.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 00:02:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AKE] Ubite Popychacze
PostNapisane: 12.cze.2007 19:00:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Rozebrali mi dekle by wymienić wtryski i zadzwonili, że muszę coś koniecznie zobaczyć. Okazało się, że 4 popychacze mają ubite końcówki tak, że spadły dźwigienki i leżały w komorze zaworowej (ciekawe jak długo...uff). Czy to kurde możliwe, że jeżdżę tak odkąd kupiłem to auto rok temu...... W międzyczasie nie zaobserwowałem istotnego pogorszenia. Owszem na hamowni wyszło 193 zamiast 225 itd. Dwa razy na przeglądzie w ASO i też nic nie usłyszeli, logi itd kiedyś publikowałem. Akurat po jednym na cylinder, zatem 4 cylindry pracowały tylko na jednym zaworze ssącym.....

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 19:07:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W silniku z doladowaniem tego nie odczujesz bo wazniejsze sa wydechowe. Wiem ze zakladaja dzwigienki z rolkami i to dlugo wytrzymuje. Dostane jakies foty to wkleje.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 20:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
U mnie tez jedna dźwigienka spadła i nic podejrzanego nie było słychać. Sprawdzałeś czy podkładki są na swoim miejscu czy sobie hulają gdzies po silniku? A jak wyglądają wałki?

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 22:23:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
wasylo napisał(a):
U mnie tez jedna dźwigienka spadła i nic podejrzanego nie było słychać. Sprawdzałeś czy podkładki są na swoim miejscu czy sobie hulają gdzies po silniku? A jak wyglądają wałki?


hmm, które podkładki? Wałki są ładne. Da się wymienić popychacze bez demontażu wałków? Czy da się zdiagnozować które jeszcze są do wymiany? (z tego co czytam, to najlepiej wszystkie )

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 07:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zastanawia mnie właśnie kwestia analizy logów. Przecież gdzieś te niepracujące zaworki powinny być widoczne.
Gdzieś czytałem, że właśnie zaniżenie wskazań przepływki jest jakimś wyznacznikiem (choć z drugiej strony one szybko padają - AFB) Przecież przy zmkniętych/przymkniętych zaworach zapotrzebowanie na powietrze spada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 08:50:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Najlepiej to cały komplecik wymień. Kto wie czy pozostałe popychacze nie padną za jakiś czas. Mogą główki mieć całe ale nie też moga już nie trzymać jak powinny (być miękkie). Cena kompletu to około 1500 zł (popychacze, dźwigienki i podkładki).świątek do kompletu dołącza jeszcze simeringi wałków rozrządu.U niego jest to za 1450. Mysle że taniej nigdzie nie będzie a ma na oryginalnych częściach.

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 11:02:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
podkładki wycierają się najmniej, ale trzeba sprawdzić czy czasem nie mają połamanych bocznych ścianek, to one trzymają dźwigienkę "na boki"
dźwigienki można sprawdzić wzrokowo, powinny mieć równo wyprofilowany grzbiet (powinny być garbate, nie wklęsłe)
popychacze lepiej wymienić wszystkie, nie wiem czy istnieje możliwość zweryfikowania ich stanu

P.S.
aha, nie WOLNO uruchamiać silnika w czasie krótszym niż 30min od zamontowania nowych popychaczy!!! trzeba zaczekać aż się ustabilizują

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 12:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Zastanawia mnie właśnie kwestia analizy logów. Przecież gdzieś te niepracujące zaworki powinny być widoczne.
Gdzieś czytałem, że właśnie zaniżenie wskazań przepływki jest jakimś wyznacznikiem (choć z drugiej strony one szybko padają - AFB) Przecież przy zmkniętych/przymkniętych zaworach zapotrzebowanie na powietrze spada.


tak, zaniżenie wskazań lmm - to prawda, lecz nie w całym zakresie rpm, tylko powyżej 3400 rpm [nagły spadek masy powietrza].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 19:49:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Podkładki powinny być na trzonku zaworu (centralnie w środku sprężyny zaworowej). Sprawdź czy są na tych zaworach gdzie spadły dźwigienki. Popychacze wymień wszystkie, bo za jakiś czas znowu jakaś dźwigienka spadnie. Do wymiany popychaczy wałki należy zdemontować.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 20:15:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
tia, skoro i tak trzeba zdjąć wałki, to lepiej od razu wymienić wszystkie i przeglądnąć całość. Czy jest możliwość, że długo nie ruszany zawór się zapiekł i po założeniu ponownym dźwigienek wciśnie się.... tylko raz? Tak sobie hipotetycznie wydumałem.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 20:32:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Gdy będziesz miał zdemontowane wałki, nic nie stoi na przeszkodzie aby sprawdzić czy zawory się nie "przycinają". Naciskaj na trzonek każdego zaworu i zaobserwuj czy porusza się płynnie.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 11:39:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Kupiłem na razie cztery popychacze, razem z podkładkami i dźwigienkami. Porównałem ze starymi dźwigienkami. Stare nie są wyrobione. Nowy popychasz ładnie w nich leży. Przyglądam im się i sądzę, że powinno dać się je "wcisnąć" bez zdejmowania wałka. Z resztą, gdyby się nie dało, to by same nie spadły. Owszem luz miały większy na ukruszonych popychaczach. Myślę, że jak wcisnę lekko zawór, to powinienem mieć wystarczający luz by wsunąć dźwigienkę i podkładkę. podkładka ma wgłębienie tylko około 1mm i ten rant zabezpiecza przed wypadnięciem!
Pewnie przy wymianie wszystkich by się zabawa nie opłacała. Być może nawet jak zawór jest przyblokowany przez tłok, to będzie miał wystarczający luz.

Słyszał kiedyś ktoś z Was o takim sposobie wymiany pojedynczego popychacza?

no i jak ten popychacz działa. Oglądam nowe - nie ma żadnego luzu. Nie da się główki wcisnąć ani wyciągnąć z obudowy.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 12:44:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Hej

Czytam i czytam na temat tych wałków, popychaczy, zaworów itd
Ma ktoś może zdjęcia tych poszczególnych części i mógłby je umiescic na forum ?
Wtedy wyobraznia bedzie lepiej dzialac, wszystko stanie sie bardziej jasne :)

Pozdrawiam
R

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 12:48:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
jak już tak chcesz rzeźbić to OK, na pewno nie wciśniesz zaworu jeśli tłok jest u góry, ale wówczas wystarczy trochę przekręcić wałem i będzie już luz :peace:
w tym silniku tłok dochodzi prawie do samej głowicy, a w nim zą wgłębienia pod grzybki zarowów, jak tłok jest na dole to zawór da się wcisnąć na jakieś 8mm do 1cm

+
fotki można wrzucić :):

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 13:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
maxrafal napisał(a):
Hej
Czytam i czytam na temat tych wałków, popychaczy, zaworów itd
Ma ktoś może zdjęcia tych poszczególnych części i mógłby je umiescic na forum ?
Wtedy wyobraznia bedzie lepiej dzialac, wszystko stanie sie bardziej jasne :)
R


Jeśli zabiorę się sam za to, a strasznie mnie korci, muszę zacząć od zakupu klucza dynamometrycznego :) to zrobię zdjęcia.
A tu zapodałem zdjęcie popychacza, dźwigienki i podkładki:
http://picasaweb.google.pl/harpie44/AKP ... 8779783314

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Ostatnio edytowano 28.cze.2007 14:00:51 przez Harpie, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 14:00:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
jarekle napisał(a):
jak już tak chcesz rzeźbić to OK, na pewno nie wciśniesz zaworu jeśli tłok jest u góry, ale wówczas wystarczy trochę przekręcić wałem i będzie już luz


hehe. Muszę rozwiązać zagadkę. Jak trochę ruszyć wałem w automacie....

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 17:00:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
wystarczy zdjąć gumową zaślepkę na kole pasowym wału korbowego i kluczem chba 32 najlepiej "poligon" możesz pięknie kręcić silniczkiem :)

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 17:12:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Czytam i oczom nie wierzę ... . To oczywiste że kazdy podejmuje autonomiczne decyzje w sprawie swojego auta ale jaki sens ma wymiana kilku ubitych popychaczy (z resztą kramu) i pozostawienie reszty gówna, które może pier***nąć w kazdej chwili - nikt nie wyjaśni tego racjonalnie... .
Ciekawe co postanowisz jeśli za np. kilka dni walną następne dwie "główki" ... .
(nie zapomniałem o znaku zapytania - poprostu brak logiki - według mnie).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 17:46:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Piotruś napisał(a):
dwie "główki" ... .
(nie zapomniałem o znaku zapytania - poprostu brak logiki - według mnie).

to proste. wtedy uznam, że wszystkie są zwalone i w istocie sypią się pokolei. Zrobię resztę.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 17:58:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Piotrze nic nie poradzisz. Poprostu niektórzy szukaja oszczędności jak sie da a dopiero później zorientują się że to nie popłaca. Pomyślcie skąd sie wzięło powiedzenie "Mondry Polak po szkodzie"!!!! Ono ciągle jest aktualne.

Harpie - jeśli było \cie stać na zakup takiego autka to powinieneś powinieneś mieć na jego serwis. Czy widząc gościa tankującym LPG nowym mieciem
S-klasse nie pomyślał byś że to głupota?

P.S. Jutro wrzuce swoje fotki popychaczy które wylądowały do wiadra.
P.S.2 Piotrze dzięki Tobie moja V6 śmiga aż miło :) Wielkie dzięki

Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: