Witam od niedawna jestem posiadaczem Audi A6c7 z silnikiem 2.0tdi CGLD 163km automat.
Kupiłem auto w komisie, po kilku dniach zobaczyłem, że obok 3-4 wtrysku jest mokro wiec zwrociłem samochod do wymiany uszczelek pod wtryskami. Po tym otrzymałem samochód z informacja,że został on naprawiony. Kilka dni później samochód stanął, dostał mocnych wibracji na silniku, pojawiło sie dużo białego dymu i samochód przestał odpalac. Co się okazało prawdopodobnie mechanik zrobił to nie udolnie i wtryski 3-4 dostal luzu i wypchało je z silnika.
Znowu zostały wymienione uszczelki oraz śruby. Lecz problem z białym dymem pozostał. Auto dymi na rozgrzanym silniku, w czasie jazdy, jak i na postoju. To nie dzieje sie codziennie. Olej i płyn chłodniczy jest okej, nic nie ubywa. Dzisiaj zauważyłem, że na postoju gdy zaczął dymić obroty trzymały się w okolicy powyżej 1tys oraz spalani pokazało na poziomie 9.2/100.
Jeszcze chciałem dodać, że dzisiaj przed całym zajsciem z białym dymem, z rana po przejechaniu ok 10km zgasiłem samochód lecz wiatrak od chłodzenie chodził na pełnej mocy przez jakiś czas. Z tego co czytałem to może być przez wypalanie dpf'u, nie wiem czy może ma to też cos wspólnego z tym.
Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną białego dymu, gdzie może leżeć problem ?
Tutaj video
https://youtu.be/tf_qsVhdpBk?si=k91ZraPT995IJwsH