Witam, Nie dawno stałem się posiadaczem a4b5 z roku 1999 z silnikiem 1.8t 150km oznaczenie ANB. Zanim jednak kupiłem auto rozważałem też kupno Volvo 2.d lub 2.4 w benzynie+LPG lecz nie znalazłem nim w moim budżecie ale do czego dążę. Szukając samochodu dołączyłem do różnych grup na Facebook. Na jednej z grup Volvo gość wstawił wpis, że przełożył w skrzyni tryb o dwa ząbki mniejszy lub większy już nie pamiętam bo gdzieś zagubiłem wątek. Efektem tego przełożenia było to że jadąc 120km/h (taki przykład bo nie pamiętam dokładnie ile jechał ale chodzi o sedno tematu) przed wymianą obroty trzymały się na wysokości 2500rpm (mowa o silniku diesel). Po wymianie obroty przy tej samej prędkości spadły do 2000rpm. Pracuje jako kierowca i w miesiącu mam do pokonania swoim prywatnym samochodem 2x 1250 km do siedziby firmy. Nie ukrywam że zależy mi na oszczędnej jeździe. Nasuwa się pytanie czy da się taki zabieg wykonać w a4b5 1.8t ? Jeśli tak to z jakiej skrzyni/modelu auta można wsadzić taki tryb p&p ? Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam !
|