Pod względem awaryjności są porównywalne. Osiągi wiadomo, 2,8 zrywniejsze a w budzie A6 C5 spala tyle samo. W przypadku A4 może być mała przewaga dla 2,4 jeśli chodzi o spalanie.
Co do awaryjności to oba cierpią na wszelkie możliwe wycieki. Przynajmniej raz na rok lub 1,5 będzie konieczna wymiana uszczelek pokryw zaworowych. Uszczelniacze wałków spokojnie wytrzymują interwał wymiany rozrządu. Przy dużych przebiegach lubią pobierać troszkę oleju ale też nie ma tragedii. Obie jednostki są uznawane za jedne z lepszych i trwałych.
Posiadają już rozbudowaną diagnostykę. Można co nieco już posprawdzać dzięki np. VAGCOMowi czy VCDS.
Jak masz coś na oku, jedź, zobacz, nie bój się. Jeśli będzie śmietnikiem szybko to zauważysz (nierówna praca, zaniki mocy, braki mocy w konkretnych partiach obrotów)
_________________ Audi B2,B3 i B4 - były Audi A6 3,0 30VQ tip - było Audi S6 4,2 40V tip- były Audi A4 2.8 30VQ tip - było Audi Cabrio 2,8 12V - było Audi A8 4,2 32V tip - było Audi 80 2,3 10V - pod kocem Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka
|