.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 12:48:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3] Olej w zbiorniku plynu chlodnicy
PostNapisane: 12.paź.2006 20:59:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 20:02:09
Posty: 31
Lokalizacja: szczecin
Witam.
Odrazu przyznaje ze szukalem na forum o wymianie uszczelki pod glowica, ale nie pasuja mi objawy mojego auta.
Pojawil sie olej w zbiorniku z plynem chlodnicy. Woda (razem z olejem) ucieka gdzies przy chlodnicy. Wezyki sa cale, dorkecone zaciski a podloga jest mokra po prawej stronie pod zbiornikiem w okolicach chlodnicy. Poza tym kopci na bialo. Dzis wyciagnalem uszczelke spod glowicy i nie ma sladow pekniecia miedzy kanalami wodnymi i olejowymi ani na calym obrebie. Nie odczuwam jakiegokolwiek szarpania auta, spadku mocy itd. Wszystko dziala poprawnie. Jutro oddaje glowice do splanowania i wymieniam uszczelke mimi iz ta wydaje mi sie ze jest w niezlym stanie.
Moze powiedziecie co moze byc jeszcze przyczyna kopcenia i oleju w zbiorniczku wyrownanwczym. Oraz jak czy jak na uszczelce nie widac pekniec to czy znaczy ze jest ona w 100% sprawna? poza tym nie widac bylo zeby uciekal olej. Wszystko bylo suche, jedynie kapalo spod prawej strony auta (patrzac od przodu).
Z gory dziekuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 21:50:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2006 20:00:21
Posty: 4
Jesli masz chlodnice oleju /przy filtrze/ to czasem w niej miesza sie olej z plynem ale nie pasuje to do kopcenia.Zdarza sie ze glowica ma jekies mikropekniecie ktore powieksza sie po rozgrzaniu.Przy planowaniu popros zeby ci sprawdzili.Uszczelka jest jednorazowa wiec daj nowa.Samo planowanie tez moze pomoc.Na tlokach powinno byc widac czy dostawal sie plyn i na ktory.Czarne z nagarem dobre a czyste oznaczaja ze cos ten nagar wyplukalo.Pewnie plyn.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 22:03:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Uszczelka mogla byc dobra ale jak kopcil na bialo to musial sie plyn dostawac do cylindrow. Najlepiej sprawdzic glowice czy nie ma mikropekniec , leje sie taki plyn fluorescencyjny i swieci ultrafioletem. Wiekszy problem bedzie jak pekniecia sa gdzies w bloku blisko kanalow olejowych bo czasami tam powstaja wzery i po przegrzaniu silnika material nie wytrzymuje ale to trzeba prawie bez plynu jechac. Zaloz uszczelke dynamometrycznym dokrec glowice ale tak jak powinno byc od srodka na zewnatrz , zalej petrygo i zobaczysz czy nadal masz olej w zbiorniczku bo po wymianieuszczelki juz ply nie ma prawa dostawac sie do cylindrow chyba ze cylinder jest uszkodzony :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: