnie dostał przez te wibracje koła pasowego i teraz słabo dociska pasek. Koło swoją drogą ma bicie idzie do wymiana. Cóż szykują się wydatki, w tym miesiącu dodatkowo dochodzi przegląd i ubezpieczenie.
Koło pasowe ma metalowe rowki i bieżnię, więc wątpię aby się wytarły.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 17.paź.2016 20:11:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Kliku napisał(a):
newman napisał(a):
To raczej poczatek konca koła pasowego. Mozesz sprobowac zdjac pasek i zobaczyc co sie dzieje. Niedawno zmienialem w Volovinie, koszt ok 300zl.


Niestety w AELu trochę droższy (450 zł corteco, 510 ina). Mechanik mówił, że te koła są wredne i potrafią paść niespodziewanie. Moje o dziwo nie puka, nie stuka itp. Tylko na wolnych obrotach widać drgania i ten pisk przy gaszeniu i zapalaniu.
Koło niebawem będzie wymienione, martwi mnie czy przez to szarpanie nie dostał napinacz, ten ze sprężyną (w sumie ma już z 5 lat). Zobaczę co się będzie działo po wymianie koła pasowego.

Energy napisał(a):
Też tak myślę, że koło pasowe ma wytarte rowki i nie zaciska w nich karbów paska. Napinacz może być sprawny, a pasek nie ma w kole odpowiedniej przyczepności.


Teraz po analizie wydaje mi się, że ten pisk spowodowany jest przez napinacz. Pewnie dostał przez te wibracje koła pasowego i teraz słabo dociska pasek. Koło swoją drogą ma bicie idzie do wymiana. Cóż szykują się wydatki, w tym miesiącu dodatkowo dochodzi przegląd i ubezpieczenie.
Koło pasowe ma metalowe rowki i bieżnię, więc wątpię aby się wytarły.



Metal też się wyciera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 17.paź.2016 20:40:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Myślisz, że aż tak bardzo by się wytarł.
Filmik dotyczący tematu dla ciekawskich https://www.youtube.com/watch?v=EL63sDgmhQY
Pamięta ktoś moment dokręcania tego koła ?
Juz mam
http://images48.fotosik.pl/535/48a5896bf830f839med.jpg

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 19.paź.2016 20:44:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Zuzywa sie i to bardzo... AEL to blizniak silnikow 2.5sdi/tdi z LT35. Dwa takie kola wymienialem w ciagu roku. Co gorsza przy wymianie jednego z nich nie wymienil mechanik tego napinacza. Po 10tys km rozlecialo sie kolo...na szczescie poszlo na reklamacje i dostalem nowe. Roznica miedzy kolem z nalotem 200-250tys a nowym widoczna jest golym okiem. Wyciera sie...to widac.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 19.paź.2016 21:50:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Czyli twierdzisz, że przy wymianie odrazu napinacz zakładać nowy ?

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 20.paź.2016 07:05:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Weźcie pod uwagę margines na chiptuning który generuje drgania. I niestety koło to wszystko tłumi, zamiana temperatur i wiadomo że musi sie kiedyś zużyć.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 20.paź.2016 07:26:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Ja wszystko rozumiem. Nic nie jest wieczne. Zepsulo się trzeba wymienić.
Po wymianie koła sprawdzę docisk napinacza. Jak będzie potrzeba to wleci nowy.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 21.paź.2016 00:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
W moim AELu koniec koła pasowego zwiastowało delikatne jakby cykanie słyszalne z przodu, lekko spod silnika. Po miesiącu było już wyraźne. Natomiast pisk przy odpalaniu i gaszeniu oznaczał koniec napinacza. Tak było w moim aucie.
P.S. Fajne te auta, w nowym nic nie usłyszymy, tylko nagle coś pierd..nie.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 c4 AEL 2.5 tdi pisk przy zapalaniu i gaszeniu auta.
PostNapisane: 21.paź.2016 09:38:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
To jest plus. Koledze juz drugi silnik 2.0 tdi w octavi zmieliło. Podczas jazdy huk i kaput. Winna niby śruba od napinacza paska rozrządu, pękła nieoczekiwanie. Takie małe OT.

Edit 15.11.2016. Samochód naprawiony. Nowe koło pasowe corteco + podkładka + pasek ~600 zł. Po wymianie koła pisk przy gaszeniu zmniejszył się, lecz dalej występował. Na moje oko nie wdiać zużycia starej części, choć koło miało bicia. Nowe corteco idzie jak po sznurku.
Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie napinacz, na amortyzatorku wiodczny wyciek. Miał już dość. Dlatego do kompletu trafił nowy napinacz stabiluz (dostępny w inter carsie - 280 zł). Teraz jest jak z fabryki, cisza i spokój.
ObrazekObrazekObrazek

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: