.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:39:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 2.8 AAH aut] problem z automatem - nowe błędy ;/
PostNapisane: 27.cze.2007 16:14:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 08:29:55
Posty: 37
Lokalizacja: Kartuzy
Witam!
Mam od 4 dni Audi C4 2.8 AAH automat 226 000km i zauważyłem że przy zimnym silniku skrzynia chodzi idealnie, ale jak już się nagrzeje to nie wrzuca mi wyżej niż na 2bieg, jak postawię samochód na jakąś godzinkę, dwie to przez kilka km wszystko działa dobrze i potem dalej nie chce mi przełączać na wyższe biegi, więc na 4000obr mam 80km/h.
Przeszukuje już forum jakieś 2godzinki i nic nie mogę znaleźć na ten temat.
Proszę o pomoc! :)

_________________
POZDRAWIAM Łukasz Hunter
tel. 0 500 271 160

2007-> Audi 100 C4 '92 2.8 V6 AAH Automat - 15l/100km
2006-2007 Renault Megane HB 1.4 - 7,5l/100km
2005 do 2006 - Daewoo Tico :) - 4,2l/100km

SPRZEDAM Radio JVC KD-DV4201 MP3, DVD, WMA, WAV, DD pilot http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68241


Ostatnio edytowano 18.lip.2007 21:44:01 przez Łukasz Hunter, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 16:33:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jaki poziom oleju w skrzyni ? Proponuje natychmiast go wymienic, razem z filtrem :!!:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 22:41:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 08:29:55
Posty: 37
Lokalizacja: Kartuzy
Witam!
Poziom oleju w skrzyni był trochę za niski, więc dziś wymieniłem sam olej (bo nie miałem skąd kupić filtra ponieważ na miejscu w sklepach nikt go nie miał... ;( ), ale dużo nie pomogło...
Teraz poświęciłem sobie dłuższą chwile na sprawdzenie tej skrzyni i teraz jest tak:
po odpaleniu idzie bardzo dobrze aż do momentu kiedy muszę się zatrzymać i ponownie ruszyć wtedy przy lekkim dodaniu gazu od razu wskakuje na drugi bieg (lekkie szarpnięcie) i dalej już nie przełącza biegów. wtedy się zatrzymuję wrzucam P i po chwili ruszam to znowu wszystko jest tak jak trzeba. i przy zatrzymaniu i ruszeniu dalej to samo czyli lekkie szarpnięcie i już wyżej niż na drugi bieg nie wchodzi.

Proszę o pomoc i jakieś porady co zrobić. Może wymiana filtra oleju pomoże?
Samochodem dziennie muszę robić minimum 100km (dojazd do pracy) więc jest to uciążliwe i na pewno spalanie bardzo wzrasta...

Z góry dzięki za porady.:)

_________________
POZDRAWIAM Łukasz Hunter
tel. 0 500 271 160

2007-> Audi 100 C4 '92 2.8 V6 AAH Automat - 15l/100km
2006-2007 Renault Megane HB 1.4 - 7,5l/100km
2005 do 2006 - Daewoo Tico :) - 4,2l/100km

SPRZEDAM Radio JVC KD-DV4201 MP3, DVD, WMA, WAV, DD pilot http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 23:08:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Sterowanie hydrauliki w skrzyni szlag trafił.A licznik kręci się już po raz drugi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 05:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Albo masz walniętą płyte sterującą albo konwenter mi jak naprawiali skrzynie i wymienili konwenter na nowy (regenerowany ) to miałem tak samo auto miało tylko 3 biegi.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 09:02:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 08:29:55
Posty: 37
Lokalizacja: Kartuzy
Jadę dziś około 14 na komputer i wtedy napisze co pokazał...
Znacie jakieś firmy w trójmieście lub okolicy gdzie robią automaty?




No i byłem na komputerze z moim problemem i pokazał że skrzynia działa w trybie awaryjnym ze względu na uszkodzony czujnik hamulca...
Teraz wymienię ten czujnik i napiszę czy coś pomogło :)

_________________
POZDRAWIAM Łukasz Hunter
tel. 0 500 271 160

2007-> Audi 100 C4 '92 2.8 V6 AAH Automat - 15l/100km
2006-2007 Renault Megane HB 1.4 - 7,5l/100km
2005 do 2006 - Daewoo Tico :) - 4,2l/100km

SPRZEDAM Radio JVC KD-DV4201 MP3, DVD, WMA, WAV, DD pilot http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 13:18:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 08:29:55
Posty: 37
Lokalizacja: Kartuzy
Witam!
Dopiero dziś dostałem ten czujnik hamulca, wymieniłem go, byłem na komputerze w celu wykasowania błędów i niestety teraz komputer pokazał zwarcie do masy czujnik hamulca...
Co to może być i gdzie szukać tego zwarcia?? HELP!! :(
Teraz jeżdżę z wykręconym czujnikiem ale podłączony, czyli działa on teraz tak jakby cały czas był wciśnięty pedał hamulca i skrzynia działa...
Tylko że minusem jest cały czas palące się światło stop...

_________________
POZDRAWIAM Łukasz Hunter
tel. 0 500 271 160

2007-> Audi 100 C4 '92 2.8 V6 AAH Automat - 15l/100km
2006-2007 Renault Megane HB 1.4 - 7,5l/100km
2005 do 2006 - Daewoo Tico :) - 4,2l/100km

SPRZEDAM Radio JVC KD-DV4201 MP3, DVD, WMA, WAV, DD pilot http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 13:37:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jeżeli czujnik pedału hamulca w C4 działa tak samo jak w młodszych modelach (co do zasady działania), to prawdopodobnie bawiłeś się nim przed założeniem do samochodu. Jeśli moja (wyłącznie) hipoteza jest słuszna, to muisałbyś go zdemontować i "przywrócić" do takiego stanu w jakim go kupiłeś (czyli "ściśnięty", a po założeniu sam się ustawi/wyreguluje - wystarczy raz nacisnąć na pedał). Niestety nie wiem jak to zrobić :galy: :(: . I jeszcze raz zaznaczam - to tylko hipoteza ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 14:07:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 08:29:55
Posty: 37
Lokalizacja: Kartuzy
Piotruś napisał(a):
prawdopodobnie bawiłeś się nim przed założeniem do samochodu. Jeśli moja (wyłącznie) hipoteza jest słuszna, to muisałbyś go zdemontować i "przywrócić" do takiego stanu w jakim go kupiłeś

Ten który kupiłem nie był ściśnięty i nie mam pojęcia w jaki sposób mógłby być ściśnięty...
Ale dlaczego wyskakuje wtedy zwarcie do masy??

_________________
POZDRAWIAM Łukasz Hunter
tel. 0 500 271 160

2007-> Audi 100 C4 '92 2.8 V6 AAH Automat - 15l/100km
2006-2007 Renault Megane HB 1.4 - 7,5l/100km
2005 do 2006 - Daewoo Tico :) - 4,2l/100km

SPRZEDAM Radio JVC KD-DV4201 MP3, DVD, WMA, WAV, DD pilot http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 14:36:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Łukasz Hunter napisał(a):
Ten który kupiłem nie był ściśnięty i nie mam pojęcia w jaki sposób mógłby być ściśnięty...
Ale dlaczego wyskakuje wtedy zwarcie do masy??


Czujniki "hamulcowe" do B5, C5, etc. ... - trafiają do ASO z "wciśniętym ciuliczkiem" tak, jakby cały czas naciskał na niego "pedał" (sorry... wiem jak to brzmi ale co poradzę :): :diabel: ).
W takim "stanie" czujnik powinien być założony do samochodu, a po wciśnięciu hamulca "blokada" popuszcza i ciuliczek ustawia się "na zero" w pozycji "spoczynkowej" pedału hamulca. Na VAGu widać wtedy trzy 000. Jeżeli czujnik jest sprawny - wciśnięty hamulec "zamienia" trzy 000 na trzy 111 i tak jest OK. I teraz moja hipoteza była taka, że bawiąc się "ciluczkiem" czujnika doprowadziłeś do sytuacji, w której zarówno pozycja spoczynkowa jak i pozycja własciwa dla wciśniętego pedału hamulca - jest widoczna dla VAGiny jako trzy 111, co (moim zdaniem) mogłoby generować błąd "zwarcie do masy".
Z tego co wiem - osoby nie znające "procedury" montażu nowego czujnika - częśto odnoszą go do ASO jako reklamację ... .

To już wszystko ... :(: :(: . Mam świadomość jak bezsensowna jest moja wypowiedź ale naprawdę chciałem Ci pomóc / podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny kłopotów z ciuliczkiem (sorry, z czujnikiem ... ).

Nie będę zdziwiony jeśli post zostanie usunięty przez Modów ... :/ :galy: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 15:20:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Łukasz Hunter napisał(a):
Ten który kupiłem nie był ściśnięty i nie mam pojęcia w jaki sposób mógłby być ściśnięty...
Ale dlaczego wyskakuje wtedy zwarcie do masy??


Czujniki "hamulcowe" do B5, C5, etc. ... - trafiają do ASO z "wciśniętym ciuliczkiem" tak, jakby cały czas naciskał na niego "pedał" (sorry... wiem jak to brzmi ale co poradzę :): :diabel: ).
W takim "stanie" czujnik powinien być założony do samochodu, a po wciśnięciu hamulca "blokada" popuszcza i ciuliczek ustawia się "na zero" w pozycji "spoczynkowej" pedału hamulca. Na VAGu widać wtedy trzy 000. Jeżeli czujnik jest sprawny - wciśnięty hamulec "zamienia" trzy 000 na trzy 111 i tak jest OK. I teraz moja hipoteza była taka, że bawiąc się "ciluczkiem" czujnika doprowadziłeś do sytuacji, w której zarówno pozycja spoczynkowa jak i pozycja własciwa dla wciśniętego pedału hamulca - jest widoczna dla VAGiny jako trzy 111, co (moim zdaniem) mogłoby generować błąd "zwarcie do masy".
Z tego co wiem - osoby nie znające "procedury" montażu nowego czujnika - częśto odnoszą go do ASO jako reklamację ... .

To już wszystko ... :(: :(: . Mam świadomość jak bezsensowna jest moja wypowiedź ale naprawdę chciałem Ci pomóc / podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny kłopotów z ciuliczkiem (sorry, z czujnikiem ... ).

Nie będę zdziwiony jeśli post zostanie usunięty przez Modów ... :/ :galy: .


Hej, :):
A niby dlaczego miałby zostać usunięty ? :):
Twoja wiedza jest dla nas maluczkich bezcenna...
Potwierdzam Twoją teorię z 000 i 111, bo sam już się szczegółowo nad tym zastanawiałem, co prawda nie mając jeszcze do czynienia (nie bawiąc się :diabel: ) "ciuliczkiem"...
Ale z tego akurat się cieszę...że nie miałem okazji :):
Z tym czujnikiem nie wiedziałem - dobrze wiedzieć na przyszłość...

Pozdrawiam Piotr :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 15:31:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Allo ;) .

carlnova napisał(a):
Pozdrawiam Piotr :peace:


Nikt tutaj nie jest "maluczki" mój Drogi Carl'u :): ani moja wiedza nie jest (jak zresztą widać) kompletna ... :(: :zly: ... . Ostatnie C4 trzymałem w rękach ... hmmm ... no daaawno (a szkoda). Jak widać - "nieużywane organy" zanikają i z moją pamięcią nie jest już zbyt dobrze :/ ... .

Pozdrowienia SZCZERZE ODWZAJEMNIAM :P :diabel: ... :!: :!:
I dziękuję :P ;) .

Na temat vaginy, pedała i ciuliczka w samochodzie naszego Kolegi - nic już nie powiem, bo mi wstyd (a Forum AKP to nie jest burdel w żadnym calu ...) :oops: :okulary2: :oops: .

;) :okulary2: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 21:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 08:29:55
Posty: 37
Lokalizacja: Kartuzy
Nowe info. Byłem jeszcze raz na komputerze i mam dwa błędy:
028c - kontrola biegów - sygnał poza zakresem
020e - czujnik stopu - zwarcie do masy / sygnał poza zakresem

Czy może mi ktoś odczytać te kody błędów co może być przyczyną moich kłopotów z automatem?? Gdzie mam w ogóle szukać tych usterek??

PROSZĘ O POMOC!!!! :D

_________________
POZDRAWIAM Łukasz Hunter
tel. 0 500 271 160

2007-> Audi 100 C4 '92 2.8 V6 AAH Automat - 15l/100km
2006-2007 Renault Megane HB 1.4 - 7,5l/100km
2005 do 2006 - Daewoo Tico :) - 4,2l/100km

SPRZEDAM Radio JVC KD-DV4201 MP3, DVD, WMA, WAV, DD pilot http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 17:33:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
jaki symbol ma skrzynia ? AEM, AZB czy CBE?

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 17:41:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
pozatym kody błędów dla tych skrzyń są pięciocyfrowe na VAGu także dziwne te kody z literką na końcu

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 19:48:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 08:29:55
Posty: 37
Lokalizacja: Kartuzy
Arti70 napisał(a):
jaki symbol ma skrzynia ? AEM, AZB czy CBE?

Z tabliczki na skrzyni odczytałem:
0016797
1050 012 003
4HP - 18
CDU

Cytuj:
pozatym kody błędów dla tych skrzyń są pięciocyfrowe na VAGu także dziwne te kody z literką na końcu


Co do tych kodów to VAG-iem nie mogę się w ogóle połączyć.

Jedynie przez jakąś zielona skrzynkę BOSH'a mogę się połączyć
z moim audi.


A z kodów VAG'a błędy skrzyni to znalazłem takie kody:

00652 P0730 Kontrola zakresu transmisji – niewłaściwy poziom biegu
00652 P0731 Kontrola zakresu transmisji – bieg #1 – niewłaściwy poziom
00652 P0732 Kontrola zakresu transmisji – bieg #2 – niewłaściwy poziom
00652 P0733 Kontrola zakresu transmisji – bieg #3 – niewłaściwy poziom
00652 P0734 Kontrola zakresu transmisji – bieg #4 – niewłaściwy poziom

Proszę pomóżcie gdzie mam szukać tej usterki?

_________________
POZDRAWIAM Łukasz Hunter
tel. 0 500 271 160

2007-> Audi 100 C4 '92 2.8 V6 AAH Automat - 15l/100km
2006-2007 Renault Megane HB 1.4 - 7,5l/100km
2005 do 2006 - Daewoo Tico :) - 4,2l/100km

SPRZEDAM Radio JVC KD-DV4201 MP3, DVD, WMA, WAV, DD pilot http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 21:13:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
według Elsy to skrzynia CDU w tym roczniku była montowana tylko z silnikiem ABC 2.6 ale może coś przekłamuje, chociaż błąd 00652 wskazuje na błędne zakodowanie albo modułu skrzyni dla danego silnika albo odwrotnie

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2007 08:11:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 08:29:55
Posty: 37
Lokalizacja: Kartuzy
Arti70 napisał(a):
według Elsy to skrzynia CDU w tym roczniku była montowana tylko z silnikiem ABC 2.6 ale może coś przekłamuje, chociaż błąd 00652 wskazuje na błędne zakodowanie albo modułu skrzyni dla danego silnika albo odwrotnie


Tego to Ci nie powiem, ale rok pojazdu to 1992/1993 Chociaż w dowodzie mam rok produkcji 1996 (wtedy był sprowadzony z niemiec)....

_________________
POZDRAWIAM Łukasz Hunter
tel. 0 500 271 160

2007-> Audi 100 C4 '92 2.8 V6 AAH Automat - 15l/100km
2006-2007 Renault Megane HB 1.4 - 7,5l/100km
2005 do 2006 - Daewoo Tico :) - 4,2l/100km

SPRZEDAM Radio JVC KD-DV4201 MP3, DVD, WMA, WAV, DD pilot http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 06:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2007 19:12:35
Posty: 164
Lokalizacja: Kołobrzeg
Reaktywujac temat, czego dotyczy blad 020e?
020e - czujnik stopu - zwarcie do masy / sygnał poza zakresem

_________________
CCCO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 09:44:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
he, u mnie po podłączeniu do skrzyni wyskoczył identyczny błąd z tym czujnikiem, o co chodzi? zaznaczam, że czujnik załącza światła stopu

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: