.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.gru.2024 22:16:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 28.wrz.2020 11:34:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Witam,
Od długiego już czasu trapi mnie problem z falowaniem, lub raczej nierównomiernym przyspieszaniem. Dzieje się tak przy dość dużych prędkościach, a raczej tam jest to mocno odczuwalne. Dziś podczas zczytywania logów podczas jazdy wyszło na jaw, że turbina przy prędkościach rzędu 180km/h w górę, jak jest silnik mocno rozgrzany ( jak zimny, czy lekko ciepły problem nie występuje) wydatek turbiny waha się od 2600-3500, przy zadanej 3500. Czyli gdzieś tu jest problem.
Miał już ktoś podobną przypadłość, może jakieś sugestie z Waszej strony?

Pozdrawiam.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 15.mar.2021 20:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Panowie, nikt nic?

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 15.mar.2021 23:17:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Nastawnik małej turbiny może?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 16.mar.2021 10:04:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Był wymieniony, chodzi mi po głowie przypchany DPF, ale może jeszcze jakieś sugestie ktoś podrzuci.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 16.mar.2021 10:06:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
A może soft, bo widzę, że seria to to nie jest ;)
IC Wagner? Na serii też był problem?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 16.mar.2021 10:12:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Jest soft i przed softem problem występował tylko był delikatnie odczuwalny, po sofcie oczywiście się uwydatnił. Wagner jest zamontowany.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 16.mar.2021 10:45:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Może faktycznie drożność spalin jest ograniczona, trop z DPFem jest dobry.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 11.kwi.2021 13:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2012 13:18:58
Posty: 13
Lokalizacja: Monachium
Auto: Q7 4L
ja bym zrobil tak:

-sprawdzil wpierw odchyl na wtryskach

-pozniej zalal paliwa premium (shell lub bp chyba najlepsze)

-przejechal sie minimum 1000km aby paliwo zaczelo procedure czyszczenia... najlepiej nie odrazu na raz. Z doswiadczenia wiem ze im dluzej paliwo premium w zbiorniku tym lepiej dziala....

-jezeli sie polepszy a wtryski nie sa walniete to bedzie oznaczalo ze albo lopatki Ci sie gdzies przycieraja od nagaru spalin, albo dpf egr gdzies zablokowany nagarem jest ze wzgledu na slaba jakosc paliw.

jezeli juz teraz uzywasz paliwa premium i taki przypadek, to obstawial bym na turbo, za szybko gaszony silnik, zbyt mocno butowany na zimnym itd....
inne opcje raczej wykluczam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 12.kwi.2021 06:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Auto nie jest butowane na zimnym, ani za szybko gaszone, jestem świadomym użytkownikiem. Wtryskiwacze wyciągane i sprawdzone na stole, korekcje dawek są znikome, paliwo premium w przypadku diesla to bzdura i niepotrzebna inwestycja, w przypadku benzyny jest kompletnie inaczej ,shell V-Power Racing jest genialny. Natomiast bardzo często zalewam shella premium, bo od dłuższego czasu na tej stacji cena tego paliwa (w każdy czwartek) jest tożsama jak zwykłego diesla, a efekt psychologiczny jest :)
Kolega w tym samym silniku ma to samo, zawory sterujące podciśnieniami wymienione, DPF czysty, ciśnienia za i przed DPF prawidłowe.
Do sprawdzenia pozostaje chyba tylko EGR (może dawać taki efekt), lub tak jak piszesz turbina, ale na tą drugą opcje raczej bym nie stawiał.
Dodam że dzieje się tak przy pełnym obciążeniu, między 2000-3000rpm i w cieplejsze dni jest to dużo mocniej odczuwalne niż w te chłodne.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 26.gru.2021 09:43:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Jest nadal :) już nawet turbinę wyciągnąłem i dałem do regeneracji u Peruna i dupa zbita. W zimie tego nie czuć kompletnie, więc na jakiś czas zapominam o temacie, a latem potrafi wku…

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C7 CGQB 3.0 bitdi 316KM] falowanie.
PostNapisane: 26.gru.2021 12:23:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
Wgrać serie i naprawić auto, a później robić konie, bo teraz to można szukać wiatru w polu.

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: