.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 12:47:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL 2.6 V6 ABC] problem z obrotami
PostNapisane: 09.sty.2008 21:15:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
ABC - Benzyna 2.6 V6 150KM . Witam!!! W moim AUDI występuje następujący problem kiedy silnik jest zimny to buja się na obrotach w górę i w dół po mniejwięcej minucie uspokaja się ale zato przyminimalnym dotknięciu i natychmiastowym odpuszczeniu gazu wkręca się na 2000 obrotów po czym spada na około 900 obr. i pozotaje tak samo na ciepłym silniku co utrudnia jazdę. Co może być przyczyną takiego zachowania? Nadmieniam że w samochodzie nie ma gazu i nie jest to automat , nie ma także przepływomierza zaraz za obudową filtra powietrza. Za podpowiedzi z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ABC - Benzyna 2.6 V6 150KM problem z obrotami
PostNapisane: 09.sty.2008 21:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mam ten sam problem. Zauwazyłem tylko że u mnie obroty ok 1000-1200 po falowaniu. A to walofanie to tak jaby na chwile wyłąączał się silnik.
Ja widze raczej że jest to związanie z temperaturą silnika z czujnikami.
Zauważyłem że kiedy samochód jest rozgrzany i go wyłącze na 5min lub troche wiecej obroty wskakują na miejsce ok 800. Lecz w czasie jazdy jest różnie dobrze i źle. W czasie jazdy jak ujme to obroty na biegu nie spadają płynnie tylko czuć szrpnięcie samochodem
Czy nie masz problemu ze wskazaniem temperatrury na wskaźnikach tak dodam.
Myślę że może to być uszkodzony czujnik temperatury silnika 2PIN dla ECU lub czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym odnośnie tych obrotów

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 22:06:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Ja mam w aucie popsuty termostat i temp w czasie jazdy niewychyla się poza 60stopni na postoju jak silnik się nagrzeje nic się nie zmienia.
ale mam to samo
********CYTUJĘ***********
Zauważyłem że kiedy samochód jest rozgrzany i go wyłącze na 5min lub troche wiecej obroty wskakują na miejsce ok 800. Lecz w czasie jazdy jest różnie dobrze i źle. W czasie jazdy jak ujme to obroty na biegu nie spadają płynnie tylko czuć szrpnięcie samochodem
**************** I JESZCZE TO******************
Podczas jazdy dając na luz jest 1200obr jak się zatrzymam to chwilę i spada na ok 800obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 23:39:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
- Sondy Lambda
- Nieszczelny dolot, szczegolnie uszczelki pod kolektorami ssacymi
- Bez Vaga sie nie obejdzie

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 01:21:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
rany Góral - nie odpisuj ludziom na "odp* się" - jaki vag do ABC? kto ci to zważy? ASO?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 08:02:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
miłośnicy audi 100 Susz napisał(a):
Ja mam w aucie popsuty termostat i temp w czasie jazdy niewychyla się poza 60stopni na postoju jak silnik się nagrzeje nic się nie zmienia.
ale mam to samo


********CYTUJĘ***********
Zauważyłem że kiedy samochód jest rozgrzany i go wyłącze na 5min lub troche wiecej obroty wskakują na miejsce ok 800. Lecz w czasie jazdy jest różnie dobrze i źle. W czasie jazdy jak ujme to obroty na biegu nie spadają płynnie tylko czuć szrpnięcie samochodem
**************** I JESZCZE TO******************
Podczas jazdy dając na luz jest 1200obr jak się zatrzymam to chwilę i spada na ok 800obr.


ja termostat (wahler) wymienilem i nic to samo na postoju temoperatura OK 90-95st w trasie OK 70st. Na krótkich odcinkach nie wchodzi na 60st, ale na klimatroniku jest 90 na kodzie 51.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 09:07:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
scob napisał(a):
rany Góral - nie odpisuj ludziom na "odp* się" - jaki vag do ABC? kto ci to zważy? ASO?



Góral ma racje
z vagowaniem abc nie ma najmniejszego problemu
do sprawdzenia szczelnosc dolotu, sondy i czujnik temp silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 09:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
sebco napisał(a):
miłośnicy audi 100 Susz napisał(a):
Ja mam w aucie popsuty termostat i temp w czasie jazdy niewychyla się poza 60stopni na postoju jak silnik się nagrzeje nic się nie zmienia.
ale mam to samo


********CYTUJĘ***********
Zauważyłem że kiedy samochód jest rozgrzany i go wyłącze na 5min lub troche wiecej obroty wskakują na miejsce ok 800. Lecz w czasie jazdy jest różnie dobrze i źle. W czasie jazdy jak ujme to obroty na biegu nie spadają płynnie tylko czuć szrpnięcie samochodem
**************** I JESZCZE TO******************
Podczas jazdy dając na luz jest 1200obr jak się zatrzymam to chwilę i spada na ok 800obr.


ja termostat (wahler) wymienilem i nic to samo na postoju temoperatura OK 90-95st w trasie OK 70st. Na krótkich odcinkach nie wchodzi na 60st, ale na klimatroniku jest 90 na kodzie 51.


mialem to samo, termostat byl wadliwy tej firmy, dopiero 3 sztuka, po zagotowaniu na stole okazala sie dobra.
Wymontuj i zagotuj i zobacz w jakich przedzialach temperatury sie otwiera.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 18:03:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Będe teraz w Olsztynie to zajade do serwisu AUDI. Może oni to ugryzą.Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 01:02:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
[offtopic]
kkarol napisał(a):
Góral ma racje
z vagowaniem abc nie ma najmniejszego problemu<ciach>


No to jesteś Alfą i Omegą - bo jakoś nie znam nikogo, komu udałoby się nie-warsztatowym vag-iem zrobić diagnostykę w pełnym zakresie obrotów/obciążeń, a tych, którym w ogole udało się podłaczyć ze sterownikiem silnika ABC (dosowy vag i połączenie przez RS) można na forum policzyć na 3 palcach jednej ręki :-)
[offtopic]

w temacie: absolutnie się zgadzam z przedówcami: sprawdzić powyższe i szczelność podciśnień (bo właściwie nic innego być nie może :-) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 08:33:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
no wychodzi na to ze jestem bo lacze sie z abc pod windowsem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 09:35:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
scob napisał(a):
[offtopic]
kkarol napisał(a):
Góral ma racje
z vagowaniem abc nie ma najmniejszego problemu<ciach>


No to jesteś Alfą i Omegą - bo jakoś nie znam nikogo, komu udałoby się nie-warsztatowym vag-iem zrobić diagnostykę w pełnym zakresie obrotów/obciążeń, a tych, którym w ogole udało się podłaczyć ze sterownikiem silnika ABC (dosowy vag i połączenie przez RS) można na forum policzyć na 3 palcach jednej ręki :-)
[offtopic]

w temacie: absolutnie się zgadzam z przedówcami: sprawdzić powyższe i szczelność podciśnień (bo właściwie nic innego być nie może :-) )


Ja robiłem wszystkie diagnozy w ABC vagiem na USB, wiec jest alfa i omega

Co do problemu, kolegi, to już wszystko co na poczatek powinien sprawdzić, już wie, czekamy na ciąg dalszy

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 15:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Dowiadywałem się w serwisie o koszt takiej wizyty no i się przeraziłem pan z serwisu powiedział mi że koszt takiego podłączenia to 250 zł na allego sprzedają jakieś vagi do diagostyki po 150zł może lepiej kupić taki vag?


Panowie piszą że można to zbadać na kompie domowym a teraz nic nie odpisują!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 15:51:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
A więc tak kupiłem dziś samostart zdjąłem pokrywę i psikałem na kolektor. Stwierdziłem że przyczyna tkwi w kolektorze ssącym . W związku z tym pytam czy uszczelnić to zwykłym silikonem czy może tym który nakłada się na uszczelki pod głowicę z firmy victor-reinz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 17:16:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
miłośnicy audi 100 Susz napisał(a):
A więc tak kupiłem dziś samostart zdjąłem pokrywę i psikałem na kolektor. Stwierdziłem że przyczyna tkwi w kolektorze ssącym . W związku z tym pytam czy uszczelnić to zwykłym silikonem czy może tym który nakłada się na uszczelki pod głowicę z firmy victor-reinz


w ktorym miejscu psikales?

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 17:35:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
na dolotach przy głowicach i tam gdzie łączona jest plastikowa góra kolektora z aluminium


Ostatnio edytowano 15.sty.2008 19:22:58 przez miłośnicy audi 100 Susz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 17:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
miłośnicy audi 100 Susz napisał(a):
na dolotach przy głowicach i tam gdzie łączona jest plastikowa góra z aluminium


nad swiecami? polaczenie glowicy i kolektora?

jesli tak to kup 2 uszczelki kolktora ssacego, pojedz do warsztatu i wymiania Ci to w 2 godziny.

Mialem to samo u siebie.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 17:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Dokładnie tam ! Co do wymiany mam nadzieję że dam sobie radę sam. Z resztą u mie tacy mechanicy jak z koziej pipy trąba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 17:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
miłośnicy audi 100 Susz napisał(a):
Dokładnie tam ! Co do wymiany mam nadzieję że dam sobie radę sam. Z resztą u mie tacy mechanicy jak z koziej pipy trąba.


Dokaldnie, roboty nie jest duzo. Uszeczlki to koszt ok 10zl/szt max

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 18:02:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Jak zrobię to napiszę . Mam nadzieję że to będzie to , a jak nie to kupię sobie vag na allegro i będe badał dalej. Pozdro!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: