.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 04:59:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 08:48:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Turbina bardzo fajnie pompuje to jest używka czy regenerowana?. No i Meszrum ma racje ten wtrysk jest kiepski. Ile te auto ma przejechane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 14:27:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
meszrum napisał(a):
doskonale.
[poza 5ym wtryskiwaczem ;) ]


Twoja opinia po prostu mnie uskrzydliła . :angel2:
Dzięki kolego . :peace:
Wysłałem do Wojtka /do Katowic/ logi i program sterownika który wgrano mi w bosch-u.
Wojtek potwierdził serię na podstawie tych plików.
Auto zapina jak potrzeba !!! - po raz kolejny przyznaje Ci rację - co oryginał to oryginał.

Jestem cały :laola:

Meszrum wskaż proszę /oczywiście jak najprościej/ :diabel: , który to wtrysk , nie wiem jak , a w zasadzie od której strony liczyć te "sikawki".

maxtdi napisał(a):
Turbina bardzo fajnie pompuje to jest używka czy regenerowana?. No i Meszrum ma racje ten wtrysk jest kiepski. Ile te auto ma przejechane?


Turbinka jest po "reanimacji" , ale z firmy /jak pisałem wcześniej/ która posiada autoryzację GARRET-a.
Auto z zegarów ma 175tkm i ten przebieg pokrywa się z ostatnimi wpisami ks.serwisowej i zapisów w systemie serwisu CCCO.

:/ Zasmuca mnie sprawa wtrysku - to znaczy , że czas na wymianę ???

:(: Jakie są lub mogą być objawy jego awaryjnej pracy , a także jakie ewentualne następstwa dłuższej eksploatacji :?: :?: :?: :542:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 16:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odpowiem tak: gdyby to był mój samochód, to zapomnialbym o tym wtryskiwaczu [względnie: o tej korekcji]. Audi AG dopuszcza korekcję do +/- 2.0, u Ciebie jest 1.49 - zatem absolutnie mieścisz się w normie.

oczywiście, aby mieć 100% pewność, że to wtryskiwacz jest odpowiedzialny za taki stan rzeczy, należałoby zamienić go chwilowo miejscem z innym i zalogować celem potwierdzenia jego winy.
[podniesienie dekli, zamiana - 2h roboty]

przyczyną takiej korekcji może być także kompresja [a raczej jej niedobór].

w każdym razie, nawet gdybyś włożył nowiutki wtryskiwacz i korekcja wróciłaby do wymarzonego [dla wielu ;) ] 0.08, to nie jest możliwe odczucie tego w przełożeniu na dynamikę...
auto bedzie jeździć tak samo.


reasumując: zapomnij o tym i ciesz się w pełni sprawnym AKE, które można teraz beztrosko pałować.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 17:28:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Odchyłka rzędu 1.5 jest już niestety graniczna a te 2,0 tak się ma do rzeczywistości jak v.a.g –owska dopuszczalna norma zużycia oleju 1l na 1000km :galy: . W twoim przypadku jeżeli były odłamki turbin itp. dziwne zdarzenia nie wykluczone jest że może być problem mechaniczny silnika. Według mnie absurdem jest wymiana 1 bądź 2 wtrysków przy takim przebiegu. Na razie to olej i śmigaj autkiem. Kurcze widzę że ostatnio wszyscy szaleją z diagnozowaniem , logowaniem V6-ek ;) . PANOWIE dajcie spokój jak auto jeździ nie szukajcie dziur w całym bo można tylko pogorszyć pewne sprawy.
P.S
Wierzcie mi na dobrym sofcie (chiptunig) też da się bezstresowo pałować auto i poprawić wizerunek dychawicznej v-ki by Audi na drodze :diabel: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 17:38:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):

przyczyną takiej korekcji może być także kompresja [a raczej jej niedobór].


Nie zawsze wysoka korekcja in plus jest spowodowana spadkiem kompresji, przykładem moj traktor, który na wszystkich garach trzyma 31- 31,5 BAR`a, a wtryski dolewają po 0,8 - 1,4 mg/h.
Przyczyną takiego stanu rzeczy może być spadek wydajności wtryskiwacza (który żle rozpyla)lub pompy wtryskowej. Wtrysk , który rozpyla słabo niestety ratuje się dolewając więcej paliwa, tak aby utrzymać parametry życiowe na konkretnym cylindrze w normie.
Beztroskie pałowanie na mocno lejących wtryskach może skończyć się uszkodzeniem tłoka (wypaleniem dziury). Jeśli zaś chodzi o chipowanie silnika z lejącymi wtryskiwaczami - katastrofa jest murowana.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 18:29:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):

przyczyną takiej korekcji może być także kompresja [a raczej jej niedobór].


Nie zawsze wysoka korekcja in plus jest spowodowana spadkiem kompresji, przykładem moj traktor, który na wszystkich garach trzyma 31- 31,5 BAR`a, a wtryski dolewają po 0,8 - 1,4 mg/h.
Przyczyną takiego stanu rzeczy może być spadek wydajności wtryskiwacza (który żle rozpyla)lub pompy wtryskowej. Wtrysk , który rozpyla słabo niestety ratuje się dolewając więcej paliwa, tak aby utrzymać parametry życiowe na konkretnym cylindrze w normie.
Beztroskie pałowanie na mocno lejących wtryskach może skończyć się uszkodzeniem tłoka (wypaleniem dziury). Jeśli zaś chodzi o chipowanie silnika z lejącymi wtryskiwaczami - katastrofa jest murowana.


senior, czy uważasz, że 1.3 - 1.5 to korekcja [już] niebezpieczna?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 18:40:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):

przyczyną takiej korekcji może być także kompresja [a raczej jej niedobór].


Nie zawsze wysoka korekcja in plus jest spowodowana spadkiem kompresji, przykładem moj traktor, który na wszystkich garach trzyma 31- 31,5 BAR`a, a wtryski dolewają po 0,8 - 1,4 mg/h.
Przyczyną takiego stanu rzeczy może być spadek wydajności wtryskiwacza (który żle rozpyla)lub pompy wtryskowej. Wtrysk , który rozpyla słabo niestety ratuje się dolewając więcej paliwa, tak aby utrzymać parametry życiowe na konkretnym cylindrze w normie.
Beztroskie pałowanie na mocno lejących wtryskach może skończyć się uszkodzeniem tłoka (wypaleniem dziury). Jeśli zaś chodzi o chipowanie silnika z lejącymi wtryskiwaczami - katastrofa jest murowana.


senior, czy uważasz, że 1.3 - 1.5 to korekcja [już] niebezpieczna?

Przy normalnej exploatacji (jazda pez pałowania i extremalnych wyczynów na torze , czy ulicy) - nie.
Niemniej silnik przy takich dolewkach nie pracuje już tak miękko jak powinien a pamiętaj drogi kolego, że struga paliwa lejąca w jedno miejsce na tłoku nie jest dlań niczym pożytecznym.
W przypadku podniesienia ciśnienia doładowania oraz dawki na skok (chipek) przy silniku, którego korekty są tak duże, temperatura na tłoku jest znacznie wyższa niż dla nominalnego windowsa. Resztę napisałem powyżej. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 18:54:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
meszrum napisał(a):
odpowiem tak: gdyby to był mój samochód, to zapomnialbym o tym wtryskiwaczu [względnie: o tej korekcji]. Audi AG dopuszcza korekcję do +/- 2.0, u Ciebie jest 1.49 - zatem absolutnie mieścisz się w normie.


reasumując: zapomnij o tym i ciesz się w pełni sprawnym AKE, które można teraz beztrosko pałować.


:517:



Dzięki :!: , dzięki :!: , dzięki :!: - i tak też uczynię czas zacząć ponownie degustować się jazdą NAPRAWIONYM AUDIUCHEM

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: