.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 17:15:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 12.lip.2016 21:06:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
drookash napisał kiedyś to:

Błędy o numerach >64000 zwykle oznaczają błąd wewnętrzny sterownika i/lub jego uwalenie, ew. błąd programu/cofana szafa/nieudany tuning. Ktoś grzebał ?

Podeprzemy się WIKI Ross-techa :

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 411/005137
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 423/005155
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 128/004392
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17538/P1130

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 06.sty.2021 14:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 12:47:12
Posty: 6
Cześć Panowie, kontynuuję temat, mam podobny problem ze swoją S6 C5 AQJ, dudni z wydechów i czasem ma takie pierdnięcie w wydech podczas pracy. Kupiłem to auto z tym problemem, głowice były zrobione, nowe łańcuchy i napinacze,przedni rozrząd,wszystko na blokadach złożone, nowe świece i 5 cewek, zastanawiam sie nad 3 cewkami ale raczej nie tu jest problem. Sondy dwie nowe, katy wycięte przez poprzedniego właściciela. Instalacja sprawdzona wszystko jest okej, brakuje mi już pomysłów co może być, na wolnych obrotach czuć wypadanie zapłonu a jak się go obciąży skrzynią (automat) to na postoju telepie silnikiem strasznie. Błędów żadnych nie wyrzuca oprócz ubogiej lub bogatej mieszanki tak jakby jedna głowica chodziła inaczej a druga inaczej. W parametrach sondy pracują, przeplywka na wolnych pokazuje jakieś 5-7g, obroty są tak.jakby podniesione tzn. w parametrach wolne obroty ma 800-840obr./m. Brakuje mi już pomysłów co zrobić z tym fantem może ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 06.sty.2021 17:08:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jakieś logowanie robiłeś? Najlepiej dynamiczne dla sond, rozrządu, zapłonów, korekt paliwa?

Nie mniej jednak pierwsze co to brak katów - największy błąd przy seryjnym wydechu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 06.sty.2021 22:57:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 12:47:12
Posty: 6
Nie robiłem logów, ale najbardziej odczuwalne jest to na wolnych obrotach, noi będąc u gazowników różniły się czasy wtrysków na jednej i drugiej głowicy tj. na prawej 3.19 a na lewej 3.49 jak dobrze pamiętam. Czym mu najlepiej zaimitowac katy? W miejsce katow są wstawione strumienice zwykłe. Ostatnia opcja to właśnie brak katów.
https://www.olx.pl/oferta/zamiennik-kat ... xsURq.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 06.sty.2021 23:41:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli masz różnice w odczycie na sterowniku LPG to nie zwracaj na to uwagi. Sprawdź to pod VCDSem bo ECU LPG to zwykły emulator, który czasami potrafi oszukać odczyty wtrysków benzynowych.

Co do katów zamów sobie katalizator co ma między 150 a 200 cpsi abyś przechodził przeglądy oraz doprężył spaliny na tyle by nie było spadków mocy.

Strumienice to największy szit według mnie - zwykłe zawirowania spalin bez doprężania.

Kolejna sprawa to jakie masz świece? Tam nie można wkładać byle szitu jak Denso czy Iskra bo termicznie po 5-10kkm są już śmietnikami. Najlepiej świece irydowe Bosch lub NGK.

Najlepiej jakbyś udał się do kogoś kto ogarnia te silniki bo lista diagnostyczna w przypadku 40V jest dość długa. Jakbyś był na pomorzu to bym Ci pomógł...a na odległość to dość żmudna opcja.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 07.sty.2021 08:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 12:47:12
Posty: 6
Świece są nowe beru pod LPG wszystkie. Vcds będę miał bo podpieram się tylko cdifem. Ciężko katy znaleźć, polecasz jakieś? Niestety w Lublinie będzie problem żeby ktoś to ogarnął i muszę sam to ogarnąć, kupiłbym zamienniki katalizatorów tylko ciężko znaleźć które powinny być.

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... onowa.html

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... onowa.html

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... onowa.html

Znalazłem na forum temat.
https://www.rpmotorsport.pl/forum/katal ... jalna-1565

Wychodzi to najlepsza opcja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 07.sty.2021 10:15:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Kup normalne świece a nie pod LPG. W przypadku tych silników musi być porządna świeca odporna termicznie.

Co do katów to albo Magnaflow albo RM Motors.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 07.sty.2021 11:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 12:47:12
Posty: 6
Dobra to biorę Denso irydowe bo są na miejscu i zobaczymy co wyjdzie. Z katami kontaktowałem się ale w tej chwili niedostępne dopiero za dwa tygodnie będą także jak świece nie pomogą to trzeba wspawac katy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 07.sty.2021 11:29:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Denso padną szybko - nie nadają się do dużych silników. Tak jak pisałem, irydowe Bosch lub NGK.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 07.sty.2021 21:07:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 12:47:12
Posty: 6
Irydowki mu trochę pomogły,lepiej chodzi ale czuć jeszcze trochę że wypada mu zapłon tylko już sporo mniej to czuć, zostaje albo brak katów albo oryginalne 3 cewki do wyrzucenia żeby było 8 nowych. Na katy trzeba poczekać i myślę jak mu przytkac wydech żeby zobaczyć czy mu się polepszy na wolnych obrotach ale nie ma czym go zdławić za bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 07.sty.2021 22:12:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ale katy nie dławią a doprężają spaliny aby szybciej się wydostały. Zdławienie wydechu na tyle w niczym nie pomoże.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ] Nierówna praca silnika
PostNapisane: 08.sty.2021 14:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 12:47:12
Posty: 6
Dobra są informacje, po wymianie świec na irydowki zaczął chodzić duuuzo lepiej silnik i byłem i innych gazównikow i wyszedł niewydajny jeden wtryskiwacz gazowy dlatego go tak rzuca i tak jakby nie chodził do końca na jeden garnek. Zostaje teraz szukać wtryskiwacza lub całej listwy bo mogą być wszystkie podlatane i trzeba jechać na regulację ponownie i będzie dobrze, szkoda tylko że przez poprzednich gazowników musiałem się tyle bujać i sprawdzać wszystko a było dobrze. No cóż najważniejsze że wyszło co go boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: