Lotus napisał(a):
masters
Wysłany: 22-06-2004, 23:45
Jeśli chodzi o wskaźnik ....to absolutnie sie nie wypowiadam gdyż nie mam wiedzy.
Jeśli chodzi o EGR to zaślepienie go spowoduje lekko głośniejszą pracę silnika na biegu jałowym i zwiększenie emisji NOx.
Może także zmniejszyć dymienie.
Jeśli w skutek złego działania EGR-u silnik ma zbyt mało tlenu aby spalić dawkę (dymienie) to po zaślepieniu możemy odczuć lekki przyrost mocy a dymienie powinno ustąpić
pozdrawiam
Moim zdaniem wypowiedz dotyczy głównie silnnikow pierwszej generacji , starej malo zaawansowanej technologi gdzie juz recylkulacja ma wplyw na prace silnika typu AFN czy AAT,
Druga generacja TDI reaguje jeszcze bardziej na zblokowanie EGR czyniac silnik glosniejszyn w calym przedziale obrotow ..
I tak sobie myślę że gdybyśmy byli na jakimś forum medycznym dotyczącym rozwolnienia , najlepszą radą było by zaślepienie odbytu. Bez wnikania w przyczyny problem został by rozwiązany.
Tak wiec druciarstwo jest rzecza wzgledna ima różne oblicza
Specjalne podziekowania dla Bsceciora ktory podrzucił link z autorytetem ..Marek potwierdził to co wiedzą wszyscy - otóż zawór EGR działając w cyklu zamknij-otwórz ma za zadanie domieszać spaliny z czystym powietrzem tak aby zmniejszyć ilość NOx do poziomu przewidzianego ówcześnie panującą normą Euro ...
Koniec.
Oczywiście po mechanicznym zaślepieniu EGR`a normą jest twarda praca (do cylindrów leci tylko czyste, świeże powietrze , ilośc zmierzonego powietrza przez lmm rośnie, dawka też), spadek dymienia spowodowane powyższym oraz oczywiście odczuwalny wzrost momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów.
Lecimy dalej ... zaślepiony EGR to brak sadzy w dolocie (tutaj odnoszę się do fotki Bogumiła).
Sprawdziłem to na swoich autach. Każde w stopniu mniejszym lub wiekszym miało zasyfiony dolot. Po wyczyszczeniu dolotów i zaślepieniu EGR`a przy okazji kolejnej robótki po prawie 3 latach w dolocie jest absolutna czystość. Mowa o starym AFN`ie.
Nie wspomnę o ryzyku oderwania kawałka zlepu i wchłonięcia go do cylindrów.
Poza tym AAT to przedstawiciel pierwszej generacji silników TDI a założyciel tematu posiada właśnie AAT w C4 ...
Dalej ...
Samo zaślepienie EGR`u to nie koniec. Trzeba bardzo dokładnie wyczyścić dolot, tak aby ilośc powietrza przepływającego przezeń spowodowała prawidłowe napełnienie cylindrów.
Bzdur o pozostawieniu EGR`a samemu sobie bez blokady mechanicznej blaszką nie skomentuję.
Wiele starych TDI`ków ma uszkodzony, przepalony puszczający spaliny na zewnątrz EGR.
Wiele starych TDI`ków jeździ z uszkodzonymi N75 i niedoładowaniem rzędu 0,15 bar`a ...
Wiele starych TDI`ków jeździ z zapchanym katalizatorem, który podlega wycięciu (pomijam znów fałszywą troskę o środowisko i dążenie do fabrycznej serii).
Taki zestaw (zapaskudzony dolot i jazda bez wymaganej ilości powietrza, zakłócony przepływ gazów) powoduje dymienie, odczuwalny spadek mocy.
Pełen sukces to nie tylko zdjęcie przewodów podciśnienia z EGR`a i zaślepienia go kulką z łożyska ale zadbanie o perfekcyjną czystość dolotu i wydechu.
A to to już absolutna perełka:
Lotus napisał(a):
Skoro już posiadacie taką nieodpartą potrzebę eliminowania zaworu EGR to wystarczy zaślepić wąż podciśnieniowy. Blaszki są niepotrzebne , zamknięty zawór się nie podniesie a jak jest zablokowany w pozycji otwarty to wystarczy go opuścić. Po co blaszki ?
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Bardzo często w starych TDI zawór EGR ulega przepaleniu i spaliny wydostają się na zewnątrz. Pozostawienie całej reszty bez ingerencji , czyszczenia, kontroli to mega druciarstwo.
Lotus napisał(a):
P.S
Ja myślę Paweł b że słabo jedzie z dołu to Twoje auto , czyli z paliwa i wiem na pewno na milion procent że jesłi masz wartość 65 na rozpoczecie wtrysku to bez względu na temperaturę paliwa jesteś poza zakresem
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
A jeśli to są wartości optymalne do uruchomienia to na 100 masz złą synchronizację..
Trzeba odróżnić kąt dynamiczny od statycznego. Auto może nie odpalać jak się należy przy +35 st C a dynamikę zachowa prawidłową. !!!
Po co czujnik obrotów w pompie i hall ??? Po co czujnik wzniosu iglicy ??? Po co ???
Lotus napisał(a):
I jeszcze jedno smoła w kolektorze bierze się z ogromnej ilosći sadzy przez złe ustawienia rozrządu i to jest główna przyczyna. Ale jak mam wam to wytłumaczyć skoro prawie każdy mówi że rozrząd ma chyba dobrze a wartość wtrysku na 65
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
pozdrawiam