.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 00:17:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 10:57:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Zbych1001,

pamiętaj, że wałki w tym silniku 95% mechaników zakwalifikuje jako nadające się do wymiany bez względu na stan ich zużycia. zjawisko żerowania na micie jest dosyć powszechne - nie tylko w branży motoryzacyjnej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 08.lut.2011 16:54:10 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 12:05:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Zbych1001 nie wiem jak to się ma do diesla ale kumpel kiedyś rozbił kata w 200-tce i zaczeła mu palić 18-23l.bp.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 12:31:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
meszrum napisał(a):
Zbych1001,

pamiętaj, że wałki w tym silniku każdy 95% mechaników zakwalifikuje jako nadających się do wymiany bez względu na stan ich zużycia. zjawisko żerowania na micie jest dosyć powszechne nie tylko w branży motoryzacyjnej.


Właśnie o tym piszę - mam świadomość, że do jakiego fachowca bym się nie zwrócił on upatrzy przycznę w broszce którą się zajmuje i z chęcią podejmie się kosztownej naprawy. Dlatego zanim podejmę jakieś działania chcę mieć przynajmniej zdeterminowanie na jakiś element i prawdopodobieństwo co do jego usterkowości. Z oczywistych względów nie dopuszczam myśli, że wszystko może być skopane. Stąd moje smęty tutaj.

Cytuj:
nie wiem jak to się ma do diesla ale kumpel kiedyś rozbił kata w 200-tce i zaczeła mu palić 18-23l.bp.


Nie zaprzeczę, bo żaden ze mnie mechanik i słabe jest moje pojęcie o motoryzacji. To o czym jednak piszesz wydaje się mało prawdopodone jako przyczna więszego spalania.

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 16:56:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
napisałem Ci co wynika z logów. gdyby to był mój samochód, to zacząłbym od sprawdzenia pompy.
ani stan rozrządu, ani skrzynia nie będą generować objawów o jakich piszesz.

katalizator w TDI z tej epoki jest obojętny dla spalania i pracy silnika [chyba że jest niedrożny].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 17:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Ok. Zatem chyba nie mam co więcej debatować tylko brać się do roboty :)
Wielkie dzięki.
Będę sie jeszcze względnie odzywał gdybym miał problemy przy demontażu pompy. Jeśli uda mi się to zrobić samemu, to zaoszczędzę 650 zł - tyle kosztuje u Adamczyka montaż i demontaż (plus ewentulanie ustawianie kąta wtrysku).

Czy po ewentualnej regeneracji pompy najlepiej będzie ustawić dawkę rozruchową do pierwotnych ustawień ? (jak pisałem wcześniej zwiększyłem ją, bo źle palił na ciepłym).
Jest we VAG-comie jakaś funkcja usawień fabrycznych ?

Pozdrawiam.

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 15:09:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
powinieneś wrócić do fabrycznych ustawień dawki rozruchowej jeszcze przed demontażem pompy. wartość fabryczna to 32768, kanał 05.

dasz radę samodzielnie zdemontować i ponownie zamontować pompę bez większego problemu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 22:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Hej Koledzy.
Jestem w trakcie demontażu pompy i już mam problemy :)

1. Przekręcenie silnika za śrubę centralną - niewykonalne.
2. gdzie to jest ?:
Obrazek
3. Czy pompa w trakcie transportu powinna być również blokowana ?, Czy ta blokada jest konieczna tylko przy montażu ?


Przy okazji... skąd się bierze olej przy tych małych chłodniczkach ? jest go sporo, bo aż moczy te wielkie gumowe węże.

Obrazek

................................

Napatrzałem się na to i nic nie wiem :) nie mogę znaleźć korka GZP. jest taka mała śrubka na imbus, ale po jej odkręceniu (jest tuż przy świecy),i próbie włożenia tam krzyżaka, zawsze wchodzi tyle samo (bardzo głęboko) bez względu na to, czy było na OT, czy też nie.

...............................

Kurka... zmieniałem teraz dawkę rozruchową na fabryczną i zauważyłem na kanale 01 wartość 42768 ! Czy tak powinno być ? Nie pamiętam, żebym coś tam zmieniał. Jeśli to nie wartość fabryczna, to czy mogła mieć istotny wpływ na dane w logach i czy diagnoza (pompa) może być inna ?

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 02:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
No cóż... pompa zdemontowana. Trzpienia do GZP nie włożyłem. Nie mogłem ruszyć śruby od korka - maskra dojście (jeśli to w ogóle był on).

Teraz jak myślę o składaniu, to wydaje się prościej, ale trochę mi wymontowanie zajęło czasu :(

Kiedy zdjąłem pompę zobaczyłem za nią masę oleju. Ogólnie wygląda, że lewa strona silnika (patrząc od przodu) jest mokra w wielu miejscach.

Mam takie wrażenie (chyba, że to normalne zjawisko), że olej bardzo chce mi wychodzić górą silnika. Leje przy filtrze oleju, przy pokrywie zaworów, przy kolektorze (lewa strona patrząc od przodu), no i to o czym pisałem, że dużo oleju jest w tych dużych gumowych węzach po lewej i prawej stronie (małe chłodniczki).

Co o tym sądzicie ?

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 06:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Skoro tyle oleju przy chłodnicy i na wężach to niestety uszczelnienia turbo nie dają rady. Turbina do regeneracji (której nie polecam) lub kupno nowej (moim zdaniem jedyne dobre rozwiązanie).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 09:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Mało pocieszające przy okazji regeneracji pompy... :/ a myślałem, że jest w dobrym stanie, bo na logach raczej każdemu się podobało :peace:

PS. Czy ktoś może mi podać wartość fabryczną dla kanału 01 w adaptacjach silnika ?

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 14:28:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Zbych1001 napisał(a):
Mało pocieszające przy okazji regeneracji pompy... :/ a myślałem, że jest w dobrym stanie, bo na logach raczej każdemu się podobało :peace:

PS. Czy ktoś może mi podać wartość fabryczną dla kanału 01 w adaptacjach silnika ?


42768

szkoda, ze logow nie moge otworzyc, to chyba problem p stronie hostingu logow.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 15:15:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Kurde... Grejf... kamień z serducha :), bo już się bałem, że skopane były całe logi. Pompa już sprawdzana u Adamczyka - zobaczymy, co z tego wyjdzie (choć z złośliwie można założyć, że "wiadomo co" - cash honey).

Logi nie śmigają ? już sprawdzam...
edit:
U mnie działają - może chwilowa niedyspozycja serwera.

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 08:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
No jest - diagnoza, tzn. co padło, to nie powtórzę, a cena regeneracji 2500 zł, ale to nie wszystko. Dopiero po założeniu nowych części, będzie można stwierdzić czy głowica jest sprawna - koszt coś ok 1500 zł. Razem wyszłoby mnie 4500 zł. :!:

Pytanie z innej beczki - z czym wiąże się założenie innej pompy regenerowanej ? czy dam radę to zrobić sam ?

Pozdrawiam

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 09:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Z dopasowaniem immo, potrzebny vag com i pin od ecu, ktory odczyta Ci kazdy magik za 50-100zl jak nie masz odpowiedniego interfejsu.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 09:54:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Dzięki za info. A czy przy wymianie sterownika w mojej pompie również będzie to konieczne ??
Jeśli tak, to:

1. poszukuję magika do odczytu pinu z ecu :peace: (najlepiej mobilnego, tzn. przywiozę i odwiozę)
A może uda mi się samemu przy pomocy kabla VAG i programu VAG Eeprom programer.

2. poszukuję instrukcji do zgrania pompy z immo.


Pozdrawiam

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 13:47:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
poszlo prv.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2011 06:52:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Pompa wróciła. Głowicy jednak nie trzeba było robić. Pojawił się natomiast problem z odpaleniem...

1. Czy w przypadku zamontowania pompy zalanej paliwem konieczne jest odpowietrzanie takie jak przy wymianie filtra paliwa ?

2. Po właściwym zablokowaniu pompy zaznaczony przeze mnie marker względem obudowy rozrządu jest w innym miejscu niż przed wymontowaniem (gdy był znaczek 0T widoczny żeby prawidłowo zablokować pompę byłby niewidoczny).
Czy mam robić dalsze próby na pompie ustwionej względem blokadu, czy posłużyć się moim markerem z pompą ustawioną jak przy demontażu ?

pozdrawiam

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2011 10:00:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, odpowietrzanie jest konieczne - zgodnie z opisem Carlnova'y.

pompę ustaw tak, jak była ustawiona wcześniej [marker] - choć regulacja i tak będzie konieczna [wystarczy delikatne przesunięcie i kąt jest niepoprawny].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2011 14:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
co byś nie szukał, a ja mam pod ręką. link
[A6 C5 2,5 TDi V6 AFB] - bezpieczne odpowietrzanie VP44
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2011 13:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Witam ponownie !

Koledzy - rzućcie proszę okiem na moje logi statyczne - jestem już po zamontowaniu pompy i odpaleniu, ale póki co... poprawy nie widać

Dynamiczne dorzucę poźniej - po ustawieniu geometrii kół. (wymiana wahaczy)

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53928.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53933.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53929.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53927.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53932.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53926.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53931.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53930.html

BS

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53934.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53935.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53936.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_53937.html


Pozdrawiam
Zbyszek

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: