.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:56:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 2,0 tdi 170 km] Problem z filtrem cząsteczek stałych
PostNapisane: 02.gru.2007 15:03:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
Zakupiłem auto niedawno, przejechałem około 1500 km i już pierwszy problem, zaświeciła się żółta kontrolka mówiąca że filtr wymaga wypalenia z powodu jazdy na zbyt krótkich trasach. Poczytałem w niemieckiej instrukcji i tak jak ona kazała jechałem jakieś 15 minut ze stałymi obrotami no i nic z tego dalej świeci, potem przejechałem jeszcze ze 30 km ze stałymi obrotami ( na ile w Polsce to możliwe), dalej świeci. wtedy na pełną moc wróciłem i dalej swieci. Spotkał się już ktoś z takim zjawiskiem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 15:37:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy masz dostęp do VAS'a bądź HEX'owskiego VAG-Coma?
jeżeli tak, to na PW opiszę Ci procedurę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 17:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
Mam dostęp do różnych programów diagnostycznych, ale nie jestem na tyle wtajemniczony by znać ich nazwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 17:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cóż...
postaraj się dowiedzieć. w przeciwnym razie, jak sam widzisz, nie pomogę Ci.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 17:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
Mam program u dwóch kolegów, więc proszę o pomoc, bo nigdy nie słyszeli o wypalaniu filtra. Mają VAG-COMA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 17:40:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeszcze jedno pytanie zatem: jakiego mają VC'oma [nr wersji] i jaki posiadają interface [KKL, HEX, OPTO :): ]?

ażeby cokolwiek zrobić, interface musi obsługiwać CAN [być tzw. HEX].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 17:44:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
obydwa obsługują can ,zresztą to audi było już podłączane z innej okazji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 20:07:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A tam komunikacja z silnikiem nie działa jeszcze po linii K, wtedy zwykły interfejs wystarczy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 20:22:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
Nie wystarczy podobno z programu uruchamia się procedurę wypalania filtra, nastąpił rozwój sytuacji :< , audi weszło w tryb awaryjny, mruga kontrolka od świec, świeci się od silnika i prędkość max 80. :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 20:46:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
procedura wysłana. wydrukujcie i przeczytajcie ją 10x przed regenracją DPF.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 13:38:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
No i nic z tego,login przyjmuje, ale proces się nie rozpoczyna w grupie 070.1 są same zera i nic tego nie chce zmienić, no i temp spalin przed turbo tylko podczas przyspieszania przekracza 700 stopni, podczas jazdy z zalecaną predkością osiąga około 240. Załadowanie filtra 85%, no i dziś nowe błędy 008194 i 012600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 14:19:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Prędkość nie gra tak roli, jak obroty, muszą być ponad 3000 rpm.
Ale i tak na niewiele ci się to przyda.
Przy takiej wartości zapchania, raczej FAP kwalifikuje się do wymiany.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 15:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
szogun0,

wg dokumentacji serwisowej Audi, w 2.0TDI rpm powinny być w zakresie 1500 - 2500...

85%? prawdopodobnie auto jest po modyfikacji...
DPF do wymiany.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 15:29:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
A jaki to koszt?? Póki siedze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 15:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a czy ten samochód nie jest na gwarancji?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 16:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
Właśnie gadałem z gościem od którego go kupiłem w niemczech i mówi że on z nim tam pojedzie do serwisu, auto ma 16 tyś km przebiegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 17:33:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a dlaczego nie skorzystasz z ASO w PL?
gwarancja rozciąga się na ASO także poza D.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 18:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
Samochód był uderzony, niemców to nie obchodzi, a nasze serwisy jakie są każdy wie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 20:19:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 12:43:01
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
Temat opanowany!! Po wizytach w serwisach i innych warsztatach, to powiem wam, że ich wiedza jest mniejsza na ten temat niż można w jedno popołudnie dowiedzieć się w necie. Wydałem sporo geltu, ale nikt nie pomógł więcej niż diagnoza z forum: PDF do wymiany!!
Ładnych parę tysiączków. Wymyśliłem metodę i działa, filtr się zregenerował, troche zachodu jest, ale koszty kilkukrotnie mniejsze, myślę że metoda jest powtarzalna. Na razie nie zdradzę o co chodzi, bo myślę może parę złotych na tym zarobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 20:29:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zajac napisał(a):
Na razie nie zdradzę o co chodzi, bo myślę może parę złotych na tym zarobić.


uważasz, że jako jedyny o tym wiesz? skończy się na tym, że spalisz komuś samochód.
:-)


po takim tekście na AKP nie bardzo możesz na cokolwiek już liczyć.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: