.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.mar.2025 22:21:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 08.lip.2013 16:31:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
afro89 napisał(a):
Po pierwsze w naszej turbinie nie ma żadnej śrubki od regulowania ciśnieniem doładowania, bo przecież to robi zaworek N75 którym steruje ECU. To co jest pokazane powyżej to jest to sterowanie mechaniczne, gdzie ta śrubka naciska na sprężynę która ma się trochę później (pod większym ciśnieniem) otwierać i tyle.

Obrazek

U nas WG wygląda tak jak na zdjęciu powyżej, jak widać nie ma tam śrubki, tylko króciec na który przychodzi wężyk z N75.


Inaczej. Jest tak jak piszesz ale nie o tym chyba dyskutujemy. N75 można oszukać zakładając zaworek (bleed valve) na wężyk, który idzie do odczytu ciśnienia doładowania. Na WG jest sprężyna, którą można podkręcić po to aby podbić maksymalne ciśnienie doładowania. N75 oczywiście to zbije i efekt będzie zerowy. Możliwe, że śruba napinająca sprężynę jest w środku.

Obrazek

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 08.lip.2013 16:36:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Na innych forach czytam, że sprężyna WG potrafi stracić naprężenie w ten sposób, że z 0.8 bara zrobi się 0.7 bara, wtedy WG puszcza spaliny zanim zostanie osiągnięte ciśnienie regulacji. Łatwo to sprawdzić, wystarczy odpiąć N75 od turbiny, jeśli nie wpadnie w tryb awaryjny z powodu przeładowania to mamy winowajcę.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 10.lip.2013 23:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2012 18:03:09
Posty: 15
No Panowie, turbinka wymieniona na K16, nie to auto. Zrobiłem na szybko log 003 i 011, to w 003 przepływ powietrza już jest elegancki, a w 011 doładowanie już też jest bardzo ładne. Turbo zaczyna dmuchać już od 1600 z groszami, przy 2 tyś jest ok 0,7 bar, przy 2.5 tyś jest równe 1 bar, dla przypomnienia na starej turbinie przy 2 tyś było tylko 0,3 bar. Temat uważam za zakończony. Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 20.maja.2015 16:24:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2015 21:24:52
Posty: 15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: A6 C4 AEL
Witam temat odpowiedni więc się podepnę, możecie zerknąć na moje logi? Wydaje mi się że ciągnie normalnie problemem jest skacząca dawka paliwa 4.1- 2.8 albo 3.5 - 5.0 i rzuca silnikiem nastawnik był czyszczony, podczas przyspieszania czuć drgania przy około 2tyś obrotów przy około 2.5tyś jest ok., końcówki wtrysków wymienione na nowe Bosch 216 od kolegi Cowboya z forum VW Golf, KAT out, EGR out,
BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_217996.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_217998.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_217997.html

STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_217991.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_217992.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_217995.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_217993.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_217994.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_217990.html


DYNAMICZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_217989.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_217984.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_217988.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_217985.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_217986.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_217987.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 10.mar.2020 09:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Czy ktoś potrafi uzasadnić, dlaczego Audi "lepszą" K16 zastąpiło "gorszą" K14? Hm? - jakieś pomysłyy?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 10.mar.2020 10:08:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Lepsza dla przeciętnych userów to wstająca niżej. K14 wstaje niżej niż K16. Trend widoczny wszędzie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AEL] prośba o analizę logów
PostNapisane: 10.mar.2020 13:59:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
Lepsza dla przeciętnych userów to wstająca niżej. K14 wstaje niżej niż K16. Trend widoczny wszędzie.

Tylko słabo mi to pasuje to relacji kolegi, który powyżej napisał, że:

Turbo zaczyna dmuchać już od 1600 z groszami, przy 2 tyś jest ok 0,7 bar, przy 2.5 tyś jest równe 1 bar, dla przypomnienia na starej turbinie przy 2 tyś było tylko 0,3 bar.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: