.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 17:19:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 30.gru.2020 20:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2020 19:50:48
Posty: 13
Witam od dwóch dni przy odpaleniu auta i włączeniu biegu D,S,R i trzymaniu na hamulcu auto zaczyna drgać. Dzieje się tylko to na tych biegach bo na P czy N drgania ustępują. Co może być przyczyną? Dodam że olej w skrzyni wymienialem 30 tysiecy km i wymieniam regularnie co 60 typ silnika BMK 3.0 tdi 225 km. Dodam jeszcze że jak ostatnio było zimno, rano odpalając samochod i np jade to obroty się zwiększając a automat nie chce zmieniać biegów z 4 na 5 albo z 5 na 6 wcześniej tez miałem taki problem ale auto nie miało taki wibracji jak teraz... Czy to konczacy się konwerter? Jaka cena jest regenerowanego? I gdzie polecacie regeneracje? Sprawdziłem przepływomierz jednak to nie on. Samochod dalej wibruje na biegu wym. Coś czytałem że to może być czujnik przyspieszania, ale jakby byl to ten czujnik to by błędy wróciły, a jednak nie wróciły po usunięciu... Dalej nic nie wiadomo. Ma ktoś jakieś pomysły? Dodaje filmik z pracy silnika... Dodam jeszcze że na biegu jałowym z tłumika wydobywa się czarny dym... Wtryski dzisiaj sprawdziliśmy na sprzęcie to nie są złe... Myślicie ze to panewki?

Filmik z pracy: https://youtube.com/shorts/mK33AFjEubM

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 30.gru.2020 22:15:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10351
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Takie wibracje przenoszą zużyte poduszki główne pod silnikiem. One powinny mieć dodatkowe sterowanie które otwiera zawór i zmiękcza je jak trzyma się na biegu z wciśniętym hamulcem. Ale jak dla mnie to tam wali zawór, wtrysk, ew wydmuchana jest podkładka pod którymś wtryskiem.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 30.gru.2020 22:23:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jako, że w domu był taki sprzęt. 224KM + Q + tip 6HP od razu co bym zrobił to adaptacja "pedału" gazu. Zdarza się to w tych konfiguracjach. Dźwięk który słyszysz to podkładka pod wtryskiem jak wspomniał Mały. Tam co 50kkm się te podkładki wymienia. A skoro już będziesz miał wtryski na wierzchu to daj do czyszczenia w ultradźwiękach. Znacznie przedłuży to żywot tego silnika.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 02.sty.2021 08:49:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2020 19:50:48
Posty: 13
mały v8 napisał(a):
Takie wibracje przenoszą zużyte poduszki główne pod silnikiem. One powinny mieć dodatkowe sterowanie które otwiera zawór i zmiękcza je jak trzyma się na biegu z wciśniętym hamulcem. Ale jak dla mnie to tam wali zawór, wtrysk, ew wydmuchana jest podkładka pod którymś wtryskiem.



Możesz powiedzieć jaki zawór? Zawor EGR? EGR mam wyłączony komputerowo i zaślepiony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 02.sty.2021 08:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10351
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Chodziło mi że stuka zawór w głowicy silnika a co do poduszki to

Obrazek

Jak na foto . Jest kostka w którą wchodzą przewody od sterowania czy poduszka ma być twardsza czy miękka. Chodzi właśnie o wibracje jak się stoi automatem na hamulcu i włączonym biegu. Jeżeli tam coś nie działa to wywala to błąd jak podłączysz Vaga, ale może być już zużyta.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 04.sty.2021 16:16:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2020 19:50:48
Posty: 13
No wiec tak, wtryski zostały sprawdzone, podkładki wymienione na nowe i dalej jest ten sam problem, silnik nierówno pracuje jakby na 5 cylindrach strasznie wibruje i kopci... nie wiem co mam dalej sprawdzać... Ma ktoś jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 08.sty.2021 21:32:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2020 19:50:48
Posty: 13
No więc tak, jeśli chodzi o auto to ma stopiony jeden tłok mechanik sprawdzał kompresje i wpuszczał kamerke no i ma stopiony jeden tłok wiec czeka mnie remont silnika... No wiec tak mam pytanie, czy kupono używanych tłoków (6) w dobrym stanie będzie miało sens? Kupiłem wtryski po regeneracji (wtryskinowak) mechanik sprawdził i wtryski są dobre czy jest to możliwe że tłoki byly juz słabe, upalone przed wymianą wtryskow?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 08.sty.2021 22:57:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10351
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja bym szukał drugiego słupa.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 08.sty.2021 23:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2020 19:50:48
Posty: 13
mały v8 napisał(a):
Ja bym szukał drugiego słupa.



Słupa tzn co masz na myśli? Nowy silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 09.sty.2021 19:38:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Słupek = silnik bez osprzętu.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 10.sty.2021 19:11:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2020 19:50:48
Posty: 13
Dlaczego miałbym wymieniac słup silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 10.sty.2021 21:00:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Bo zwykle taka wymiana wychodzi dużo taniej, niż remont jego wnętrzności. Oczywiście, są zwolennicy i przeciwnicy. Ale jeśli kupujesz z pewnego źródła to zwykle jest to lepsze/pewniejsze rozwiązanie niż remont uszkodzonego silnika. Zwykle po rozebraniu wychodzi "ileśtam" kolejnych rzeczy do wymiany i kosztorys jest przekroczony o 200%. Stopiony tłok oznacza, że cały cylinder dostał w tyłek. Czyli może być uszkodzona gładź, wypalone gniazda zaworów, jak masz pecha to pęknięta głowica albo blok, powybijane sworznie, panewki itp., itd. Oczywiście możesz także mieć szczęście i skończy się na wymianie pojedynczego tłoka (np. na używany i sprawny za parę groszy), szlifowaniu głowicy, nowych uszczelkach i kilku innych drobiazgach. Ale to i tak wyjdzie niewiele mniej niż cały używany, sprawny słupek.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 - skrzynia? panewki?
PostNapisane: 10.sty.2021 22:02:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2020 19:50:48
Posty: 13
Mechanik mowił, że i tak koszt całego remontu wyniesie około 10tysiecy złotych. Pytałem się jego czy może wymienic tylko jeden tłok złożyć kupic uzywany na allegro... To powiedzial tak, albo robimy dobrze tak jak ma być, albo zabieraj samochód bo on fuszerki nie będzie robil bo z używanego gówna, gowno nie bedzie kleił, to zgodziłem się na wszystkie nowe tłoki, panewki, pierścienie, zawory no i głowice do regeneracji i przy okazji jak będzie silnik rozebrany to wymianę szklanek. W sumie ma rację jak wymienisz na nowe to wiesz ze następne 300tysiecy km przejedziesz bez wkładu. Jednak to była wina wtryskow, a gdy on mi je wkladał to powiedzial mi że on gwarancji na to nie daje, bo te wtryski nie są i nie będą regenerowane... oni je tylko czyszczą troche ustawiają i sprzedają... a że trochę ze mnie sknera to kupiłem niby regenerowane no i teraz dziura w tłoku. Tak więc teraz chce zrobić wszystko tak jak ma być, bez skąpstwa. Take komplet nowych wtryskow także juz zamówiony:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: