.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:20:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 10:57:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
ja wlasnie jestem w trakcie zmiany oleju z mineralnego (poprzedni wlasciciel) na jakis polsyntetyk....jutro zalewam. 3.6 V8 340tys. km....zobaczymy co sie stanie ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 15:23:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
przemekk74 napisał(a):
- praktycznie 100% pewnosc, ze olej nie jest podrabiany


Exxon Mobil udostępnił listę dystrybutorów na Polskę oleju Mobile One: http://www.mobil.com/Poland-Polish/LCW/Files/Polish_Distributors1.pdf
Kupując u nich mamy pewność, że kupujemy oryginalny olej ;)

ps. ciekawostka
Cytuj:
Nowy produkt „Mobil 1 Peak Life 5W-50”

W wyniku ciągłego doskonalenia produktów ExxonMobil i dopasowywania oferty handlowej do zmieniającego się otoczenia technologicznego, produkt „Mobil 1 5W50 Rally Formula” zastąpiony zostanie następującym, nowym produktem „Mobil 1 Peak Life 5W-50”

Obrazek
Mobil 1 Peak Life 5W-50

Klasa SAE 5W/50 w naszej najbardziej zaawansowanej formulacji Mobil 1 została nazwana Peak Life (Sprawne Życie). Dzięki specyficznemu składowi w tej klasie lepkości pozwala on znacznie zminimalizować zużycie wysilonego lub starszego silnika. Aktywnie zapobiega tworzeniu się osadów i szlamów, przez co wydłuża żywotność silnika i utrzymuje jego wnętrze w czystości. Ta przetestowana i sprawdzona w wyścigach samochodowych technologia wykazuje swoje zalety w przypadku jazdy w miejskich korkach, szybkiej jazdy po autostradzie, a także w sportach motorowych.

Mobil 1 to wiodąca na świecie marka syntetycznych olejów silnikowych, która oferuje niezrównane osiągi i doskonałą ochronę.

Olej dostępny w następujących opakowaniach: beczka 208 l, beczka 60 l, opakowania 4 × 4 l, 12 × 1 l.

Mobil 1 Peak Life 5W-50 będzie dostępny dopiero po wyczerpaniu zapasów Mobil 1 5W50 Rally Formula

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 21:27:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2010 18:26:05
Posty: 2
audiV8q napisał(a):
ja wlasnie jestem w trakcie zmiany oleju z mineralnego (poprzedni wlasciciel) na jakis polsyntetyk....jutro zalewam. 3.6 V8 340tys. km....zobaczymy co sie stanie ;-)


Daj koniecznie znać jak po wymianie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 21:54:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
audiV8q napisał(a):
jestem w trakcie zmiany oleju z mineralnego (poprzedni wlasciciel) na jakis polsyntetyk


czemu nie od razu pełny syntetyk?

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 21:57:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
piotrd napisał(a):
audiV8q napisał(a):
jestem w trakcie zmiany oleju z mineralnego (poprzedni wlasciciel) na jakis polsyntetyk


czemu nie od razu pełny syntetyk?

Ja bym powiedziął, że dlatego, że półsyntetyk świetnie będzie temu silnikowi pasować.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 22:04:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jako, ze olej półsyntetyczny to tez olej mineralny ( to co rózni go od minerała, to lepsze dodatki uszlachetniające ) wychodze z załozenia ze w dzisiejszych czasach nie ma sensu zalewać silnika niczym innym jak olejem syntetycznym.
No chyba ze silnik nadaje sie juz tylko na złom

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 22:04:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
z dwóch powodów....silnik ma nalatane już dość sporo i liczę się z tym, że niedługo będę robić remont. więc to czy zastosuje olej przyzwoity a olej bdb ma w tym przypadku mniejsze znaczenie bo w tym momencie jemu to nie zrobi różnicy. co innego po remoncie silnika wtedy dobry olej to będzie priorytet.

poza tym koszty...V8 bierze oleju trochę jak wiecie (więcej niż inne jednostki zdecydowanie) i dolewanie tańszego oleju wyjdzie mi na plus. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 20:01:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Bańka oleju (5l nie 4l) fullsyntetyk 5W40 firmy K2 - 99pln.
Zapewne lepszy od najlepszego półsyntetyka a cena zbliżona - polecam.

Ja zakupiwszy swoje auto miałem przelatane w nim ok 340tys, silnik zasyfiony, długie przebiegi pomiędzy wymianami.
Nalałem od razu najlepszego shella syntetyka po 60pln/1l i nic się nie stało.

Ostatnio ten K2 i twierdze, że nie ma sensu przepłacać za to na filtrze oleju lepiej nie oszczędzać - ja zawsze stosuje Knechta i regularne wymiany oleju to podstawa.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [All] wymiana oleju na syntetyczny
PostNapisane: 21.lip.2010 20:37:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piotrd napisał(a):
Za ok 5 tyś km będę wymieniać olej i filtry, czy przejście z półsyntetycznego oleju Castrol (10W40) na syntetyczny Mobile 1 (5W50) może spowodować jakieś problemy, np rozszczelnienie silnika, branie oleju? Czy jest jakaś specjalna procedura przy wymianie rodzaju oleju, np mycie silnika? I ogólnie czy takie przejście jest korzystne?

Jedyny problem to dziwne komentarze ludzi , którzy powtarzają stereotypowe zabobonne pierdoły ...
Silniki TDI Audi to nie jednostki z Poloneza którym szkodziło kazanie księdza dobrodzieja.
Sam przeszedłem w A80 1Z z minerała na pełny syntetyk 5W50- silnik się ucieszył.
W Caddym z półsyntetyka na 5W50 w A4 z nieznanego na 5W50 ...
Mam napisać , że mają się dobrz i pala przy -30 z półobrotu ?
TDI powinno jeździć na pełnych syntetykach.
Nic się nie stanie , silnik się nie rozszczelni a turbo się ucieszy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 15:11:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
[...] no i dziś właśnie zmieniłem olej z Castrol 10W40 (półsyntetyk) na Motul 8100 X-CESS 5W40 (syntetyk) - teraz będę dzielić się uwagami na temat zabobonów potwierdzając je lub definitywnie kończąc temat rzekomego brania oleju itp...

Wymiana odbyła się poprzez odessanie oleju od góry, a nie poprzez spuszczenie przez korek. Przed spuszczeniem starego oleju NIE dodawałem środka czyszczącego Motul ENGINE CLEAN mimo, iż go nabyłem wraz z olejem, może kiedyś się przyda... Do silnika weszło 5,6 L Motula, zapas 0,4 L w pogotowiu w bagażniku :)

Od ostatniej wymiany oleju upłynęło raptem 7900 km, zdecydowałem się na wcześniejszą wymianę z racji tego, że miałem wszystkie filtry Filtrona więc przy okazji zmieniłem na Knechta.

Następna wymiana już książkowo za 15000 km.

Dodam iż temperatura oleju jeżdżąc po mieście wynosi teraz ok 80-90"C

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 07:25:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
piotrd napisał(a):
[...] Wymiana odbyła się poprzez odessanie oleju od góry, a nie poprzez spuszczenie przez korek.

Następnym razem zrób podobnie a potem odkręć korek spustowy. Gwarantuje, że nie będziesz chciał więcej odsysać.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 12:47:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
AKE VP44 VNT - olej specyfikacja VAG 505.00 fulllsyntetyk, nie wazne czy ma 60tkm, czy 240tkm :!!:
Na motor PD specyfikacja pósyntetyk. VAG 505.01

Troche zabawny topick, tzn nie ktore posty. ;) Wymiana prawidlowa, a na jaki to wedlog Tw uznania. :):
Odsysanie oleju jest dla motorow nie regularnie rozmieszczonych pod wzgledem ukladu, ulozenia miski olejowej. Raczej bym spuszczal korkiem...
Cze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 14:49:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
piotrd napisał(a):
[...] no i dziś właśnie zmieniłem olej z Castrol 10W40 (półsyntetyk) na Motul 8100 X-CESS 5W40 (syntetyk) - teraz będę dzielić się uwagami na temat zabobonów potwierdzając je lub definitywnie kończąc temat rzekomego brania oleju itp...

Wymiana odbyła się poprzez odessanie oleju od góry, a nie poprzez spuszczenie przez korek. Przed spuszczeniem starego oleju NIE dodawałem środka czyszczącego Motul ENGINE CLEAN mimo, iż go nabyłem wraz z olejem, może kiedyś się przyda... Do silnika weszło 5,6 L Motula, zapas 0,4 L w pogotowiu w bagażniku :)

Od ostatniej wymiany oleju upłynęło raptem 7900 km, zdecydowałem się na wcześniejszą wymianę z racji tego, że miałem wszystkie filtry Filtrona więc przy okazji zmieniłem na Knechta.

Następna wymiana już książkowo za 15000 km.

Dodam iż temperatura oleju jeżdżąc po mieście wynosi teraz ok 80-90"C



...przelałeś 0.6l.
nagrzej silnik do 90*C olej/płyn chłodzący [normalnie jeżdżąc]. następnie postaw samochód na równym podłożu i po 1h sprawdź poziom oleju...

...nadmiar odessij dużą strzykawką z miękkim przewodem od kroplówek.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 15:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Troche zabawny topick, tzn nie ktore posty. Wymiana prawidlowa, a na jaki to wedlog Tw uznania.

nie smiej sie! to powinno sie przeniesc do dzialu tuning - projekty!

Olej spelnia normy producenta a silnik jest sprawny => olej sie nadaje
Im wiekszy zakres temperatur pracy tym generalnie lepiej wiec 5w40 jest lpeszy od 10/15W40 i juz

Co do ilosci oleju to do AFB wchodzi mi niecale 5l! (przez spust normalnie spuszczany)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 15:42:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
(...)
Co do ilosci oleju to do AFB wchodzi mi niecale 5l! (przez spust normalnie spuszczany)
Pozdrawiam,
Przemek


ano racja.
do AFB jak i wszystkich 2.5TDI V6, bo to te same pierniki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 18:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A ja wam coś powiem i jak zawsze wprowadzę troche zamieszania kilkoma pytaniami :)

Czy macie świadomośc tego że nigdy nie wiadomo na jakich olejach jeżdziło auto ?

Czy macie świadomość że mamy tak dużo olejów podrabianych na rynku i tak dużo amatorów niskiej ceny że silniki pracują na byle czym ?

Czy macie świadomość że bardzo czesto silniki przejeżdzją wiecej niż powinny na danym oleju ?

Czy macie świadomosć że powszechnie przyjęte stosowanie filtrów oleju innych niż markowe to gorsze skutki niż jakość oleju ?

Tak więc gdy czytam o przejściach z nie syn na synnn... to zastanaiwam się czy nie jesteście aby z innej planety i gdzie sie podziewa kontakt z rzecywistosćia. Chyba że chodzi tylko o samo swiadomość i auto sugestie tyle że to już bardziej psychologia niż motoryzacja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 18:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
Lotus napisał(a):
A ja wam coś powiem i jak zawsze wprowadzę troche zamieszania kilkoma pytaniami :)

no, zamieszaj nam w głowach, czekamy :)

Lotus napisał(a):
Czy macie świadomośc tego że nigdy nie wiadomo na jakich olejach jeżdziło auto ?

tak, mam świadomość co było wcześniej zalane

Lotus napisał(a):
Czy macie świadomość że mamy tak dużo olejów podrabianych na rynku i tak dużo amatorów niskiej ceny że silniki pracują na byle czym ?

tak, dlatego olej kupuje się u źródła (dla Motula to http://motul.auto.pl/index.php?p=17 ) po dużo większej cenie niż zwykle, ale za to z gwarancją tego, że kupiło się to co chciało.

Lotus napisał(a):
Czy macie świadomość że bardzo czesto silniki przejeżdzją wiecej niż powinny na danym oleju ?

tak i niech się martwią ci którzy nie dbają o silnik...

Lotus napisał(a):
Czy macie świadomosć że powszechnie przyjęte stosowanie filtrów oleju innych niż markowe to gorsze skutki niż jakość oleju ?

tak, dlatego kupiłem komplet filtrów od Knechta... :peace:

Lotus napisał(a):
Tak więc gdy czytam o przejściach z nie syn na synnn... to zastanaiwam się czy nie jesteście aby z innej planety i gdzie sie podziewa kontakt z rzecywistosćia. Chyba że chodzi tylko o samo swiadomość i auto sugestie tyle że to już bardziej psychologia niż motoryzacja :)

@Lotus: nie wiem skąd się urwałeś, czy masz świadomość że są tacy którzy nie oszczędzają paru złotych na aucie i inwestują w lepsze rzeczy niż Ci się wydaje?

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 18:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
Czy macie świadomośc tego że nigdy nie wiadomo na jakich olejach jeżdziło auto ?


Mamy.Dlatego lejemy olej taki jaki wg naszej wiedzy oraz wg specyfikacji jest najlepszy dla naszego silnika.

Cytuj:
Czy macie świadomość że mamy tak dużo olejów podrabianych na rynku i tak dużo amatorów niskiej ceny że silniki pracują na byle czym ?


Mamy taką świadomość i dla tego coraz częściej wybrzydzamy przy zakupie oleju i szukamy sprawdzonych i poleconych sprzedawców.

Cytuj:
Czy macie świadomość że bardzo czesto silniki przejeżdzją wiecej niż powinny na danym oleju ?


Mamy taką świadomość. Ale zakładając postęp technologiczny jaki możemy zaobserwować w ciągu ostatnich lat ,to lejemy na tyle dobre oleje że przegięcie nawet o 10tys nie wpłynie znacznie na żywotność silnika.

Cytuj:
Czy macie świadomosć że powszechnie przyjęte stosowanie filtrów oleju innych niż markowe to gorsze skutki niż jakość oleju ?


Co wg Ciebie jest markowe ?? KNECHT ? Mann ? Purolator? ASO ? Określ proszę.

I nie jesteśmy z innej planety bo dobór oleju to przedewszystkim warunki atmosferyczne (czytaj KLIMAT) a nie jego cena czy pochodzenie.


W naszym klimacie stosowanie każdego z dostępnych parametrów oleju jest na +. Mieszkając w rejonie np. Kaukazu i temperatur minusowych logiczne jest zalanie oleju syntetycznego który w niskich temp będzie trzymał duuuużo lepsze parametry niż olej mineralny.

A co do rozczelnień silników. Nie brud i szlam rozczelnia silnik tylko stare ,przegrzane i zparciałe uszczelki. Bo jeśli klocki wam się kończą to je wymieniamy a jak coś cieknie too... lejemy mineralny. Co kraj to obyczaj. Nemec by uszczelnił i dalej lał syntetyka.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 18:53:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
I właśnie o to chodzi że po pierwsze nie kupiłeś nowego auta i nie znasz jego histori , po drugie niezbyt często decydują o losie silników ich właściciele . Sam odpowiedziałeś sobie na wszytskie moje pytanie ..


Markowe jest to co jest na pierwszy montaż , ma uprawnienia do zamieszczania numeró oryginalnych czyli knecht lub mann .. Posiada logiczne i rzeczowe katalogi itd i dalej i dalej ...

Pozatym 100 na 100 na tym forum jezdzi autami ktore maja od 200 000 w gore czasem po 500 000 przebiegu i rozpatrujecie dobór oleju wiedzac ze kilku albo czasem nastu włąscicieli robiło z tymi autami przróżne rzeczy :)

To jakas cieżka hipokryzja ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:03:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Czyli fakt że ktoś nie dbał ma sprawić że ja mam nie dbać ??
Tak to odbieram.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: