.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:01:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB]Bardzo proszę o analizę logów
PostNapisane: 17.mar.2007 22:43:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam wszystkich, i jak w temacie proszę o analizę logów z AFB, tip, seria.
Przebieg 137tys
Przy okazji bardzo serdeczne specjalne podziękowania dla kolegi Wowo za zrobienie logów, poświecenie czasu - dzięki wielkie jeszcze raz.
Z góry dziękuje wszystkim za poświecony czas.
Pozdrawiam


[b]BASIC SETTINGS[/b]
Grupa 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e9b79.html
Grupa 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 3e70d.html
Grupa 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0f534.html
Grupa 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f6858.html

DYNAMICZNE
Grupa 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a2b15.html
Grupa 001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 60f17.html
Grupa 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4468c.html
Grupa 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... aaca1.html
Grupa 008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a8a88.html
Grupa 010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 52e58.html
Grupa 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 47760.html

STATYCZNE
Grupa 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a1cbe.html
Grupa 001, 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 1d2ed.html
Grupa 004,018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 87f7c.html
Grupa 007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 53cdb.html
Grupa 013,014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a98a0.html


[/b]

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 10:55:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Pierwsza sprawa, to kąt początku wtrysku,
Balansujesz na dopuszczalnej krawędzi i za chwilę skończy się to błędem 00550 i trybem awaryjnym Twojego tiptronica.
Przy zadanym 1,8 * ATDC osiągasz 0* ATDC przy wysterowaniu nastawnika 100,2 %.
Zdecydowanie trzeba opóźnić VP44 i tym samym zmniejszyć wysterowanie z poz.4
Miałeś wymieniany rozrząd ?

Druga sprawa - delikatnie przycina się termostat, przy osiąganej temperaturze oleju 95,7* C - temperatura płynu powinna być zdecydowanie większa niż 84,6* C

Trzecia sprawa:
Zaburzenia w dynamice gazów spalinowych, w 011 poz. 2 i 3 nie są tożsame.
Przyczyną może być przytkany katalizator.

Czwarta sprawa:Zdecydowanie nie podoba mi się Twój lmm, mimo, że w grupie 008 zachowuje się prawidłowo, to w grupie 000 przy wciśniętym do oporu akceleratorze mierzy poniżej wartości dla AFB (192)

Ostatnia sprawa:
Delikatnie przycinająca się sztanga w logu 011 BS, być może zapieczone kierownice, albo nieszczelność w podciśnieniu.

To tyle - napewno nie zauważyłem wszystkiego, może też coś "nadinterpretowałem" :diabel:
W razie czego koledzy mnie poprawią...

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 11:13:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wysterowanie pompy też rzuciło mi się w oczy od razu podczas logowania auta. Wyjaśnia to problemy Mariojr z porannym uruchomieniem - długie kręcenie.
Przycinanie się sztangi faktycznie występuje - wczoraj się nie dojżałem. Wahania nie są duże, ale jednak.
Tematu termostatu bym nie drążył. Moriojr pokonał dystans około 150km, autko odstało jakiś czas po czym zaczeliśmy logować. Stąd być może taka temp. oleju.
Co do lmm, to też wzbudził moją ciekawość. Niby mierzy oki, ale ogólnie coś mi się w nim nie podobało. Poza tym jadąc autem ma się odczucie że auto jedzie słabo. Czas logowania na III biegu to około 18sek. gdzie moje AFB przy padniętej przepływce i seryjnym programie robiło to w około 12sek. Różnica jest spora. Być może dawki są przycinane, zapchany katalizator, ewentualnie coś z doprowadzeniem powietrza nie tak (to by też wyjaśniało zaburzenia gazów) - takie wskazówki dostałem od Rogala gdy miałem podobne wyniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 14:11:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam, wiec rozrządu nie mialem wymienianego, a kat wtrysku ustawiany gdzies m-c temu, to wlasnie widze juz jak mi to ustawili..... Pojade tam jutro i spytam sie czy oni przestawili samochod na parkingu tylko, czy ustawiali ten kat wtrysku naprawde, bo żałośnie to wyglada.
Mozecie mi tylko powiedziec z którymi logami wydrukowanymi powinienem pójść do "mechaników" zeby im pokazac czarno na białym jak bardzo źle jest ustawiony ten kąt, ze sp....... robotę?
Odnośnie przepływki to m-c temu wymieniona na nową boscha z VW serwisu, czy powinienem im ją zwrócić jako żle mierzącą, czy raczej szukać problemów z lewym powietrzem?
Pozdrawiam

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 14:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt wtrysku, jak zauważyli koledzy jest bardzo nieprawidłowy. sam fakt wysterowania pompy przy tak duzych odchyłach rzeczywistego względem wymaganego powoduje, że samochód może mieć problem z rozruchem.
konkluzja: poprawić dynamiczny kat [3 śruby ;) ].

turbo pracuje prawidłowo. czy jednak nie wydaje dziwnych dźwięków [bulgotanie, metaliczny dźwięk]?
wygląda to na turbinę, która zaczyna się starzeć. kierownice są ok, to raczej już wiek czyni ją dziurawą.


reszta wydaje się być ok.



Mariojr napisał(a):
Witam, wiec rozrządu nie mialem wymienianego, a kat wtrysku ustawiany gdzies m-c temu, to wlasnie widze juz jak mi to ustawili..... Pojade tam jutro i spytam sie czy oni przestawili samochod na parkingu tylko, czy ustawiali ten kat wtrysku naprawde, bo żałośnie to wyglada.
Mozecie mi tylko powiedziec z którymi logami wydrukowanymi powinienem pójść do "mechaników" zeby im pokazac czarno na białym jak bardzo źle jest ustawiony ten kąt, ze sp....... robotę?
Odnośnie przepływki to m-c temu wymieniona na nową boscha z VW serwisu, czy powinienem im ją zwrócić jako żle mierzącą, czy raczej szukać problemów z lewym powietrzem?
Pozdrawiam


blok 004 statyczny zwykły [nie basic settings]:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8a397a1e4bb87f7c.html .

lmm jest ok, zostaw je chwilowo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 18.mar.2007 15:38:00 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 15:29:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witaj, Meszrumie :peace:

Załączyłeś dla Mariojr właśnie log basic settings.
Albo ja źle zrozumiałem i tego właśnie miał nie używać :diabel:
Wybacz drobną korektę ;)

Mariojr ->
Pokaż swoim mechanikom ten log (zwykły 004) jak wspominał Mesz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 87f7c.html

Wartości prawidłowe dla Twojego AFB to od 0* do 4* ATDC czyli za OT (gmp)
Najlepiej byłoby gdyby ustawili:
poz.2 kąt zadany - 2* ATDC (opóźniony)
poz. 3 kąt rzeczywisty - od 1,8* do 2,2* ATDC
(różnica pomiędzy kątem zadanym i rzeczywistym nie powinna wynosić więcej niż 0,2* - w Twoim przypadku jest to 1,8 - 2* :!!: :!!: :!!:
poz.4 wysterowanie w granicach 70 % (chociaż ja mam 85%)
(osiągną to jak opóźnią pompę na śrubach o których wspomina Mesz)
Zdecydowanie muszą to zrobić, gdyż teraz spectrum pracy nastawnika wychodzi poza zakres i ECU mimo, że robi co może - nie daje rady wysterować tego kąta.
Za chwilę wskoczy Ci błąd 00550 i tryb awaryjny tipa (przerobione na własnej skórze).

Następna sprawa, którą możesz im pokazać to log 000 zwykły poz.2 to kąt początku wtrysku potrzebny do rozruchu Twojego auta (tzw. kąt statyczny).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a1cbe.html

Wartości prawidłowe dla AFB to 51...73 na biegu jałowym, Ty przekraczasz tą górną granicę - stąd problemy z porannym uruchomieniem.

Polecam jeszcze lekturę topicu Vossa z Diagtronika, gdzie jest rewelacyjnie opisana zasada działania nastawnika kąta wtrysku:

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4783

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 15:42:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, czuwasz...
już poprawiłem link.


tak, voss świetnie to opisał.
z resztą opisałeś i odpowietrzenie, i odmę doskonale - na D zostało to podczepione, ale tutaj... nawet pisałem w tej sprawie do grona reakcyjno-decyzyjnego, lecz bez odzewu...
jak widać, merytoryka schodzi tutaj w cień dywagacji typu: C4 jest lepsze niż C5...
:zly:

w każdym razie podczepiłem Twe prace w moim, kwaśnym, poradniku jak diagnozować traktor.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 16:19:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

z resztą opisałeś i odpowietrzenie, i odmę doskonale - na D zostało to podczepione, ale tutaj... nawet pisałem w tej sprawie do grona reakcyjno-decyzyjnego, lecz bez odzewu...
jak widać, merytoryka schodzi tutaj w cień dywagacji typu: C4 jest lepsze niż C5...
:zly:

w każdym razie podczepiłem Twe prace w moim, kwaśnym, poradniku jak diagnozować traktor.


Dzięki za miłe słowa Mesz ;)
Mi również się marzy na forum AKP dział, gdzie można by wrzucać takie tutorialo - manuale :diabel: gdzie każdy mógłby wrzucić stworzone przez siebie dzieło tylko po to aby pomóc innym.
Coś na zasadzie FAQ - Techniczny w Diagtroniku i Warsztat w A4 Klub Polska.
Marzy mi się merytoryka w prawdziwym tego słowa znaczeniu, chociaż sam lubię pospamować, jak to zauważył senior Baskecik :oops: :diabel:
Ja jestem niekomercyjnym użytkownikiem tego forum, więc uczę się i chciałbym pomagać, bo traktuję to jako hobby i przyjemność.
Dlatego tym bardziej podziwiam Vossa, który zarabia w ten sposób na chleb, a mimo to dzieli się szczegółowo tajemnicami diagnostyki i nie tylko.
Takich ludzi trzeba podziwiać...
Jeszcze raz dziękuję, Mesz za podczepienie moich wypocin do Twojego osławionego ( nie kwaśnego) tematu.
Słyszałem, że Twój topic tłumaczą już na inne języki, przyjacielu... :diabel:

Na zakończenie - miłe zdarzenie, które mnie dzisiaj spotkało - mianowicie napisał do mnie moderator z forum A4 Klub z pytaniem, czy mógłby za moją zgodą umieścić moje wypociny w ich dziale Warsztat. Oczywiście udzileiłem mu gratis wszelkich praw autorskich łącznie z copyright i trade mark :diabel:
To zostało stworzone po to aby pomagać i jeszcze raz podkreślę - bardzo cieszyłbym się gdyby takie manuale powstawały jak grzyby po deszczu.
Jeżeli to nie będzie do zrobienia na tym forum, bo gremium decyzyjne będzie pozostawiało nasze monity bez odzewu - założymy nową stronę Mesz o nazwie A6 Klub Polska :diabel:

A to się rozpisałem :D

Pozdrawiam :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 16:31:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
przyznam szczerze, że w chwilach słabości myślałem o stronie poświęconej C5 zawierającej wręcz graniczące z dewiacją informacje...
:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 16:47:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Katalizator w Twoim aucie nie jest zatkany. Z kierownicami nie jest źle i myślę że się "rozjeżdżą". Kiepskie wyniki w 003 przy 2000-2300rpm to jest efekt wahań doładowania. Natomiast te przy wysokich obrotach niekoniecznie muszą być związane z przepływką, skoro jest nowa. Dawek w każdym razie nie przycina.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 17:05:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl,
przyznam szczerze, że w chwilach słabości myślałem o stronie poświęconej C5 zawierającej wręcz graniczące z dewiacją informacje...
:peace:


Więc co nas jeszcze powstrzymuje ? ;)
Zaszantażujmy ich, że odejdziemy... :diabel:
Co prawda mi daliby krzyżyk na drogę, ale Ciebie chcieliby zatrzymać wszystkimi sposobami, mesz... :):

Wracając jednak do tematu:

Mariojr, skoro drukujesz dowody dla swoich mechaników, wydrukuj im i dołącz także i to, żeby znowu nie przestawili Ci samochodu na parkingu i stwierdzili, że nie można nic tu zdziałać.
Skup się przy "negocjacjach" na wysterowaniu z poz.4, bo będą Ci ściemniać, że przecież kąt mieści się prawie w dopuszczalnych granicach.
Również przerobione na własnej skórze. :/ :(


Obrazek

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 18:00:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pozwolę sobie zauważyć, że topik z wymianą odmy był w "przyklejonych" ale zdjęto go na wyraźne życzenie Carlnovy.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 18:33:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Dziekuje Wam bardzo za wszystkie cenne uwagi, chce pojezdzic dlużej tym AFB, dlatego dołoże wszystkich starań by idealnie chodzilo. Moje tylko pytanie, bo jak wiadomo ja nie znam sie na tym.
Ile srednio biorą za takie ustawienie kąta wtrysku, czyli za wykonanie roboty jaka jest do zrobienia w moim AFB, bo nie chce znów sie naciąc tak jak przy wymianie VP44, bo czytajac posty juz wiem ze ja przeplaciłem ostro niestety....

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 18:35:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Pozwolę sobie zauważyć, że topik z wymianą odmy był w "przyklejonych" ale zdjęto go na wyraźne życzenie Carlnovy.


Był...
W rzeczywistości i w rzeczy samej... :):
Poprosiłem o jego zdjęcie z powodów estetycznych (i był to topic z VP44, a nie z odmą)...
Wyobrażasz sobie Piotruś, jak by wyglądało nasze forum z przyklejonymi najpierw 10, a potem 100 wątkami edukacyjnymi ?
Pierwsze trzy strony to by były same podwieszone...
Rozmawiamy tutaj raczej o potrzebie dodatkowego działu forum w stylu "Zrób to sam" czy też coś podobnego, jak ma to miejsce na innych forach.
Nie wolałbyś raz tylko napisać elaboratu o wałkach i hydraulice V6 -tek i potem tylko stosować odsyłacze dla tych, którzy mimo to nie potrafią znaleźć ?

Mariojr napisał(a):
Ile srednio biorą za takie ustawienie kąta wtrysku, czyli za wykonanie roboty jaka jest do zrobienia w moim AFB, bo nie chce znów sie naciąc tak jak przy wymianie VP44, bo czytajac posty juz wiem ze ja przeplaciłem ostro niestety....


10 - 15 minut pracy -> więc nie powinno moim zdaniem kosztować więcej niż (50 PLN podpięcie VAG-a :/ niestety) plus 50 PLN za robotę...
Ale próbuj, żeby zrobili Ci to w ramach reklamacji, Mariojr.
...i dopilnuj, aby korektę zrobili Ci na rozgrzanym silniku (min. 85* C), a nie czekali na jego ostygnięcie...bo gorący kolektor ssący :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 19:55:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Moim zdaniem wszystkie wątki typu wymiana odmy, hydraulika itp można wrzucić w temacie diagnostyki - Meszruma, podając odpowiednie linki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 07:26:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Pozwolę sobie zauważyć, że topik z wymianą odmy był w "przyklejonych" ale zdjęto go na wyraźne życzenie Carlnovy.


Był...
W rzeczywistości i w rzeczy samej... :):
Poprosiłem o jego zdjęcie z powodów estetycznych (i był to topic z VP44, a nie z odmą)...


Niewielka różnica - obydwa są świetne i merytorycznie bezbłędne. Jak dla mnie - wątek z odpowietrzeniem VP44 to już prawdziwy majstersztyk (szczególnie ta adaptowana pompka) :D :!!:

carlnova napisał(a):
Wyobrażasz sobie Piotruś, jak by wyglądało nasze forum z przyklejonymi najpierw 10, a potem 100 wątkami edukacyjnymi ?
Pierwsze trzy strony to by były same podwieszone...


Jeśli mam być naprawdę szczery, to moim zdaniem Twoje instrukcje plus wątek Meszruma niemal całkowicie wyczerpują spektrum prac możliwych do wykonania we własnym zakresie przez osoby nie związane na codzień z naprawami samochodów. Ba, dla wielu użytkowników Twoja "historyjka obrazkowa" może się wydawać (złudnie :!!: ) prostsza w interpretacji od elementarza ale zetknięcie z rzeczywistością dla wielu osób może skończyć się mniej/bardziej tragicznie. Mówiąc prościej - do takich zajęć trzeba dysponować jakimś doświadczeniem i wyczuciem technicznym, ponieważ to co dla np. Ciebie jest oczywiste - dla innych może okazać się barierą nie do pokonania (np. wykręcenie zapieczonych śrub/nakrętek). Mówiąc już całkiem wprost i bez ogródek - moim zdaniem wykonywanie jakichkolwiek działań "na silniku" V6 wymaga odpowiedniego zaplecza narzędziowego oraz wiedzy i solidnego doświadczenia praktycznego. Z tego powodu redagowanie nowej ELSA-y na Forum AKP - raczej mija się z celem, ponieważ osoby zaprawione w bojach wiedzą jak do tej instrukcji dotrzeć i właściwie ją wykorzystać, zaś osoby bez doświadczenia i technicznego zacięcia - absolutnie nie powinny zabierać się nawet za wymianę koła, a co dopiero za naprawy silników TDi. Rewelacją jest instrukcja Meszruma jak wstępnie zdiagnozować silnik i Twoje foto-story (x2) i nie widzę zbyt wielu innych tematów, które by można jeszcze umieścić w "przyklejonych". Forum samo w sobie i tak spełnia prawidłową rolę "edukacyjną" w poszczególnych wątkach dotyczących mniej/bardziej typowych usterek. Resztę moim zdaniem należy zostawić wyspecjalizowanym serwisom - w dobrze pojętym interesie własnym.
A jeśli już koniecznie ktoś chciałby założyć dział pt. "Nowa Elsa", to wszystkie instrukcje przed zamieszczeniem do publicznego wglądu - bezwzględnie powinny być zweryfikowane przez solidnie doświadczonego mechanika (z czym nie ma problemu np. na Forum Diagtronika - ze względu na opatrzność właścicieli tej witryny - z niekwestionowanym doświadczeniem najwyższej próby).

carlnova napisał(a):
Rozmawiamy tutaj raczej o potrzebie dodatkowego działu forum w stylu "Zrób to sam" czy też coś podobnego, jak ma to miejsce na innych forach.
Nie wolałbyś raz tylko napisać elaboratu o wałkach i hydraulice V6 -tek i potem tylko stosować odsyłacze dla tych, którzy mimo to nie potrafią znaleźć ?


A Ty myślisz, że osoba która nie potrafi wpisać do szukajki "wałki and V6" jest wystarczająco bystra, żeby samodzielnie wymieniać cokolwiek w głowicach :): :diabel: :galy: :P :diabel: :?: :?: :?:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 08:21:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Panowie, wracajcie do analizy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 10:52:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Panowie, wracajcie do analizy.


Nie myślałeś może o posadzie moderatora ?
Jest teraz wolne miejsce, które zwolnił Basket - napisz CV, wowo...
Nadajesz się do tego znakomicie - wszystkich pouczasz - niewiele reprezentując swoją osobą merytoryki... :/

Piotruś napisał(a):
Jeśli mam być naprawdę szczery, to moim zdaniem Twoje instrukcje plus wątek Meszruma niemal całkowicie wyczerpują spektrum prac możliwych do wykonania we własnym zakresie przez osoby nie związane na codzień z naprawami samochodów. Ba, dla wielu użytkowników Twoja "historyjka obrazkowa" może się wydawać (złudnie :!!: ) prostsza w interpretacji od elementarza ale zetknięcie z rzeczywistością dla wielu osób może skończyć się mniej/bardziej tragicznie. Mówiąc prościej - do takich zajęć trzeba dysponować jakimś doświadczeniem i wyczuciem technicznym, ponieważ to co dla np. Ciebie jest oczywiste - dla innych może okazać się barierą nie do pokonania (np. wykręcenie zapieczonych śrub/nakrętek).


Piotr, do tej pory nie byłeś z nami szczery ? :): Napisałeś: "...jeśli mam być naprawdę szczery"... :diabel:
Jeżeli chodzi o spectrum prac możliwych do wykonania we własnym zakresie przy V6 jest ono zdecydowanie szersze niż Ci się wydaje...
Reprezentujesz lobby mechaników, czy co ? ;)
I wcale nie trzeba do tego być wykwalifikowanym mechanikiem, żeby sobie poradzić. Jest wiele tematów od małych do dużych, które można by zrobić i wrzucić niekoniecznie do nowej ELSY, ale do działu "Zrób to sam" czy "Warsztat". Będziesz zaskoczony tym, ile powstanie takich tematów.
Co do ich zawartości merytorycznej, to jak najbardziej jestem za tym, aby możliwe było "zruganie" autora jeśli pisze bzdury lub po prostu sprowadzenie go z błędnej ścieżki, którą podąża...
Piotruś napisał(a):

Mówiąc już całkiem wprost i bez ogródek - moim zdaniem wykonywanie jakichkolwiek działań "na silniku" V6 wymaga odpowiedniego zaplecza narzędziowego oraz wiedzy i solidnego doświadczenia praktycznego. Z tego powodu redagowanie nowej ELSA-y na Forum AKP - raczej mija się z celem, ponieważ osoby zaprawione w bojach wiedzą jak do tej instrukcji dotrzeć i właściwie ją wykorzystać, zaś osoby bez doświadczenia i technicznego zacięcia - absolutnie nie powinny zabierać się nawet za wymianę koła, a co dopiero za naprawy silników TDi.


Nie sposób się z Tobą nie zgodzić jeżeli chodzi o pierwszą część wypowiedzi, czyli potrzeba wiedzy, zaplecza narzędziowego i jako takiego doświadczenia praktycznego (choć nie do wszystkich prac). Można by wprowadzić stopniowanie trudności, żeby zapobiec tragediom, ale to będzie bardzo dyskusyjna sprawa. Dla mnie wymiana rozrządu w V6 to stopień trudności 7 w 10 punktowej skali, a dla kogoś będzie to 2 :):
Ale każdy powinien podjąć taką decyzję sam, czy da sobie radę we własnym zakresie, czy też woli dać się "zerżnąć" wyspecjalizowanym serwisom (patrz, np: wymiana lmm przez ASO za 122 PLN :!: )

Piotruś napisał(a):

Rewelacją jest instrukcja Meszruma jak wstępnie zdiagnozować silnik i Twoje foto-story (x2) i nie widzę zbyt wielu innych tematów, które by można jeszcze umieścić w "przyklejonych". Forum samo w sobie i tak spełnia prawidłową rolę "edukacyjną" w poszczególnych wątkach dotyczących mniej/bardziej typowych usterek.


A ja widzę i to bardzo wiele tematów :diabel:
Najbliższy to rozebranie i wyczyszczenie kierownic turbiny w V6 2,5 TDI
Marzy mi się tutorial z nawigacją montowaną we własnym zakresie i z wszystkimi mniejszymi i większymi problemami V6 i nie tylko.
Bardzo mnie interesuje np. adaptacja i kodowanie i choć istnieją zagrożenia, chciałbym posiadać wiedzę na ten temat ;)
Wowo zrobiłby bardzo potrzebny temat - wymiana termostatu w V6 w 5h bez ruszania rozrządu,ktoś wymianę całego rozrządu w V6, Ty temat o wałkach i hydraulice i tak by się to potoczyło dalej...


Piotruś napisał(a):

Resztę moim zdaniem należy zostawić wyspecjalizowanym serwisom - w dobrze pojętym interesie własnym.


Tutaj nie zgadzam się, Piotruś :/
Sam widziałem na własne oczy jak serwis BOSCHA odpowietrza moją VP44 bezpośrednio na wtryskach mimo zdjęcia przewodów przelewowych.
Potem zobaczyłem jeszcze gorsze postępowanie z VP44 mojego kumpla w renomowanym serwisie w Koszalinie.
Dziwimy się potem, że taka doskonała konstrukcja a zalicza pada ?
Dlatego powstał temat z odpowietrzaniem VP44
Kilkukrotnie widziałem jak autoryzowany serwis wymienia olej w tiptronicu statycznie. Potrzeba jeszcze więcej dowodów :?:
Jeżeli tylko jest coś co można zrobić we własnym zakresie - to omijajmy "profesjonalistów" szerokim łukiem :diabel:


Piotruś napisał(a):

A jeśli już koniecznie ktoś chciałby założyć dział pt. "Nowa Elsa", to wszystkie instrukcje przed zamieszczeniem do publicznego wglądu - bezwzględnie powinny być zweryfikowane przez solidnie doświadczonego mechanika (z czym nie ma problemu np. na Forum Diagtronika - ze względu na opatrzność właścicieli tej witryny - z niekwestionowanym doświadczeniem najwyższej próby).


Jestem jak najbardziej ZA :peace:
W każdy taki post mógłby ingerować każdy, kto tylko nie zgadzałby się ze zdaniem autora...


Piotruś napisał(a):

A Ty myślisz, że osoba która nie potrafi wpisać do szukajki "wałki and V6" jest wystarczająco bystra, żeby samodzielnie wymieniać cokolwiek w głowicach :): :diabel: :galy: :P :diabel: :?: :?: :?:



Ja sobie nie za bardzo radzę z szukajką :diabel: ale Twój temat o wałkach spowodowałby, że zrobiłbym to u siebie w najbliższym czasie (samodzielnie)... :diabel:
Ot tak - dla spokojnego snu

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 16:09:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie, nie myślałem.
Tylko jeśli chcesz jak zwykle pisać swoje wywody "nie na temat" to są do tego odpowiednie czaty.
\Zreszta nie bede się w dawał z Tobą w zbędną polemikę. niech będzie twoje na wierzchu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 22:34:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wracając do tematu:

Jozef napisał(a):
Katalizator w Twoim aucie nie jest zatkany.


Jozef :diabel: wszystkiego najlepszego z okazji dzisiejszych Twoich imienin :D :): :diabel:
A teraz poważnie...
Jak znajdziesz chwilkę napisz mi - w jaki sposób zdiagnozowałeś, że katalizator nie jest zatkany, skoro ewidentnie wartości z poz. 2 i 3 (żądanie mapy w stosunku do ciśnienia osiąganego) logu 011 nie są tożsame ?
Nie wskazuje to na zaburzenia w dynamice gazów spalinowych ?
Czy to też jest tzw. bezwładność turbiny ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: