W sobotę postanowiłem sprawdzić trzy czujniki temperatury płynu chłodzącego mojego silnika. A efekt był taki:
1. 3 stykowy (prawy dolny róg chłodnicy): przy włączonej stacyjce zwieranie styków we wtyczce powodowało załączanie się wentylatorów, ale po wyłączeni stacyjki znikały napięcia we wtyczce i wentylatory nie reagowały - czy jedno z napięć nie powinno zostać do włączania się wentylatora na postoju?
2. 4 stykowy (rurka po prawej stronie silnika): po zdjęciu wtyczki okazał się czujnikiem 3 stykowym :shock: choć wtyczka ma 4 wejścia, brakuje styku opisanego w etce jako "+" - czy wiecie czemu ten styk jest zbędny?Czy typ czujnika zależy od wyposażenia samochodu?
3. 2 stykowy (rurka po lewej stronie silnika): rezystancja 2200 om, co z charakterystyki pasuje jakimś ~20 st.C - i raczej było dobrze.
Chętnie poczytam Wasze opinie, szczególnie do pkt 1 i 2.
_________________ AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG
|