.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 00:10:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2011 10:21:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
bez :614:

ale odezwała się ->
poducha pod silnikiem [wymiana]

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 16:15:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
wydaje mi sie ze dobrze dmucha... na poczatku maly skok, ale pozniej rowno w calym zakresie obrotow.

a wyskakuje jakis blad od poduchy? gdzies czytalem ze w jakis modelach sa czujniki w poduszkach...

a miales chyba jakies porblrmy ze sprzeglem? naprawilo sie ? :diabel:

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 16:50:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
tak naprawilo sie :).
Elektro zawory, lub tez lozyska jakies tam sa nazwy. Czesto wywala blad poduszki pod silnikiem w A6, lecz jesli nie cieknie to bagatelizowac taki tzw wrodzony blad czesty.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 17:13:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
to dobrze, ze wszystko sprawne, :peace:

powiedz mi, doszedles do czegos z tym dolem do 2 tys obrotow?

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 18:24:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
po wycieciu katow zbiera sie szybciej wciskajac delikatnie miarowo gaz od 1,4rpm... Bo jak wcisne 100% z tych rpm to sie zbiera 2x dluzej... co nie jest wpisane w prace diesla z wtryskiem bezposrednim, poza tym 2,5 tak ma na 1, 2, 3 krotkie. W planach lekki mod. ;) Bo myslalem z kibla 2,5 zrobic kutą bestie, ale juz mi przeszlo. Moze w nastepnym 2,7TDi.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 18:56:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
grejf napisał(a):
Bo jak wcisne 100% z tych rpm to sie zbiera 2x dluzej....


czyli z wcisnietym butem pojawia sie dol do 2tys ??

wlsaciwie nie zwrocilem uwagi jak rozpedza sie z gazem wcisnietym 3/4

jutro sprawdze...


grejf napisał(a):
W planach lekki mod. ;) Bo myslalem z kibla 2,5 zrobic kutą bestie, ale juz mi przeszlo.


a co tam za mody planowales? nie widzialem wlasciwie 2.5 poza chipem i moca +/- 200 ps :P


grejf napisał(a):
Moze w nastepnym 2,7TDi.


nie badz taki skromny, zaszalej i kup 3.0 :)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2011 12:40:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
zegar ECU jest po to w TDi, abyś wciskajac nawet 1/4 gazu dostał jak najbardziej optymalną dawke paliwa [ilosc] i powietrza, dla zminimalizowania Co2. Lecz to nie jest tak bardzo powiazane ze spatkiem mocy i osiagaym seryjnym Nm'trom niz jak wcisniesz 100% ~ duze dawki żądane = opóźnienie w reakcji to nie 4,2 wolnossak V8.

Srednio w dieslu wykorzystujesz zakres obr/min od 1,6t do max 3t, to 80% kręcenia w codziennej exploatacji. W tych zakresach jezeli zrobisz ''chipsa'' zoptymalizujesz pod aktualne parametry silnika jeszcze bardziej, moc nie ma tu tematu generalnie bo max moc osiagasz /4t obr/min, ale Nm w tym zakresie mowią pa pa... Inna sprawą jest to kto jak zrobi modyfikacje sterownika ECU, jedni nawet odcinki paliwa nie wprowadzają i kreca pod 5,2 obr/min gdzie nie ma juz praktycznie Nm. To nie benzyna.
Chip ma mi sluzyc lepsza elastycznoscia w tych zakresach obrotowych, o ktorych pisalem, w tych 80% jezdzie. Przyrost Nm w granicach 2 trpm o +15, 20Nm optimum.
Nizsze spalanie, wieksza elastyczność, a nie zylowanie, przeladowania do sztywnej mocy 210ps przy 4,2rpm i 420Nm ale grubo po 2,2 RPM. Nastepstwa jakie za tym ida to portfel, tyle.
Wole 2,7TDi < 2010 190ps i 400Nm przy 1,6rpm, niz 3,0TDi drogi nie sa od scigania.
pozdr.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2011 19:00:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
grejf napisał(a):
zegar ECU jest po to w TDi, abyś wciskajac nawet 1/4 gazu dostał jak najbardziej optymalną dawke paliwa [ilosc] i powietrza, dla zminimalizowania Co2


wiem do czego sluzy ECU w samochodzie,
zapytalem czy nie wciskajac do konca szybciej wkreci sie do 2tys obrotow i zniknie "dol"


grejf napisał(a):

Srednio w dieslu wykorzystujesz zakres obr/min od 1,6t do max 3t, to 80% kręcenia w codziennej exploatacji. W tych zakresach jezeli zrobisz ''chipsa'' zoptymalizujesz pod aktualne parametry silnika jeszcze bardziej, moc nie ma tu tematu generalnie bo max moc osiagasz /4t obr/min, ale Nm w tym zakresie mowią pa pa...


ale ja nie robie i chyba nie zrobie chipa...
zapytalem jakie miales plany piszac ze zrobisz ze swojego "kuta bestie"



grejf napisał(a):
Wole 2,7TDi < 2010 190ps i 400Nm przy 1,6rpm, niz 3,0TDi


3.0 Tdi dysponuje momentem 450 Nm w zakresie 1400-3250 obr.
moim zdaniem llepiej miec 450 niz 400, poza tym 2,7 Tdi jest malo spotykane.



grejf napisał(a):
drogi nie sa od scigania.
pozdr.


pisalem cos o sciganiu??
a wiekszy silnik nie znaczy, ze rajdowcem na drodze mam byc.... :/

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 13:54:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Zakute, prawie wszystko, wieksze smoczki, T... lecz jak juz inwestowac to w nowszy model/rocznik. Miec go na XX lat...

2,7 mniej popularny? A co to ma wspolnego do wyboru mniej ''cisnieniowego motoru''... w DE jezdzi b.duzo 2,7 z flashowymi w schowku przelacznikami MAP w ECU [Na przeglady], a placa od 190ps podatek :) tanszym w eksploatacji 2,7 do 3,0. Nie od 250ps.
Nie wciska sie gazu nigdy 100% buta, pomijajac mus logów, w silnikach diesla.
off top.

pozdraw.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: