.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 20:11:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1,9 TDi ALH] - problem z zapowietrzaniem przy f. paliwa
PostNapisane: 11.lis.2019 23:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Witam.

Na wstępie zaznaczę, że sprawa dotyczy Golfa IV 1999 r. ojcowskiego, ale z uwagi na wspólny koncern i podobieństwa pozwolę sobie zadać pytanie.

Otóż od jakiegoś czasu ojciec boryka się w używanym przez siebie Golfie z problemem zapowietrzania, prawdopodobnie przy filtrze paliwa.
Objawy: gdy auto postoi nieco dłużej, następuje wyraźny problem z rozruchem.
Ponadto, w przeźroczystym fragmencie wężyka paliwowego (między filtrem a pompą wtryskową) obserwuje się co jakiś czas wędrujące powietrze.

Ojciec wymienił również na chwilę wężyk z pompy do filtra na przeźroczysty i wówczas też pojawiało się powietrze (ale nie wiem, czy to naturalny objaw, czy nie).
Generalnie siedzi już w tym trochę (rozkręca i skręca zaciski, walczy z zaworkiem, etc.) i problem w kółko wraca.

Filtr paliwa i zaworek przy tym filtrze (nr części z Etki: 1J0 127 247 A) były wymieniane ok. 2 miesiące temu i przez niedługi czas było dobrze.

Domniemywamy, że to kolejny zaworek jest wadliwy, ale może to zły trop? Z jednej strony trudno uwierzyć, że ciągle z nim miałyby być problemy, z drugiej - może po prostu trzeba zamontować jakiś dobrej firmy?
Wiem, że ojciec też coś sprawdzał przy pływaku i chyba tam wszystko było dobrze.
Filtr paliwa jest firmy Knecht obecnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1,9 TDi ALH] - problem z zapowietrzaniem przy f. paliwa
PostNapisane: 12.lis.2019 10:29:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tam jest cały system zaworków w tzw podgrzewaczu.
Trzeba kupić oryginalne i w sterylnych warunkach je wymienić.
Sam z tym walczę od jakiegoś czasu ...
Na wolnych obrotach nie powinno być powietrza ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1,9 TDi ALH] - problem z zapowietrzaniem przy f. paliwa
PostNapisane: 12.lis.2019 14:33:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Dzięki.

Chodzi cały czas o ten zaworek 1J0 127 247 A ?
Czy jeszcze coś innego?

W razie potrzeby podaję odnośniki do tych układów:
- filtr + osprzęt: https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/e ... 03/127300/
- przewody paliwowe: https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/e ... 03/201250/

Powietrze potrafi iść także na jałowym biegu - to osobiście widziałem. Tak co kilkanaście sekund szedł spory bąbel powietrza, cyklicznie.
Patrzyłem także w ofercie IC te zaworki, między oryginałem a zamiennikami jest spora różnica...: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... aliwa.html
Tak wiem, w IC najtaniej nie jest, podaję jako przykład.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1,9 TDi ALH] - problem z zapowietrzaniem przy f. paliwa
PostNapisane: 12.lis.2019 17:06:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Idziesz dobrą drogą.
Powietrza nie ma prawa być na biegu jałowym, to podstawa.
Wymieniaj cały ten pierdolnik z zaworkami i uszczelnieniami - musi pomóc.
Zakładam oczywiście iż uszczelka pod nastawnikiem jest zdrowa i nic nie cieknie?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1,9 TDi ALH] - problem z zapowietrzaniem przy f. paliwa
PostNapisane: 12.lis.2019 20:20:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Jako, że nie jestem mechanikiem, a jedynie użytkownikiem auta z jakąś podstawową jego obsługą, dopytam tak:
- czy oprócz tego zaworka na filtrze, są tam jeszcze jakieś inne? Czy tylko ten jeden element ze swoimi o-ringami?
- jeśli mowa o nastawnik przy pompie wtryskowej - z tego co mi wiadomo, nic tam nigdy nie było robione... o wyciekach nic nie wiem, zapytam lub też sam popatrzę.
Gdyby to było istotne, auto ma oryginalnego przebiegu ok. 160-170 tys. km, kiedyś kiedyś było kupione jako pokolizyjne/ powypadkowe i tak sobie do dziś jeździ.

Zadam jeszcze pytanie teoretyczne. Czy jest możliwa wymiana filtra paliwa na taki z innym mocowaniem (przykręcanym od góry)? Takie rozwiązanie jest w 1,9 TDi AVG w A4 którą jeżdżę. Choć zgaduję, że układ wężyków i pewnie ich średnice są różne i pewnie ten manewr bez przeróbek nie przejdzie...?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: