.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:12:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2011 11:02:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
grejf napisał(a):
AndyN to pisał Zegar :d, a jezeli na A4 to tez licho... :(


Licho...??
Lepiej bić piane przez 3 strony....
Widac jak na dloni co ma do poprawy.
Kwestia kijowego chipsa to inna sprawa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2011 12:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
mapy zawierają dane odnoszące się do wysterowania N75. tutaj wyraźnie N75 robi nagłą korekcję ciśnienia.
nic innego normalnie nie wpływa na takie zachowanie się N75.

nie do konca rozumiem (rozwin prosze)
Dodam od siebie:
w przedziale 2.0-2.7 jest niekontrolowane przeladowanie (widzimy maksymalna wartosc mozliwa do pokazania 2560.2 czy jakos tak - normalka w koksowanych 2,5v6)... ecu to zauwazyl, "ruszyl sztanga" (zmiana N75)/zachowanie logiczne/, ladowanie T spadlo tyle ze juz zadanej wartosci ladowania nie osiaga
Moze to znaczyc, ze:
- jest walniete T ("zacina sie")
- pompa nie podaje wystarczajaco duzo wachy
- ktos majtal przy sztandze
- jest jakas niedroznosc wydechu
- jest walnieta pompa vp44
itp itd
oraz tuner mial np przeladowania i kombinowal cos na pale z mapa pilota n75 (to tez mozliwe) ale jakos na tym etapie nie wieszalbym psow na anonimowym autorze tego moda...
pozdrawiam,
Przemek


każdy normalny tuner po sfleszowaniu ECU powinien zrobić całość logów, a już szczególnie powinien się zainteresować 011 oraz 003. tutaj wyszło tak, że mapa chce 24xxmbar - ale z uwagi na zużyte leluty [T, N75], bardzo wolne ECU oraz duże opóźnienie* w reakcji całego układu podciśnienia - ciśnienie doładowania poszło ponad żądanie mapy i ociera się o notlauf [+2560.2mbar].

wówczas, normalny tuner ma dwa wyjścia:
- obniżyć żądane ciśnienie [ale musiałby też obniżyć ilość gnoju by paździerz nie zadymił całej wsi, co w efekcie nie dałoby takiego banana kierownikowi];
- zacząć się modlić nad mapą pilota [moje ulubione określenie] N75 w ten sposób, by N75 reagowało agresywniej już wcześniej - problem w tym, że wymaga to wiedzy i czasu.

program jest zły, gdyż jest bardzo mocny i został zaimplementowany jako forma naprawy, a ponadto zupełnie nie pasuje do stanu zużycia silnika. poza tym, program jest ustawia w zasadzie na sztywno wszystkie limitery w użytecznym zakresie rpm.

tuning ma sens, lecz pod trzema warunkami:
- silnik jest sprawny przed tuningiem;
- program jest dedykowany do konkretnego silnika uwzględniając jego stan zużycia i oczekiwania właściciela [np. mocniejszy dół, a nie wszystkie limitery na pałę w niebo];
- użytkownik wie, że dodatkowa moc nie może być wykorzystywana non stop, lecz tylko czasowo, a ponadto, że samochód wymaga nieco większej pielęgnacji [np. częstszych zmian oleju, dłuższego chłodzenia T].



*dlatego w 2.7/3.0TDI mamy T sterowaną silniczkiem, a nie powietrzem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2011 13:04:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
przemik napisał(a):
grejf napisał(a):
AndyN to pisał Zegar :d, a jezeli na A4 to tez licho... :(


Licho...??
Lepiej bić piane przez 3 strony....
Widac jak na dloni co ma do poprawy.
Kwestia kijowego chipsa to inna sprawa.



a pewnie, ze to ja pisalem :D a co sie bede :D

na powaznie, kolega chyba wie co ma zrobic.
najpierw wraca do seryjnego programu, powtarza logi i dopiero wrozymy co dalej.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2011 09:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
każdy normalny tuner po sfleszowaniu ECU powinien zrobić całość logów, a już szczególnie powinien się zainteresować 011 oraz 003.

Pierwsze primo
... a co nas obchodzi czy tuner jest normalny... moze jest wariatem - dla czipa nie ma to znaczenia
Drugie primo
czip byl zrobiony kiedys tam (jak sadze przez poprzedniego wlasciciela)
a) czy wiesz, ze nie byla robiona diagnostyka?
b) czy wiesz, ze od poczatku bylo zle - moze wszystko bylo cacy i sie zwyczajanie w aucie cos z czasem zrabalo? (moze to bylo przyczyna sprzedazy...)
Cytuj:
program jest zły, gdyż jest bardzo mocny i został zaimplementowany jako forma naprawy, a ponadto zupełnie nie pasuje do stanu zużycia silnika. poza tym, program jest ustawia w zasadzie na sztywno wszystkie limitery w użytecznym zakresie rpm.

taaa.... czipy sa zle bo sa za mocne albo czipy sa zle bo malo daja - po prostu czipy sa zle
jak dla mnie ogr leca troche w dol od 4 tys wiec nieprawda jest, ze wszystko jest na sztywno 9ale to i tak malo istotne bo czip ma byc mocny a nie finezyjny). Moge za to pokazac loga 008 (przed usunieciem z netu udalo mi sie te logi sciagnac) z 2,5 AFB zaczipowanego na 200 koni przez znanego i polecanego tunera gdzie ograniczniki sa na sztywno do 4300 i ludzie prawie sie onanizowali ogladajac wykres
Niestety tak to juz jest - czip to zlo

To nie wersja 150 konna, ze troche podczipowac i 180+ jest , tu startujesz z wyzszego pulapu i zeby klient cokolwiek zauwazyl to niestety trzeba zakoksowac
Zalozmy, ze przy tym niby za mocnym czipie auto mialoby 205 koni (strzelam - jakby bylo "zdrowe") to jest szczerze mowiac i tak na granicy zauwazalnosc (wzrost ponizej 15% zwykly smiertelnik i tak bez hamowni nie do zauwazy...)


Ja nie mam zamiaru bronic czy krytykowac - jedyne co wiadomo po logach ze auto ma czipa i ze cos kuleje ale nie widze powodu by (jeszcze w tym momencie) wieszac psy na tym kims...


zadanie dla Ciebie Meszrumie
Sprobuj prosze pobawic sie w tunera i zamodeluj tabelke z granulacja co 100 obrotow z ogranicznikiem obrotow, ogranicznik dymienia i tak przy czipie wysyla sie w kosmos wiec sprobuj zamodelowac moment.... zalozenie: czip musi miec sens (wszystko co ponizej 200 koni w tym aucie/oczywiscie sprawnym/ jest bez sensu) i pamietaj, ze za duzy moment moze zrobic demolke w skrzyni (ale wzrost musi byc - klient musi miec banana na twarzy)
=>ja sprobuje zjechac to pozniej na maxa.... zobaczysz, ze co by tuner-Meszrum nie zrobil bedzie zle...
To samo zprobuj zrobic dla mapy T (w EDC15 cisnienie zadane jest zalezne od zyczonej dawki i obrotow.. naturalnie zajmij sie prosze tylko drobnym wycinkiem tej mapy w stanie "deska")
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2011 12:29:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 13:00:10
Posty: 14
Lokalizacja: Radlin-Hagen
Auto: S6C5 01r.
zegar napisał(a):
przemik napisał(a):
grejf napisał(a):
AndyN to pisał Zegar :d, a jezeli na A4 to tez licho... :(


Licho...??
Lepiej bić piane przez 3 strony....
Widac jak na dloni co ma do poprawy.
Kwestia kijowego chipsa to inna sprawa.



a pewnie, ze to ja pisalem :D a co sie bede :D

na powaznie, kolega chyba wie co ma zrobic.
najpierw wraca do seryjnego programu, powtarza logi i dopiero wrozymy co dalej.


jutro jadę i z kolegą mam zamiar ssprawdzić:
- nieszczelność dolotu i podciśnienia
- T i prace sztangi
- wydech czy jest przytkany
- logi nowe itp
- jeżeli da radę i sposobność to ustawimy kąt wtrysku

co do kopcenia to z rur mi nie kopci ani na niebiesko ani czarno jak mu deptam (nie ma zasłony dymnej :P )
nie mam problemu z zapalaniem zima/lato chyta na dotyk

w piątek/sobote opisze wam postępy :)

w razie czego mam kolege co ma taka sam a6 (chodzi mi bau+q+tip avant) program seria czyli od niego zgrac i wgrac u mnie ?

czy aligator z katowic lub ecuprojekt beda//powinni miec seryjny soft do mego pazdziocha ?

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
hurt hurt hurt .....
granatowy gekon ......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2011 13:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
m3rvin napisał(a):
czy aligator z katowic lub ecuprojekt beda//powinni miec seryjny soft do mego pazdziocha ?

jezeli nie jest to jakas waska podseria ECU produkowanych w parti liczacej 10 sztuk do aut zamowionych przez armie Bulgarii w celu wyslania ich w misje pokojowa do Afganistanu i Twoj samochod jest jedynym ocalalym bo inne wjechaly na mine itp ....to bedzie mial to kazdy tuner a i pewnie w auckjach "z kabelkiem do wgrywania softow + CD" masz duze szanse to znalezc

... badz na tyle przewidujacy by dostac backup tego co jest obecnie wgrane w formie pliku/ow oraz najlepiej takze w takiej formie "serie"
Pozdrawiam,
Przemek
Twoj samochod jest prawd. zwyczajnie "popsuty" wiec obstawiam, ze poza ucieczka kolejnych paru koni nic na tej operacji nie zyskasz (poza latwiejsza diagnostyka - bo bedzie wiadomo jakie sa poprawne wartosci dla sprawnej serii)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2011 13:50:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 13:00:10
Posty: 14
Lokalizacja: Radlin-Hagen
Auto: S6C5 01r.
przemekk74 napisał(a):
m3rvin napisał(a):
czy aligator z katowic lub ecuprojekt beda//powinni miec seryjny soft do mego pazdziocha ?

jezeli nie jest to jakas waska podseria ECU produkowanych w parti liczacej 10 sztuk do aut zamowionych przez armie Bulgarii w celu wyslania ich w misje pokojowa do Afganistanu i Twoj samochod jest jedynym ocalalym bo inne wjechaly na mine itp ....to bedzie mial to kazdy tuner a i pewnie w auckjach "z kabelkiem do wgrywania softow + CD" masz duze szanse to znalezc

... badz na tyle przewidujacy by dostac backup tego co jest obecnie wgrane w formie pliku/ow oraz najlepiej takze w takiej formie "serie"
Pozdrawiam,
Przemek
Twoj samochod jest prawd. zwyczajnie "popsuty" wiec obstawiam, ze poza ucieczka kolejnych paru koni nic na tej operacji nie zyskasz (poza latwiejsza diagnostyka - bo bedzie wiadomo jakie sa poprawne wartosci dla sprawnej serii)


cóż za doza ironii :P poprost się pytam by potem niedziwoczyć :D

tak tego klopsa wgranego napewno będe chciał by mi zgrali kopie

w komputerach jestem pojetny i jak piszesz ze "kabelek do wgrywania/zgrywania soft + CD" to moze bym sobie to nawet zrobil sam, czy mozesz mi podac nazwe lub jedna przykladowa aukcje to mysle ze reszte ogarnę/znajdę (bo VCDS tego nieogarnia)

dzięki za info (wybacxzcie za głupie laiczne pytania ale jestem nowy / poznaje zagadnienia dopiero grupy VAG bau itp )

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
hurt hurt hurt .....
granatowy gekon ......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2011 14:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
m3rvin napisał(a):
mozesz mi podac nazwe lub jedna przykladowa aukcje to mysle ze reszte ogarnę/znajdę (bo VCDS tego nieogarnia)

nie biorac odpowiedzialnosci wynalalzlem taka aukcje (pewnie bedzie pasowal)
http://allegro.pl/galletto-1260-chiptun ... 26723.html
pamietam, ze kiedys sprzedawcy sprzedawali takie cos bez softu i dawali jedynie linka do ruskiej strony gdzie byl pirat (nie wiem jak to teraz dziala)


uwaga mala: generalnie zwiecha przy wgrywania i biegasz do tunera z ecu pod pacha by Ci podniosl ecu wiec polecam dobrze podpytac sprzedawce jak wgrywac by nie uwalic
zaloz sobie tu usera www.chiptuners.org i poczytaj to forum by miec troche wiecej wiedzy - to nie wgrywanie nowych dzwonkow na nokie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 14:26:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Tak proforma.
nie będe komentował, że przykoksienie dla 2,5 to jedyne wyjście na 200+ ps, mniej nie ma sensu. To totalna destrukcja tego czy innego silnika, po odchwaszczeniu do serii nawet, gdy motor będzie w stanie wygenerować po takim końskim koksie 200.

1. wychodząc z takiego założenia, ze robi już każdy 200+, aby tylko klient miał banana, to nic innego jak kaleczenie sportu z ECU na EDC15 wzwyż i mieć ludzi za debili. Na dzień dobry mozna rowniez juz powiedziec potencjalnemu użytkownikowi 2,5 V6 (jak i np. EDC17 2,0TDI 170PS, insignie 2,0 160ps na 200+/-), witaj miło Bananie ze wpadles, zrobie Ci program ocierający się o notlauf, ale nie dygaj wpierw wydasz kilka tysiaków za odchwaszczenie klekota grubo < 200tkm przebiegu. Po czym zrobię Ci chipa na ile wlezie, lecz po bananie na twarzy przyjedziesz, lub nie przyjeziesz już do mnie bo turbo Ci stanęło jak ość w gardle, lub VP ect itp, itd.. I bedziesz mnie mial za naciągacza i druciarza bo zrobiłem Tw. niuni krzywdę. Wydasz u następnego kilka klocków...wiec no stres. To chip.

2. Wybacz, ale normalny tuner (z sumieniem) by Cię poinformował chociaż czym to pachnie i czy trzeba to robić na sztywno jak codzienny rytuał w ubikacji. Bo przeciez przyjechałeś zrobić program. Nie twierdze ze chip to zło, lecz w przypadku optymalizacji map jest też zdrowy rozsądek, który opiera się na mocnym argumencie. Uwalisz silnik, nie rób sztywno limiterów, chcesz moc? kup sobie gościu po prostu mocniejszy silnik... gen do chipa V6 TDi 2,5 < 180 konnego jest jak chłop z astmą do tego z wadą serca, jest coś takiego jak zdrowy umiar... proszę pana wiec niech się pan opamięta w takim stanie przed zawałowym jak damy panu koksu, wróci pan i będziemy wciskać panu sprężyny w z
żyły sercowe jak pan w ogóle przeżyje... "zawał rozległy"
- to do argumentu Przemku, że sie cos zrąbało po prostu jak napisałeś.

3. możemy natomiast panu troszkę zwiększyć tlenu farmakologicznie w rezultacie cały organizm będzie troszkę wydolniejszy, zadyszka zniknie i chodzenie nie będzie sprawiało już takiego trudu, serce będzie wydolniejsze bardziej ukrwione

Fakt jest jedyny i niepodważalny ten program kolegi z topick'u jest nie poprawny, pomijając bolączki już występujące... Nie ważne czy wyleczy motor kosztami do pierwotnej mocy teraźniejszego chipa, bo to jest tylko i wyłącznie chwilowe przypudrowanie syfa, który po pewnym czasie znowu wylezie i będzie fuj... przyrostem +25ps. I nie pisze tu o uzytkowniu przez rok... Ludzie jezdzą depczą po 35tkm/rok i kto tu mysli i kupi na rok diesla.
w przypadku 1,9 TDI hybryd zastosowania, wykrzesania mocy z wachlarza od 90 do 150 to inna dyskusja.
więc gadka od czapy.
pozdrawiam. :D

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 15:31:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 13:00:10
Posty: 14
Lokalizacja: Radlin-Hagen
Auto: S6C5 01r.
tak jak panowie mówiliście i chcieliście
-program wgrany seria

T jest new lub regeneracji sztanga chodzi dobrze plynnie na postoju nie zawiesza sie T nie ma luzów, tak mi powedzial kolega :)

komplet logów kilka prób zobaczcie co sie dzieje w dynamicznych najpierw kop ze idzie jak głupi a potem puści ciśnienie i jakbym mercem 2.0D jechał


Grupy: 000,001 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47658.html
Grupy: 003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47654.html
Grupy: 007,011 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47652.html
Grupy: 013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47647.html
Grupy: 018,015 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47661.html

bs
Grupy: 003bs - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47655.html
Grupy: 004bs - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47653.html
Grupy: 011bs - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47649.html

dynamiczne
Grupy: 001,003d - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47646.html
Grupy: 001,003d - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47660.html
Grupy: 004,008d - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47656.html
Grupy: 004,008d - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47657.html
Grupy: 004,008d - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47659.html
Grupy: 004,008d - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47650.html
Grupy: 010,011d - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47651.html
Grupy: 010,011d - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_47648.html

pozdrawiam krzysiek

_________________
hurt hurt hurt .....
granatowy gekon ......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 15:01:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to prawda brakuje sporo mocy.

parametry są prawidłowe, zatem w takich przypadkach sprawdza się układ wtryskowy, który nie jest diagnozowalny przez OBD. gdyby to był mój samochód zacząłbym od sprawdzenia pompy wtryskowej VP44.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: