.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 20:17:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 17.lip.2019 12:45:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Widać, że dół się poprawił. Ale w górnych rejestrach wyraznie brakuje powietrza w tym aucie a co za tym idzie dawka paliwa jest obcinana...a co za tym idzie... samochód nie ma pełnej mocy.
Przychylam się do stwierdzenia kolegi... zeby podmienić N75.... sprobój zamienić zawory (N75 z N18) i wykonaj ponownie logi te co powyzej. Tylko prośba abys 011 Basic Settings zalogował troche dluzej.
Cały czas zakladam, że turbosprezarka została wyczyszczona prawidłowo... i pierscien kierownic VTG jest zalozony wlasciwie.

Dodam tylko że nie zawsze zawór, który obsługiwał dotąd EGR będzie działał poprawnie. (np z uwagi na zużycie).
W moim czerwonym AFN q pomogło, w innym aucie nie ...
Miejcie poprawkę na powyższe ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 01.sie.2019 16:14:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Witam po dłuższej przerwie.

Zgodnie z sugestią podmieniłem zaworki i tak, nie mając okazji do zrobienia logów jeździłem, nie odczuwając żadnej różnicy. Zweryfikowałem tylko w BS, że zaworki się przełączają. Sprawdziłem nawet podciśnienie vacumetrem i też było ok. W końcu kiedy pojawiła się okazja na zrobienie logów dynamicznych przeszedłem do czynów i tu zaskoczenie - pierwszy log i od razu w okolicach 3800rpm tryp awaryjny, turbo przeładowuje (zlogowana jednoczesnie grupa 11 i 3):
https://log.malonetuning.com/chart/262858

drugie podejście to samo (już tylko grupa 11):
https://log.malonetuning.com/chart/262860

Myślę sobie coś nie tak z zaworkiem wziętym od EGR, wroce do poprzedniej konfiguracji. Po podmianie znów pomiar vacumetrem w BS + logi BS:
grupa 11:
https://log.malonetuning.com/chart/262861
grupa 3:
https://log.malonetuning.com/chart/262863

No i dalej auto przy 3800rpm wchodzi w tryb awaryjny. Przy tym jadąc na 5-tym biegu nie ma problemu z osiągnieciem prędkości 140 - 160 km/h bez wchodzenia w tryb awaryjny...
...Aż do dzisiaj. na 5-tym biegu przy około 2500rpm, chce zmienić pas a tu d...a, tryb awaryjny.
Po dojechaniu do domu, komputer logi statyczne i:
11:
https://log.malonetuning.com/chart/262865
3:
https://log.malonetuning.com/chart/262866

Fizycznie również zweryfikowałem przemieszczanie się zarówno zaworu od EGR i sztangi od turbo.

Co o tym sądzicie? Podmieniając zaworki podmieniałem przewody 1 do 1 i weryfikowałem na zdjęciach co czy się zgadza przed i po. Do tego zmieniające się parametry sugerują, że nic nie pomyliłem. Chyba, że połączyłem to tak, że teraz zawór wtedy kiedy ma się zamknąć jest otwarty i odwrotnie. Poproszę o poradę o co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Możliwe, że wcześniej była jakaś nieszczelność i skracając sztangę ustawiłem ją w taki sposób, że auto nie wchodziło w tryb awaryjny, a po przełączaniu przewodów podciśnienia gdzieś dotknąłem pogłaskałem i teraz sztanga jest za krótka bo już podciśnienie nie ucieka? Albo dolot puszczał i jak na nowo zaciski solidnie dokręciłem to już nie puszcza i też trzeba sztangę z powrotem wydłużyć?

Dodam jeszcze do tego wszystkiego, że od pewnego czasu mam wrażenie, że auto nieco więcej pali. Niemniej jednak klimatyzacja, awaria hamulców no i samo robienie logów może to w jakiś sposób tłumaczyć. Drugie moje spostrzeżenie jest takie, że czasami auto zbiera się lepiej a czasami jednak troszkę gorzej. Ale nie wiem czy mi się przypadkiem tylko tak nie wydaje.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 02.sie.2019 09:46:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wróć wszystko tak jak było.
Wg mnie teraz jest tak jakbyś mial sciagniety przewód z gruszki... i regulacja cisnienia doladowania wcale nie działa.
Sprawdz stan przewodów ukladu podcisnienia... sprawdz szczelność, przedmuchaj sprezonym powietrzem, podejrzane wymien na nowe.
Sprawdz też stan zaworka zwrotnego...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] 1.9 TDI, późne turbo - sztanga czy N75
PostNapisane: 02.sie.2019 16:27:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2019 17:14:45
Posty: 11
Auto: Audi A5 C5 1.9TDI AVG
Już wróciłem do pierwotnych ustawień i zamieniajac z powrotem zaworki dokładnie sprawdzałem czy połączenia są szczelne . Podciśnienie zmierzone vacumetrem trzyma się na stałym poziomie jak robię testy w BS. A co jeszcze jest sterowane podciśnieniem w trakcie jazdy, co by mogo rozszczelniać układ? Też byłem przekonany że gdzieś coś puszcza, ale po zweryfikowaniu że sztanga i EGR się ruszają trochę zgłupiałem. A może to być przyczyną pompy vacum albo akumulatora podciśnienia? W trakcie jazdy to się dość dynamicznie zmienia i może tam coś puszcza i nie nadąża?
Tak jak radzisz Jeszcze raz zweryfikuje cały układ podciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: