pietro napisał(a):
co to jest te DV??
wygląda tak:
http://img.thepartsbin.com/live/B402684063BOS.JPG
jest to zawór powietrzny, ktory jest wpięty jedną stroną przed turbosprezarką, a drugą za turbospręzarką. W momencie gdy np. chcesz zmienic bieg, zamykasz gwaltownie przepustnice i tym samym odbior powietrza z rozpedzonej turbosprezarki. Zeby przeciwdzialac zbyt duzemu narostowi cisnienia miedzy turbosprezarką a przepustnicą, ten zaworek DV otwiera się (ma sterowanie cienkim przewodzikiem) i umozliwia w ten sposob przeplyw powietrza zza turbosprezarki, przed nią w ten sposob rozladowując nadmiar cisnienia (łączy tak jakby wyjscie turbosprezarki z wejsciem i przez chwile powietrze krązy). Poza tym, zapobiega on (DV) gwałtownemu chamowaniu turbosprezarki, dzieki temu po zmianie na nast bieg mamy ją rozpędzoną i szybciej uzyskujemy pełne doładowanie, a tym samym oszczedzamy turbosprezarke bo nie dostaje ona "udarów".
I teraz, tak teoretycznie, gdy zaworek jest uszkodzony i np uchylony, to turbosprężarka ma utrudnione zadanie w "pompowaniu" powietrza do silnika bo dziala on jak zawor spustowy. Przez to, zeby napompowac wymagane cisnienie, turbosprezarka musi pracowac na wiekszej wydajnosci, wiekszych obrotach, osiagniecie pelnego doladowania moze trwac dluzej. Gdy ten zawor jest zupelnie popsuty, moze byc niemozliwe nabicie pelnego cinienia i wtedy samochod wskoczy w tryb awaryjny.