.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:35:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 A4 2.5 TDI AKN] - kopci, hałasuje, słaby
PostNapisane: 28.sie.2008 10:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Samochód mam już od jakiegoś czasu - jak pamiętacie to trochę z nim zabawy było
W zeszłym roku padła turbina - wymiana
Potem padła ta regenerowana - wymiana na gwarancji
Potem auto było w SSerwis - wyczyszczone doloty ustawienie mechaniczne T (poprawiło sie - brak muła). Po tej wizycie wyraźnie kopcił i po tygodniu coraz słabiej jeździło. Pan Sopa (właściciel o wielkiej wiedzy technicznej) zalecił zmianę programu ECU - zgodziłem sie. Niestety kopcenie dalej było ale wyraźnie mniej. Natomiast miał takie zjawisko że b. sie zatykał sadzami do czasu dużego buta.
Obecnie samochód ma następujące objawy:
1. Kopci
2. Obecnie bardzo jest ociężały i mułowaty
3. Głośno pracuje - również słychać dźwięki z turbiny przy obrotach ok 2200 - 3200
4. Na wolnych obrotach pojawiły się wyczuwalne drgania
5. Przy mocnym przyspieszaniu (wykres z Vag Coma) - b. wolno się zbiera przy ok 3000 obrotów puszcza bardzo dużo dymu (czarnego) tak, że za samochodem jest czarno na całą ulicę - potem jakby odzyskiwał siły i idzie aż za dobrze od ~3100 do odcięcia
6. Nie lubi dużych prędkości na autostradzie - męczy sie, głośny nie wiadomo co sie z nim dzieje
Na dziś mam tylko część logów - ale postaram sie uzupełnić. Jednak może coś wstępnie ?? Bo wizyta w sserwis dopiero 06.09 a samochodem jeździć trzeba
dynamiczne
003 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 54790.html
011 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 54789.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 12:56:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
zrob kompletne logi juz z tych widac ze cos jest nie tak

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 19:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
No wiec zrobiłem logi do kompletu - ale po próbach dynamicznych jestem mocno smutny - ten silnik zipie ostatkiem tchnień

LOGI BS
000 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55032.html
003 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 54901.html
004 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55033.html
011 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 54903.html

LOGI STATYCZNE
000 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55030.html
001 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55022.html
003 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55023.html
004 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55024.html
007 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55025.html
013 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55026.html
014 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55027.html
018 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55028.html

LOGI DYNAMICZNE
000 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55030.html
001 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55029.html
003 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 54904.html
004 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55031.html
008 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 54905.html
010 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 54906.html
011 http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 54907.html

A teraz to co działo sie dzis w czasie testów
1. Samochód zaparkowany, silnik pracuje, vag podpięty - po jakims czasie sterownik zadaje coraz wyższą wartość dla 003 - egr sie przesterowuje - czy to ok ?? wykres w czasie tego zjawiska (przy końcu zrobiłem małą przejażdzkę)
http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55117.html
2. Pod koniec testów silnik zaczął buczeć w stanie spoczynku

A teraz prosze o WYROK :/

Mam sporo pytań co do logów i pracy silnika ale narazie sie powstrzymam ... aż wypowiedzą sie mądre głowy z forum

Bardzo proszę o pomoc - bo, mi już ręce opadają


Ostatnio edytowano 29.sie.2008 22:49:29 przez madein, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 20:30:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
szukaj nieszczelności - szczegolnie przy zaciskach i przy chłodnicy powietrza [czyt IC] , pozatym kierownice zapieczone ....

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 20:36:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
dziekuje za posta
sztanga chodzi płynnie na BS - nic nie przyciera, dlaczego uważasz, że to przyczyna problemów ??
o nieszczelności też myślałem, próbowałem coś zlokalizować ale nic nie znalazłem (który log stwierdza tą nieszczelność - zapewne w dolocie ??)

a jeszcze jedna sprawa - turbina wydobywa z siebie dziwne huczenie (ale dzwięk ten był od czasu zamontowania tego T w samochodzie - myślałem że te regenerowane tak mają ... )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 09:50:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pierwsza rzecz,

samochód jest po modyfikacji map [tzw. tuning].
modyfikacja na ok. 160-165PS. z tym, że za małe jest ciśnienie doładowania w stosunku do dawek - dlatego kopci [za mało o2, za dużo ON].



druga rzecz,

z logów wynika, że kąt wtrysku jest źle ustawiony.
włącz 004BS [silnik rozgrzany] i napisz nam, jaka wartość jest w 3cim okienku w chwili, gdy w drugim jest Late - ATDC czy BTDC.
czy jest tak: http://images28.fotosik.pl/270/c6d611a086697635.jpg ?
czy może BTDC?



trzecia rzecz,

jest problem z doładowaniem - ciśnienie jest zbyt duże w stosunku do zadanego.
trudno powiedzieć, czy winę ponosi sama T, czy moze N75 - zawsze przy wymianie T powinno się zakładać nowy N75.
wg mnie T jest rozregulowana / niesprawna, przez co ECU łapie notlauf - widać to pięknie na logach - po 5s jest odcięcie doładowania.



co zrobić?
- zrobić porządek z kątem wtrysku jeżeli jest BTDC;
- wrócić bezwarunkowo do serii;
- zrobić porządek z T albo N75 [ale chyba raczej T].

nie powinno się jeździć tym samochodem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 10:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
dziekuje meszrum'ie za analize i Twój czas ...

postaram sie uporządkować i odpowiedzieć na Twoje dodatkowe pytania

1. tak ... samochód był modyfikowany przez Sserwis - zrobiono to nie dlatego że mi sie źle serią jeździ (w czasie gdy nie było problemów to seria była dla mnie ok. ) - zrobiono to aby wyeliminować kopcenie i zapychanie sie wylotu. Samochód przed modyfikacją zostawiał czarne sadze na chodniku, po było lepiej ale dalej kopci.

Pytanie: w sserwis jak przyjechałem pierwszy raz stwierdzono że do mojego silnika ktoś założył odmę nowego typu (plastikowa - bez materiału) p. Sopa stwierdził, że to b. niedobrze bo ciśnienie w skrzyni korbowej jest za niskie i trzeba zmienić na stary typ odmy. Tak mi sie kojarzy że moje problemy z kopceniem zaczęły sie od tej wizyty po jakimś tygodniu - czy stary typ odmy móg na to wpłynąć ??

2. wydaje mi sie że jak jest na LATE to jest ATDC (wiec chyba dobrze) - ale sprawdze dzis czy na 100% tak jest

3. turbina b. wolno zbiera sie teraz do pracy na niskich pr. obrotowych - potem szaleje - ale błędów z przeładowywania nie łapie ... ok ?? Dziwna rzecz że N75 już od początku rozpędzania zbija ciśnienie i leci w dół aby ok. 3200 obr/min osiągnąć wysterowanie 13 % ... why ??
sprawdzałem ruch sztangi - płynny, nie ma przycięć ...

ps sztanga również była regulowana przez wymieniony sserwis - bo uznano że turbina jest źle ustawiona mechanicznie (za duży spadek ciśnienia przy zmianie biegów )

polecam sie dalszej pamięci ...

ps. wieczorem sprawdze podciśnienie - pomiar, i połączenia,
chyba podróż do Krakowa zaryzykuje - właściwie to nie ma dużego wyboru ... :/

zdjęcie po wymianie odmy ... to co samochód zwykle zostawiał na chodniku (lekka przegazówka)

http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 55618.html

ps - jak zrobić aby zdjęcie - nie link pojawił sie w poście, bo coś chyba źle robie???


Ostatnio edytowano 29.sie.2008 21:35:27 przez madein, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 17:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
madein napisał(a):
dziekuje meszrum'ie za analize i Twój czas ...

postaram sie uporządkować i odpowiedzieć na Twoje dodatkowe pytania

1. tak ... samochód był modyfikowany przez Sserwis - zrobiono to nie dlatego że mi sie źle serią jeździ (w czasie gdy nie było problemów to seria była dla mnie ok. ) - zrobiono to aby wyeliminować kopcenie i zapychanie sie wylotu. Samochód przed modyfikacją zostawiał czarne sadze na chodniku, po było lepiej ale dalej kopci.

Pytanie: w sserwis jak przyjechałem pierwszy raz stwierdzono że do mojego silnika ktoś założył odmę nowego typu (plastikowa - bez materiału) p. Sopa stwierdził, że to b. niedobrze bo ciśnienie w skrzyni korbowej jest za niskie i trzeba zmienić na stary typ odmy. Tak mi sie kojarzy że moje problemy z kopceniem zaczęły sie od tej wizyty po jakimś tygodniu - czy stary typ odmy móg na to wpłynąć ??

2. wydaje mi sie że jak jest na LATE to jest ATDC (wiec chyba dobrze) - ale sprawdze dzis czy na 100% tak jest

3. turbina b. wolno zbiera sie teraz do pracy na niskich pr. obrotowych - potem szaleje - ale błędów z przeładowywania nie łapie ... ok ?? Dziwna rzecz że N75 już od początku rozpędzania zbija ciśnienie i leci w dół aby ok. 3200 obr/min osiągnąć wysterowanie 13 % ... why ??
sprawdzałem ruch sztangi - płynny, nie ma przycięć ...

ps sztanga również była regulowana przez wymieniony sserwis - bo uznano że turbina jest źle ustawiona mechanicznie (za duży spadek ciśnienia przy zmianie biegów )

polecam sie dalszej pamięci ...

ps. wieczorem sprawdze podciśnienie - pomiar, i połączenia,
chyba podróż do Krakowa zaryzykuje - właściwie to nie ma dużego wyboru ... :/

zdjęcie po wymianie odmy ... to co samochód zwykle zostawiał na chodniku (lekka przegazówka)

Obrazek

ps - jak zrobić aby zdjęcie - nie link pojawił sie w poście, bo coś chyba źle robie???



1. każde kopcenie jak inna anomalia ma swoje najczęściej fizyczne podłoże. naprawa tego poprzez tuning nie jest naprawą - jest jedynie schowaniem problemu na krótki czas.

odma do tego silnika jest jedna. należy założyć taką jaka wynika z ETKA'i.
niedrożne odpowietrzenie rodzi błękitny [olejowy] dym, odma nowego typu w silniku AKN nie powinna skutkować problemem z dymieniem na czarno.


2. skoro jest ATDC, to jest OK. nie mniej jednak, sprawdź dokładnie.

3. % działania N75 w 011.4 oznacza jak bardzo N75 stara się ograniczyć ciśnienie - im wartość niższa tym bardziej stara je ograniczyć. 13% jest wartością niemal krytyczną, która zazwyczaj poprzedza notlauf T, a następnie notlauf ECU.
w idealnie zdrowej serii wartość ta nie powinna spaść poniżej 39-40% [nawet podczas OB przy 2200rpm].
u Ciebie pomimo zadanego 2196 masz przeładowanie ponad 2300mbar. wynika to z faktu, że T jest uszkodzona / po regulacji sztangi, która to regulacja jest niedopuszczalna w normalnym toku eksploatacji.
mogło być tak, że T od samego początku była niesprawna, SS chciało pomóc, ale doprowadziło to do jeszcze gorszych rezultatów.


jedyne wyjście, to:
- powrót do serii [obency program jest zły - za mało powietrza, za dużo paliwa];
- porządek z T;
- radość z V6.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 21:32:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
drogi meszrum'ie

dziękuje za pomoc - naprawde jestem wdzięczny, sserwis mnie odesłał na przyszłą sobotę, auto nie to a nikt ze mną nie umie pogadać - co żle, co sprawdzić !!!

wracałem sobie do domu do Krakowa - jadąc jak ostatni emeryt (co by dojechać) i cały czas sie zastanawiałem nad przyczyną obecnego stanu
podpiąłem kompa aby sprawdzić BS 004 i przy okazji poobserwowałem różne parametry jak sie zachowują w czasie jazdy

1. też mi sie trochę tak wydaje, że mimo renomy Sserwis to trochę druciarstwo aby kopcenie naprawiać podnosząć ciśnienia ... ale cóź ufałem, że wiedzą co robią

problemy z kopceniem (a nigdy czegoś takiego wcześniej nie było) pojawiły sie po tym jak Ss regulował T, czyścił doloty oraz wymienił mój filtr odmy z plastikowego i założył szmaciany ... w końcu to już nie wiem jaki powinnien być, niestety nie mam ETKA'i aby to sprawdzić, czy mógłbym Cie o to poprosić ?? to jest rocznik 2000

2. 100% ATDC sprawdzałem jeszcze raz - jak przełączy sie na LATE to jest po stronie ATDC ok 1, 1.2

3. zastanawiam sie nad T - może ona jest dalej źle ustawiona mechanicznie ?? w czasie jazdy - utrzymuje zwykle ciśnienie poniżej tego z mapy, niezależnie czy to dobra mapa czy zła to powinno dążyć do wartości zadawanych ... ?? a jak sobie podróżowałem dzisiaj to jak mapa np. chciała 1400 mbar to T dawała ok 1200 mbar - w większości poniżej ... czy N75 nie powinien tego regulować ??
jeszcze jedno dlaczego N75 od początku rozpędzania w próbie dyn zbija to ciśnienie i nie pozwala sie T szybciej napędzić ?? przewiduje że jak nie zacznie od razu zbijać to potem nie da rady, czy co ?? szczególnie z dolnych obrotów czuć, że autu brakuje tego ciśnienia - tego nie rozumiem :/
może by spróbować z tą sztangą - i tak kulawo sie jeździ :(

Pytanie o korekcję z 014 - dochodzi do 2 a czasem przekracza ... tylko wtryskiwacz czy wałków cd ?

acha mi sie przypomniało ... jak utrzymywałem wyższe obroty - więcej redukcj, wiecej powietrza to kopcenia było mniej za aute. Najgorzej ruszenie z jedynki i ciągnięcie obrotów z dołu - pełno dymu za samochodem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 08:22:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dlaczego w taki m razie odwiedziłeś SS?
jeżeli dobrze zrozumiałem, to problemy zaczęły się po wizycie w serwisie.
czy dobrze rozumiem, że przed wizytą w SS nie było problemów ani z mocą, ani z kopceniem?


1. nr odmy dla AKN '00 to 059 103 464.
prawdopodobnie SS założył Ci dobry filtr. dymienie ma swoje źródło w samej T;

2. kąt wtrysku jest OK i na razie zapominamy o nim;

3. N75 steruje T, czyli kierownicami. jeżeli T była regulowana śrubą [długość sztangi], to wówczas mamy sytuację, że np.: na dole nie ma ciśnienia, a na górze jest zbyt duże i mamy notlauf [jak u Ciebie]. może być też odwrotnie.
nigdy nie wolno dokonywać regulacji T śrubą chyba, że jest to w serwisie turbin.

podnieś osłonę silnika i zrób wyraźne zdjęcie sztangi i śruby - zobaczymy, czy śruba była znaczona farbą [normalnie powinna być] i czy była regulowana.

w Twoim przypadku N75 nie zbija ciśnienia - N75 stara się u Ciebie wysterować T tak by uzyskać optymalne ciśnienie [zgodne z zadanym], ale na skutek rozregulowanej/uszkodzonej T jest to niemożliwe - stąd rozbieżności [w obydwie strony] ciśnień.

jeżeli przed regulacją T w SS auto jeździło poprawnie [dynamika] i nie kopciło, to źródłem problemów jest sama regulacja [można wrócić do ustawień poprzednuich metodą prób i błędów] oraz nieszczęśliwy program [koniecznie wrócić do serii! - tuningować można tylko samochody sprawne] - to SS powinien przywrócić Ci serię bez problemu.

jeżeli źródłem problemów jest T, to bez jej reklamacji i wcześniejszego powrotu do serii nic zrobisz.

moim zdaniem, na tym programie samochód będzie zawsze dymić [i to bardzo]. szczególnie, jak opisujesz, na niższych obrotach - ciśnienie jest wówczas za małe [nawet w stosunku do serii], a dawki bardzo duże [większe o 20% od seryjnych]. jak widać, brak jest właściwych proporcji.

korekcje wskazują raczej na wtryskiwacz. jedynym wyjściem jest zamiana miejscami na próbę. na obecnym etapie, kontroluj jedynie korekcje od czasu do czasu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 09:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
dzien dobry meszrum'ie
widze ze od rana na necie .... :P
ja tylko na chwile bo wzywają inne obowiązki
po południu zrobie zdjęcie sztandze i wrzuce na forum

Wizyta w sserwis byla spowodowana mułem ... i tym że samochód głośno chodzi (klekot hydrauliki). Auto zostało poddano sprawdzeniu ciśnienia oleju - ok. Natomiast stwierdzono to co napisałem:
że dolot zapchany - czyszczenie
T dziwnie pracuje - regulacja mechaniczna
filtr odma, nie ta do tego modelu - wymiana na odme "ze szmatką"

Samochód odrazu lepiej jeździł - byłem szczęśliwy V6 to było to ....
Trochę kopcił - ss powiedzieli, że może z czyszczenia dolotów jeszcze sie dopala

Po tygodniu było tylko gorzej, pojawiły sie plamy sadzy na chodniku i samochód zaczęło przymulać - chyba że but i wyrzucona sadza udrożniła katalizator i samochód mógł spokojnie wydychać powietrze ...

Natępna wizyta w Ss - badania dynamiki, parametrów - decyzja żeby zrobić pełny tuning. Po godzinie nowy program był w kompie.

Ale tak jak pisałem program uleczył tylko częsciowo i zatykanie sie sadzą pozostło - w końcu nie da sie zawsze jechać na otwartej na 100% przepustnicy ... a dym pojawiał sie i jest przeważnie podczas wyprzedzania lub dużego obciążenia

Meszrumie - tak w skrócie wygląda historia tego modelu i serwisu w ss
Wielkie dzięki za kontynuowanie wątku ze mną - chciałbym sie jakoś odwdzięczyć ... :peace:

Zdjęcia i uwagi ze sprawdzanie systemu podciśnienia popołudniu ...

Pozdr

Edit ::
Zdjęcie znaków na trubinie
http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 56162.html
http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 56163.html

Podczas sprawdzania znalazłem mały wyciek w okolicy wtryskiwacza - stojąc przed samochodem to pierwszy po lewej stronie (pasażera). Nie wiem tylko czy cieknie z wtryskiwacza czy z przewodu przelewowego

Zdjęcie wycieku koło wtryskiwacza
http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 56161.html

Podczas oględzin niczego nie znalazłem do czego można by sie - przyp... podciśnienia ok. sztanga chodzi - w skrajnym położeniu opiera sie o ogranicznik, nie przycina sie na BS. Jedno co mnie zastanawia ... ściągnąłem wąż podcisnienia - sztanga odskoczyła w dół - ok, założyłem z powrotem - wraca powoli i przy końcu jak już ma dotknąć ogranicznika to troche się przycina - może to wynika z rozszczelnienia podciśnienia i zanim "napompuje" to nie ma takiej siły. ?? test powtórzyłem kilka razy - nie idzie tak gładko przy końcu ... czyszczenie ja czeka ??
Acha jeszcze sprawdziłem turbo - sciągnąłem wąż od filtra, ma delikatny luz promieniowy - wzdłuż ok. trochę było oleju i wąż w okolicach odmy zaolejny troche (to chyba normalne)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 12:46:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
sztanga wyglada jak by niebyla ruszana wyciek to nie z wtrysku tylko z pod pokrywy olej leci :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 13:10:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Witam Badyl

Byłeś pierwszy który po pierszych logach stwierdził, że coś mocno nie tak - jak myślisz teraz patrząc na komplet logów ??
W dobrą stronę zmierzamy z szanownym Meszrumem ??
Co według Ciebie można by było sprawdzić, zrobić ??

Masz rację Badyl - sprawdziłem jeszcze raz dokładnie to olej wycieka ...

Sztanga wygląda na nieruszaną - widze dwie możliwości :

a. Ss w co cięzko mi uwierzyć - mnie oszukał mówiąc że regulowali (samochod stał u nich 3 dni wiec nie patrzyłem im na ręce)

b. ruszali i pomalowali znaki z powrotem

011 BS różnica ciśnień u mnie jest ok. 81 mbar - powninno być ok 150 mbar :?:

W których logach i jak sie sprawdza czy dolot jest szczelny czy nie ?? tego nie potrafie z logów wyczytać a na forum nie znalazłem ...

Wiem że to temat zakazany na forum - ale może by jednak dłubnąć tą sztangą ?? coż może sie wiecej stać niż jest teraz i tak do d...py


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 14:16:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
farbka wyglada na oryginalna ale nie wiem moze taka maja widac ze cos jest nie tak z doladowaniem ja bym posprawdzal cale podcisnienie tj: elektro zaworki od turbiny i egr wszystkie wezyki podcisnieniowe (lacznie z katowymi) filterek podcisnienia akumulator podcisnienia jezeli zauwazyl bym brud w nich przemyl bym ze swojego doswiadczenia wiem ze moga byc zasyfione polaczenia od turbiny tj:wszystkie opaski latwy dostep do nich poprobowal podociagac no i sztange bym rozruszal to auto z dolu wogule niejedzie i u gory tez meszrum napewno w dobra strone idzie bo ma wielkie doswiadczenie krecenie sztanga bym zostawil na koniec ale jest to tylko moje zdanie poczekaj na meszruma

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 14:20:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
madein napisał(a):
..W których logach i jak sie sprawdza czy dolot jest szczelny czy nie ?? tego nie potrafie z logów wyczytać a na forum nie znalazłem ...


Widac to w 011 dyn. :)

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 18:04:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Na dzis daje sobie z tym A4 spokój
podcisnienia ok, sztanga wydaje sie że chodzi płynnie
Dziekuje za pomoc ...
PS nowa rzecz której nie zauważyłem to pęcherzyki powietrza w wężu od filtra. tu w domu nie mam jak tego odpowietrzyć wiec poczekam do serwisu w ss w sobotę, moze VP44 nie zdechnie do tego czasu

MIŁEGO WIECZORU :):

_________________
A4 V6 AKN - 150ps - obecnie połowa koni wymarła ... (tak było) a teraz POWER IS BACK :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 20:16:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
madein,

nie dotykaj sztangi - wygląda na to, że nie była ruszana.
poproś SS o bardzo szczerą odpowiedź odnośnie tego, co robili, a czego nie robili.
powinieneś poprosić o natychmiastowe przywrócenie serii. zrób logi dynamiczne 010, 011 oraz BS 011 i zamieść na forum. jeżeli będzie widać to, co teraz [a raczej tak], to wówczas T nadaje się do reklamacji.

podciśnienie jest dobre. szczelność dolotu także.
T jest do dupy.


[+]
ostatecznie: podmień N75 na inny i zaloguj 011 dynamicznie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2008 19:34:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
witam po weekendzie ...

od sobotnich oględzin niestety nie było wiecej czasu i energi na sprawdzanie - w sobotę wizyta w Ss, może coś sie poprawi ??

w miedzy czasie:

pytanie do mesza lub osoby która ma dostęp do informacji technicznych

czytając forum natrafiłem na wątek N75 (który muszę pożyczyć od kolegi i zlogować ponownie) - zastanawia mnie nomenklatura kolorów

otóż mój zawór od T jest czarny - tak samo jak i zawór od EGR ... oznaczenia mają różne - czy ktoś mógłby sprawdzić czy moje są ok :?:

TURBINA
kolor czarny
APG 12V
8D0 906 627 B 38/00
7.21903.45 00T266

EGR
kolor czarny
APG 12V
8D0 906 627 31/00
7.21903.32 00T218

pozdrawiam

_________________
A4 V6 AKN - 150ps - obecnie połowa koni wymarła ... (tak było) a teraz POWER IS BACK :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2008 23:37:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
madein,


Obrazek

Obrazek


nr się zgadza.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 10:35:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
dzięki meszrum'ie - naprawde nie jedno piwo stawiam ...

od kolegi N75 może jutro wiec dziś zamianiam zaworki od EGR i turbiny i robie logi

Wiem, że może zaśmiecam topic ale jeszcze dorzuce dwa logi

BS011 - ciekawie to wygląda na wykresie
http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 57230.html

"Dyn" 011 Jazda na 3 przyspieszanie i odjęcie gazu lazda na luzie
http://www.bmiroslaw.jpg.pl/prywatna_ga ... 57229.html
zwłaszcza końcówka wykresu - odjąłem gaz tak w okolicach 113s logu - ciśnienia zadane i otrzymywane oczywiście sie nie zgadzają - ale N75 dopiero po jakimś czasie sobie przypomina i wraca do wartości ok. 85 % takich jakie zawsze dla biegu na luzie są ... nie potrafie sobie tego wytłumaczyć ... :/

oczywiście wiem co mam robić - N75, logi, turbina

_________________
A4 V6 AKN - 150ps - obecnie połowa koni wymarła ... (tak było) a teraz POWER IS BACK :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: