Witam. Audi A4 2006 r., silnik 1,6 102 KM. Auto na zimno odpala normalnie. Po dłuższej jeździe zapala się kontrolka check, auto traci moc, i albo sytuacja się normuje, albo bardzo często gaśnie. Po cofnięciu stacyjki auto odpala ponownie po 2-4 próbie w większości przypadków na normalnych obrotach lub dalej z checkiem. Auto kupiłam kilka miesięcy temu, po przejechaniu kilkuset km zaczął dość mocno dymić, i co 800 km dolewałam 1l oleju. Auto przeszło wymianę pierścieni, 1 cylindra (mogłam pomylić się z nazwą) + planowanie głowicy. Oleju już nie bierze, ale dymi dalej na biało. Check i spadek obrotów + gaśnięcie zdarzają się coraz częściej, tak jakby coś powoli padało. Auto stało u 3 szpeców komputerowych, i albo wychodzi wypadanie zapłonów (raz wyszło cylindra 1 i 4, później 2 i 3), albo nie wychodzi nic, zero błędów. Generalnie wszyscy stwierdzili że świece, cewka zapłonowa i kable są OK, że stawiają na coś innego, że można wymienić cewkę ale nic nie daje gwarancji że to pomoże. Sonda lambda .....? Któś pomyślał że może przepustnica....ktoś strzelił że to może być moduł komfortu (o zgrozo kupy się nie trzyma, fachowiec, przecież on nie odpowiada za pracę silnika i elektronikę silnika z tego co mi wiadomo). Nie mam już pomysłów, przeszperałam internety. Można stawiać na cewkę zapłonową, na sondę lambda, ale nie ma pewności że jak to wymienię to wszystko wróci do normy. Może ktoś z Państwa miał podobny problem i doradziłby gdzie szukać usterki, na którą część szczególnie zwrócić uwagę. Za półtorej tygodnia jadę na test do ASO Audi, i wolałabym się stawić tam z nieco większą wiedzą, żeby nie wymienili mi połowy auta ..... testowo. Pozdrawiam

Monika.