.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:48:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,3 AAR] Wymiana oleju, pełny syntetyk???
PostNapisane: 18.lis.2006 18:26:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Nadchodzi czas zmiany oleju. Silnik w doskonałym stanie, 140kkm przebiegu sprawdzone na wszelkie możliwe sposoby, z resztą pracuje idealnie jakby faktycznie był tak "rześki".
I teraz pytanie - ktoś (nikt inny jak Senior ;) ) bardzo mocno u mnie lobbuje wlanie syntetyku 5W40, marki BP (cała beczka w firmie). Czy to dobre rozwiązanie? Niezależnie od odpowiedzi - dlaczego?
Autem robię 15 tysięcy rocznie, w tej chwili jeżdżę na półsyntetyku.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 18:30:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak Ci nic nie puka, stuka to lej to co lales
nic nie zmieniaj

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 19:32:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Owszem syntetyk :D

Jeżeli jeździsz teraz na 10/40 to przt przejściu na 5/40 może (ale nie musi) zacząć ci brac tego syntetyka...

Mozna tez przejść na syntetyk 5/50...... :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 20:18:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:03:05
Posty: 10
Lokalizacja: Barwice, woj. Zachodniopomorskie.
Generalnie olej syntetyczny wypłukuje Ci wszystkie ciemne osady powstałe przy gorszym oleju, głównie niebezpiecznym jest wypłukiwanie osadów w rowkach pierścieni, silnik potrafi się rozszczelnić, i nic innego nie pomoże jak remont. A już kilka takich przypadków widziałem. Stąd tak jak wspomniał „Bezduszny”
bezduszny napisał(a):

Jeżeli jeździsz teraz na 10/40 to przt przejściu na 5/40 może (ale nie musi) zacząć ci brac tego syntetyka...


_________________
"Lepsza wbita śruba niż wkręcony gwóźdź..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 20:28:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
No nie o to mi chodzi.


Czy olej zostawia nagar w silniku nie zależy od zastosowanej bazy olejowej (mineralna, półsyntetyczna, syntetyczna) ale od klasy jakościowej danego olej i zawartości w nim pakietów uszlachetniających.

Jeżeli się nie jeździło na jakims tanim badziewiu mineralnym... to nie ma obaw o to, że zostanie cos wypłukane.

Tu chodzi o sama lepkość oleju. Oleje 5/40 jak by nie patrzeć mają nizszą lepkość.... niż 10/40

Dla tego bezpiecznie jest zalać pełny syntetyk ale 5/50

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 22:23:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Jak jest tego cala beczka, to co sie martwic ubytkami - tylko lac!!

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: