.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:50:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 1Z] nierówna praca na wolnych obrotach
PostNapisane: 03.gru.2006 20:46:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 19:29:51
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź/Śląsk
Witam
Na wstępie napisze co nieco o samym silniku:
Pali raczej na dotyk czy zimny(około 0st póki co) czy rozgrzany.
Moc raczej w normie licznikowo 180km\h pojedzie bez problemu (obroty w okolicach 4000-4100 skrzynia automat.).
Kopcenie raczej w normie pojawia się tylko przy gwałtownym deptaniu.
Oleju raczej nie ubywa – 3tys km i poziom się specialnie nie zmienił. Silnik troche się poci ale nie na tyle żeby olej znikał, także to na razie nie problem.
Spalanie ON na poziomie 6,5-7 litrów w cyklu „wiejskim”(dojazd do miasta ok. 10-15km) także raczej w normie.
A teraz do rzeczy. Problem polega na tym, ze auto na wolnych obrotach „kuleje”, delikatne dodanie gazu stabilizuje obroty czasem na chwile czasem na dłużej. Z moich dedukcji(głównie opartych na lekturze tego forum) i opini mechaników badających auto „na ucho” leży nastawnik pompy.
Dzisiaj podłączyłem autko pod komputer i ogólnie raczej nie ma tragedii ale jest jeden problem mianowicie dawki korekcyjne z bloku 013 wyglada to mniej wiecej tak:

Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
Mg/R mg/r mg/r mg/r
-5,02 –0,42 –5,02
z tego co się zorientowałem z „lekka” przekroczone normy ;)

Teraz pytanie do Was:
Czy na takie wyniki może mieć wpływ „kulejący” nastawnik i stąd takie korekcje? Czy ewentualnie problem leży po stronie wtrysków lub jeszcze gdzie indziej i stąd objawy jak przy uszkodzonym nastawniku a może to jednak nie nastawnik winien?

Pozdrawiam wszystkich! :peace:

_________________
B4 1Z 94' Avant Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 1Z] nierówna praca na wolnych obrotach
PostNapisane: 03.gru.2006 21:15:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
marudny napisał(a):

Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
Mg/R mg/r mg/r mg/r
-5,02 –0,42 –5,02



jak dla mnie to wtryski do wymiany ... badz tez pompa wtryskowa (ew.nastawnik), w najgorszym przypadku silnik to juz stary zajezdzony kibel (czyt. kompresja ponizej minimum ;-) ) choc z tego co opisujesz wykluczyłbym ta opcje ... ;-) poza tym korekcja powinna byc w takim przypadku dodatnia a nie ujemna ... ;-)

P.S czy na jałowym obroty faluja .... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 1Z] nierówna praca na wolnych obrotach
PostNapisane: 03.gru.2006 21:57:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 19:29:51
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź/Śląsk
spanky napisał(a):

P.S czy na jałowym obroty faluja .... :?:


Na biegu jałowym jak już się obroty uspokoją( pomaga delikatne dodanie gazu i puszczenie) silnik przeważnie pracuje idealnie stabilnie lub prawie idealnie tzn delikatnie sie buja ale na to nie ma reguły.

Silnik ogólnie kuleje tylko na biegu jałowym, po przekroczeniu 1000 obrotów staje sie stabilny zadnego szarpania czy drgania. Odpala na dotyk raczej na wszystkie cylindry także kompresja chyba nie najgorsza ale przyjdzie czas żeby i to zmierzyć.

Jeszcze nie jestem pewien czy dobrze rozumiem te wartości korekcyjne. Tzn wiem ze wartości te odnoszą sie do korekcji w stosunku do cylindra 3 ale wartosci 1,2,3 to są juz własciwe dla poszczególnych cylindrów tj dla cyl 1 cyl 2 i cyl 4 czy kolejnosc jest inna? i czy wartosci np 2 cyl to jest suma wyniku 1 i 2? Troche namieszałem... Tak gdzies wyczytałem ze wartosc 1 i 2 sumuje sie i wtedy to jest wartosc własciwa i wtedy w moim przypadku ta suma dla cyl 2 była by liczbowo zbliżona do cyl 1 i cyl 3 i to by mogło oznaczac, że coś nie tak z wtryskiem sterującym... Pojęcia nie mam czy dobrze kombinuje(?)

_________________
B4 1Z 94' Avant Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 23:54:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Korekty mierzone są INDYWIDUALNIE dla każdego cylindra względem cylindra nr 3. Ujemna korekcja świadczy o nadmiarze kompresji , tudzież uszkodzonym układzie wtryskowym, dodatnia - spadku kompesji lub lejących wtryskach.
Niemniej najpierw podrzuć nam bloki 000 , 004 i jeszcze raz 013 , przy temp silnika >80 st C.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 15:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 19:29:51
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź/Śląsk
Witam i dorzucam troche robaczków ;)

blok 000(basic settings)

40 30 0 22 113 113 66 164 109 124
40 27 0 23 112 113 66 164 109 126
40 28 0 22 113 113 66 164 109 124
40 28 0 23 113 113 66 164 109 122
40 29 0 22 113 113 66 164 109 124
41 29 0 22 112 113 66 164 109 123
41 31 0 21 113 113 66 164 109 125
40 29 0 22 113 113 66 164 109 124
40 30 0 22 113 113 66 164 109 126

blok 001

840 4,4 1,46 88,2
861 4,2 1,46 88,2
861 4,4 1,5 88,2
840 4,4 1,46 88,2
861 4,4 1,46 88,2
840 4,6 1,5 88,2
840 4,4 1,46 88,2

blok 004

840 17,4 16,7 80,5
861 17,4 16,4 79,7
861 17,4 16,4 79,7
861 17,4 16,5 80,1
840 17,4 16,5 80,9
840 17,4 16,9 80,5
840 17,4 16,4 80,1

i jeszcze raz blok 013
wyniki z lekka inne niż wczoraj... źle to czy niedobrze? :zly:

-5,02 -4,86 -0,67
-5,02 -4,82 -0,59
-4,98 -4,9 -0,71
-4,82 -4,71 -0,47
-5,02 -4,9 -0,71
-4,86 -4,75 -0,51
-5,02 -4,86 -0,63
-5,02 -4,9 -0,71
-5,02 -4,78 -0,59
Po zgaszczeniu i ponownym odpaleniu silnika w sumie za każdym razem te korekcje są inne czasem troche, czasem zupełnie inne jak widać w porównaniu z wynikiem wczorajszym. Zawsze natomiast są na minusie. Z tego co jeszcze zauważyłem -5,02 mg/R to koniec skali i jeśli korekcje są mniejsze od tego wyniku silnik chodzi idealnie jak jednak osiagają wartosc -5,02 silnik delikatnie wibruje jakby chciał wiecej ;)

wszystkie te wyniki zapisywałem po wczesniejszym ustabilizowaniu silnika przez delikatne nacisniecie i puszczenie gazu.

Pozdrawiam i czekam na rady :peace:

_________________
B4 1Z 94' Avant Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 19:16:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam,

Kolejność dawek korekcyjnych jest taka jak kolejność palenia. Więc, jeśli dobrze myślę, będzie to: 4ty, 2gi, 1szy i 3ci. Na trzecim jest wtrysk sterujący, więc on jest cylindrem odniesienia i nie jest wyświetlany. Był bym ostrożny, jeśli chodzi o kwestię dodatnich lub ujemnych korekt. To są korekty względne - czyli jeśli np. cylinder odniesienia będzie kulał to pozostałe powinny mieć ujemne korekty. Tak mi sie przynajmniej wydaje, chociaż niewykluczone że to ja cos namieszałem :):
Jeśli chodzi o logi - chyba najtaniej jest zacząć od pomiaru kompresji. Jeśli to nie to, to jak już koledzy powiedzieli trzeba by podmienić wtryski. Przynajmniej starujący na początek. Troszkę dziwi mnie też ten blok 004 - takie wartości są chyba pod obciążeniem :?:

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 20:55:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jedno słowo z mojej strony :

kat wtrysku do ustawienia ... (blok 000 poz 2 -> powinno byc miedzy 49-54)

reszta została juz napisana ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 21:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 19:29:51
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź/Śląsk
Jozef napisał(a):
Witam,
Troszkę dziwi mnie też ten blok 004 - takie wartości są chyba pod obciążeniem :?:


Wszystko na jałowym...

wklejam jeszcze raz logi z bloku 013 silnik rozgrzany tak samo jak poprzednio(dystans ok 15km)

-0,75 -5,02 -4,47
-0,71 -5,02 -4,47
-0,63 -5,02 -4,43
-0,59 -5,02 -4,67
-0,59 -5,02 -4,63
-0,63 -5,02 -4,67
-0,82 -5,02 -4,63

To, że coś nie tak widać ale dlaczego za każdym razem inaczej? Cylindry kuleją na zmianę? :): Czy zły kąt wtrysku może powodować takie wariacje? Na palenie - czytałem ma wpływ, ale pali na dotyk, zasłony dymnej także nie zaobserwowałem przy rozruchu.
Do doktora od dizli trzeba sie bedzie wybrać predzej czy puźniej, ale rozumiecie trzeba jakiegoś pojęcia nabrać w temacie...

_________________
B4 1Z 94' Avant Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2006 23:30:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Statyczny kąt wtrysku "działa" tylko w czasie odpalania i kilka sekund po odpaleniu. Odkąd w pompie zrobi się ciśnienie to sama reguluje sobie kąt, zgodnie z wymaganiami ECU. Inna sprawa, że te wymagania są chyba trochę dziwne w tym silniku :?: Jeszcze mi przychodzą do głowy jakieś problemy z czujnikiem na wale :?: Ale to raczej skutkowało by poważnymi problemami z użytkowaniem silnika.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: