.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 04:00:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI] Tiptronic szarpie przy zmianie z 1 na 2
PostNapisane: 02.sty.2008 22:29:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Szarpie przy zmianie z 1 na 2 a potem z 2 na 3 w sumie nie szarpie ale jakoś długo przełacza cała reszta chodzi bez zarzutu czyli pozostałe biegi i przy zmianie biegów w dół też nic nie czuć. Czy to pierwsze obiawy zurzycia tiptronica??? Ile kosztuje ewentualny remont skrzyni???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 22:31:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Podstawowe pytanie to kiedy był wymieniany olej???

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 11:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Herman napisał(a):
Podstawowe pytanie to kiedy był wymieniany olej???


No właśnie olej wymieniłem miesiąc temy mechanik powiedział że był już nieźle zurzyty.
A może to być spowodowane jakąś inną usterką np pompą wtryskową? Wtedy auto miało by mniejszą moc i skrzynia by wariowała i szarpała? Pytam bo niedawno padła mi elektronika pompy i naprawiłem tylko elektronike a może właśnie elektronika padła bo pompa sie już kończy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 17:59:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jaki olej zalałeś do tipa ?
Ten, który polecał mechanik ?
Pewnie Dextron III :/

Zrób pełną diagnostykę lub chociaż odczytaj nam błędy z ECU i sterownika tipa... To może te Twoje 220 PS :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 22:10:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
olej wymieniałem w warsztacie który zajmuje sie tylko naprawą automatów koleś zapewniał mnie że jest to taki sam olej jaki dają w serwisie z tym że u niego jest tańszy. Warsztat mieści sie w łodzi przy wlocie do zgierza słyszałem o nim dobre opinie. Jutro albo w poniedziałek pojade podłączyć sie pod vaga, musze jechać na taką diagnozę do serwisu czy da rade podłączyć sie u takiego "średniej" klasy mechanika elektryka? Dzieki panowie za podpowiedzi :) pierwszy raz zalogowałem sie na forum i nie sądziłem że mi ktoś odpisze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 22:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
ravros napisał(a):
...pierwszy raz zalogowałem sie na forum i nie sądziłem że mi ktoś odpisze :)
Ja gdyby nie forum i ludzie tu piszący po pierwszych dniach użytkowania auta kupił bym kanister paliwa....Było by to najlepiej zainwestowane 100zł. :P

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 22:17:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Autko możesz zdiagnozować u kogokolwiek z interfejsem, to nie czary byle gość wiedział do czego służą wtyczki :) i nie daj z siebie zedrzeć!

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 22:40:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
BELLATRIX napisał(a):
Autko możesz zdiagnozować u kogokolwiek z interfejsem, to nie czary byle gość wiedział do czego służą wtyczki :) i nie daj z siebie zedrzeć!

Ja też mam AKE 180km :) i zrobione niby na 220 przez mtm
Jutro jade zdjagnozować i dam znać pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 14:52:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Właśnie wróciłem od elktryka, podłączył sie pod komputer i tak:
w skrzyni biegów nie wykazało żadnych błędów
w silniku wyskoczyło że uszkodzona pompa wtryskowa ale myśle że mogło to być spowodowane tym, że jakieś dwa tygodnie temu naprawiałem elektryke pompy a po tej naprawie nie podłaczałem samochodu pod kompa. Mechanik wykasował mi ten błąd i po odpaleniu go ponownie błąd nie wyskoczył. Pojeździłem troche po mieście i mam wrażenie że skrzynia tak jak by lepiej zaczęła chodzić, czuć teraz w zasadzie tylko to lekkie szarpnięcie z 1 na 2 a ten kolejny bieg czyli z 2 na 3 chodził już teraz bardzo ładnie.

PYTANIE:
Czy to szarpanie mogło być spowodowane tym że błąd nie był wykasowany po naprawie elektroniki pompy???

Czy TIPTRONIC ma tendencje do lekkiego szarpnięcia przy zmianie z 1 na 2 przy średniej jeździe ( bo z kolei przy dynamicznym ruszaniu zmienia płynnie, i przy takim bardzo delikatnym ruszeniu też jest w miare płynnie)???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:39:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ravros napisał(a):
PYTANIE:
Czy to szarpanie mogło być spowodowane tym że błąd nie był wykasowany po naprawie elektroniki pompy???


Nie. Jeżeli błąd był tylko "pozostałością" po zlikwidowanej usterce. Jeżeli jakiś "feler" istnieje w dalszym ciągu, to skrzynia "może" szarpać i błąd powróci niebawem. Życzę "opcji nr 1" ;) .

ravros napisał(a):
Czy TIPTRONIC ma tendencje do lekkiego szarpnięcia przy zmianie z 1 na 2 przy średniej jeździe ( bo z kolei przy dynamicznym ruszaniu zmienia płynnie, i przy takim bardzo delikatnym ruszeniu też jest w miare płynnie)???


Tiptornik nie ma tendencji do szarpania. Opisane przez Ciebie objawy jednoznacznie wskazują na problem z osprzętem silnika (naprawa takiej przypadłości nie trwa przeważnie dłużej niż godzinę - dwie :): ;) ) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 18:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Co może więc być przyczną?
Co najczęściej sie psuje i daje takie objawy?
Może to być kończąca sie pompa wtryskowa? - auto po całej nocy odpala za pierwszym razem ale przez pierwsze 4 sekundy chodzi troche nierówno przy takiej temperaturze jak ostatnio -10C Jak było tak koło zera było wszystko ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 19:32:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ravros napisał(a):
Co może więc być przyczną?
Co najczęściej sie psuje i daje takie objawy?


Zostaw temat dobremu szpecowi. Sam tego ani nie zlokalizujesz, ani nie naprawisz. Wiem, że nie takiej odpowiedzi oczekiwałeś ale to naprawdę nie jest robota dla początkującego użytkownika (bez urazy - mówię prawdę).

ravros napisał(a):
Może to być kończąca sie pompa wtryskowa?


Teoretycznie niby tak. Praktycznie jeszcze się z takim przypadkiem nie spotkałem.
Opisane przez Ciebie objawy są zbyt wyraziste i wskazują na inne części elementów wykonawczych niż układ paliwowy.

ravros napisał(a):
- auto po całej nocy odpala za pierwszym razem ale przez pierwsze 4 sekundy chodzi troche nierówno przy takiej temperaturze jak ostatnio -10C Jak było tak koło zera było wszystko ok


Na Twoim miejscu zająłbym się tą sprawą koniecznie, ale raczej na pewno nie ma to żadnego związku z poszarpywaniem podczas zmiany biegów.

PS: Niedawno zajmowałem się silnikiem (AFB), który szarpał niemiłosiernie w zakresie < 2200 obr/min (powyżej granicy 2200 też zresztą nie pracował prawidłowo) . Jak się okazało - z trzech różnych, wręcz niezależnych od siebie powodów. Właśnie dlatego zostaję w przekonaniu, że Twoim silnikiem powinien się zająć jakiś mechanik (żeby nie dopuścić do aż tak drastycznego stanu jaki opisałem powyżej) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 20:08:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
w takim razie zna ktoś dobrego NIEDROGIEGO mechanika między łodzią a warszawą (jestem z Łowicza)???

A to nierówne chodzenie na zimnym silniku które trwa około 3sekund może oznaczać kończącą sie pompe? Przypominam że około 2 tygodni temy padła mi elektronika pompy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 20:19:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ravros napisał(a):
w takim razie zna ktoś dobrego mechanika między łodzią a warszawą (jestem z Łowicza)???


Zwróć się do GrzesiaB - on Cię pokieruje ;) .

ravros napisał(a):
A to nierówne chodzenie na zimnym silniku które trwa około 3sekund może oznaczać kończącą sie pompe?


Przeważnie nie jest to związane z VP44 (mogą to być pierdołki typu: świeczki, dawka paliwa, kąt wtrysku, powietrze .... albo coś grubszego).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 20:28:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Dzieki za pomoc pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 15:21:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że to szarpanie jest spowodowane tiptronic'iem. Z tego co zrozumiałem w tiptronicu są jakieś tarczki które są już wyrobione - jedna chodzi szybciej druga wolniej i dlatego są takie szarpnięcia. Naprawe wycenił na około 2 000zł. Twierdził również, że niedawno miał podobny przypadek i że właśnie sie okazało że to było to.

Co wy na to, spotkaliście sie już z taki przypadkiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 20:52:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Dzwonił dzisiaj do mnie mechanik i powiedział, że te tarczki były mocno popalone i że mogło to być spowodowane zwiększeniem mocy autka. Zasugerował wgranie oryginalnego programu.

Powinien mi oddać jakiegoś chipa?

Ile wg Was powinna kosztować wymiana tych tarczek (razem z częściami)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 06:06:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Ty wiesz ile tych tarczek tam jest? Jakie tarczki? Chodzi o sprzeglo hydrokinetyczne? O tryby biegow?

Facet, ja mam prawie 160,000 mil w moim C4 2.8, auto caly czas dostawalo i dosteje w dupe codziennie, poprzedni właściciel nie wymienial plynu. Ja to zrobilem miesiac temu.

Powiem Ci tak, jak to bedzie kosztowalo 2000zl to lepiej wymien skrzynie.

Sprzeglo hydrokinetyczne mozna regenerowac, podobno sie to oplaca. Nowe kosztuje krocie. Mysle ze powinienes sie wybrac do fachowca od audi zeby sprawdzil co i jak a nie czekal na opinie jednego kolesia ktory chce zarobic. wez go do 3 i wtedy zobacz co bedziesz mial na stole do ugryzienia.

W ostatecznosci bedziesz musial przyzwyczaic sie do zmieniania biegow...

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 13:17:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Mam w A6 C5 2,5 tdi quattro tiptronic z przebiegiem 80 tys. km, coraz częściej szarpie gdy prędkość wolno spada przy zdjętej nodze z gazu.
Np. przy dojeździe do skrzyżowania, w tym czasie skrzynia zmienia biegi w dół, zmiana biegów z 3 na 2 silnie szarpie. Zdumiony jestem jeśli to tarczki bo przy takim przebiegu, takie kłopoty?
Macie koledzy pomysł na moją awarię?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 17:44:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
ja mam - zrób kompletne logi :peace: (tak na dobry poczatek - może coś wyjdzie w praniu :) )

jesli mówimy i myślimy o tych samych szarpnięciach to w 80-90% typowy objaw problemów ze sterowaniem kierownicami w T w tych silnikach w zestawieniu z Tiptronikiem (w manualu czesto użytkownicy o tym nie wiedzą)- wystąpił już u kilku osób z AKP przy przebiegu ok 150- 180tys km :):


A propos zazdroszczę A6 z takim silnikiem z "mikroskopijnym" przebiegiem 80tys km :):

P.S. czytając wątek wczesniej, mnie tez próbowano namówić na remont skrzyni, inni twierdzili ze ten typ tak ma, dopiero kilka autorytetów tego forum wyprowadziło mnie z błędu i wskazało dobrą drogę do rozwiązania problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: