Witam.
Od miesiąca stałem się posiadaczem Audi A6 C5, kupiłem po okazyjnej cenie, ze względu na uszkodzoną skrzynię biegów
[FED] ( obrócona panewka, wywalony uszczelniacz). Z racji tej, iż posiadam znajomego tokarza, który siedzi trochę już w tym zawodzie, poprosiłem o dorobienie tulejki, zamówiłem uszczelniacz, rozebrałem oraz wyczyściłem skrzynię ( nie było widać na elementach zużycia oraz uszkodzeń). Po złożeniu wszystkiego, i wsadzeniu do samochodu, zalaniu oleju zgodnie z instrukcją, z myślą że będzie wszystko w porządku, okazało się, że jest inaczej, niż zamierzałem. Skrzynia szarpała, wpadała w tryb awaryjny, wyrzucała błędy 17114 oraz 17116. Szukając odpowiedzi na pytanie, co może być nie tak, dostałem informację, że prawdopodobnie trzeba przeprowadzić adaptacje, znalazłem procedurę adaptacji ( nie mam pojęcia, czy prawidłowa, bo to jedyny post jaki znalazłem na internecie), lecz nie przeprowadziłem jej, bo przy wyjeździe z posesji znowu wywaliło olej oraz obróciło panewkę.
Postanowiłem szukać drugiej skrzyni
[DES], akurat się trafiło, że znajomy miał akurat podobną skrzynię, lecz z 2.4 V6. Akurat sobota była wolna, więc pomyślałem, że nic nie stoi na przeszkodzie spróbować przerzucić skrzynię i sprawdzić jak będzie się zachowywać. Miałem nadzieję, że wymiana skrzyni załatwi sprawę, ale no niestety, nadzieja matką głupich. Owszem, czuć było po wrzuceniu D oraz R, że samochód aż "siada" na zawieszeniu, ale po wrzuceniu na D, gdy ma zmienić bieg skrzynia wpada w tryb awaryjny, jakby miała zmienić bieg, delikatnie szarpnięcie. W trybie manualnej zmiany, mogę przerzucić na 1,2,3,4,5 , ale gdy jadę na załóżmy biegu 3, przy hamowaniu skrzynia zamiast zrzucać biegi w dół, wrzuca w górę i praktycznie przy 10km/h przełącza na 5 i skrzynia dalej wpada w tryb awaryjny.
Błędy jakie wyskakują przy drugiej skrzyni to:
17116 - Załączony bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 2
17118 - załączony bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 4
17100 - czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy.
Okej, błąd 17100 rozumiem, brak czujnika prędkości obrotowej. Natomiast 17116 i 17114 nie mogę ni groma zrozumieć, a szukając informacji w internecie, nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. I teraz pytanie, czy przełożenie całej mechatroniki, załatwiło by sprawę z błędem 17100? Bo rozumiem, że chodzi tu o czujnik, który znajduje się pod mechatroniką.
Z góry dziękuję, za każdą informację która może się przydać!
Zapomniałem dodać, że sterownik od skrzyni również zmieniałem od 2.4, ale wtedy niestety od razu wpada w tryb awaryjny, brak sterowania manualnego, oraz błąd z ESP i ABS.