Witam,
kupiłem sobie w Niemczech takiego chrupka.
A4 2.8 30v V6 quattro - ACK - 1997r.
Auto świeżo po rozrządzie. Nowe łańcuchy, napinacze, sondy lambda.
Problem od początku jest z nierówną pracą na wolnych obrotach.
VCDS jedynie jaki błąd pokazał, to błąd adaptacji przepustnicy.
Po wymianie i adaptacji, przepustnica OK.
Poza tym żadnych błędów nigdzie.
Co najgorsze, brak wypadania zapłonów.
Jednakże nierówna praca na wolnych obrotach nadal pozostała. Z tłumika słychać wypadanie zapłonu.
Czuć paloną benzynę w katalizatorze.
Przy przytrzymaniu na 1500 obrotów, czuć nadal drgania.
Co wykonałem :
- kompresja prawidłowa, ok 13.
- sprawdziłem rozrząd, ustawiony idealnie,
- sprawdziłem wałki w głowicach, ich ustawienie, synchronizacja prawidłowa
- sondy dają prawidłowe napięcia, są nowe
- przepływomierz wg. VCDS, również parametry w normie
- podciśnienia w porządku
- brak nieszczelności, kolektora, przewodów
- iskra prawidłowa
Co zauważyłem :
- problem występuje w lewej głowicy
- podczas pracy, można odłączać wtryski, nie bardzo wpływa na pracę silnika, tak samo wyciągnąć fajkę świecy, mogę odłączyć 3 wtryski z lewej głowicy, auto nadal pracuje
- po demontażu kolektora w lewej głowicy dużo benzyny, jakby zalewało
- w prawej po odłączeniu wtrysku, auto bardzo to odczuwa, próbuje zgasnąć.
Dla niepotrzebnych sugestii :
- podmieniałem wtryski, listwę wtryskową, zawór ciśnienia
- podmieniałem cewkę, przewody, sondy, nowe świece
- podmieniałem kompa
Czy ktoś mógł by mi podsunąć jakiś pomysł, bo mam ochotę podpalić ten samochód.
_________________ DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA
|