witam, panowie mam pytanie do trochę bardziej zaawansowanych użytkownikow forum. 01.2017 remont silnika, wymieniono: panewki/pierscienie /remont glowicy(czyli nowe zawory, uszczelniacze, planowanie). wszystko skrecalem sam. 12.2017 zaczalem czasami slyszec na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku klepanie - słysze ze to odzywa sie popychacz. obecnie juz co raz czesciej poklepuje. (POMPA OLEJU NOWA). sprawdzilem kompem, wypada zaplon na wolnych obrotach na 3 cylindrze, przełozyłem cewke i swiece z pierwszego cylindra na trzeci, dalej zapłon wypada tylko na trzecim. na wolnych obrotach w momencie jak klepnie to obroty zafalują, sterownik probuje mu wyrownac prace. podejrzewam, ze popychacz "nie trzyma" i nie otwiera zaworu na tyle, na ile potrzeba , przez co do tego cylindra nie dostaje sie tyle mieszanki, co powinno (chyba ze to klepie wydechowy), ale moment.
bede wymienial rozrzad w najblizszym czasie i chce sie skonsultowac, bo chcialbym wymienic tylko 5 popychaczy na 3 cylindrze. powiedzcie jak to widzicie i powiedzcie jak sprawdzić czy wałki nadają się do wymiany? mierzy sie wysokość krzywki suwmiarką czy jak to wygląda? bo gdyby wałki były w kiepskim stanie to wymienie juz komplet popychacze i walki, ale wolal bym tego uniknac poniewaz slychac tylko jeden popychacz. jak zdejme wałki to oczywiscie sprobuje powduszać popychacze, zobacze czy trzymaja, czy sa miekkie, czy twarde. ale moze ktos cos podpowie. pozdrawiam Paweł
|