Mimo iż dzisiaj niedziela to szkoda pogody i czasu więc do roboty:
Dziś popracujemy troche z tyłu silnika.
Widzimy tutaj wystający wałek rozrządu

i wałek pompy wtryskowej

3 koła ,2 stare z lewej które swoje już przeszly i tylko jedno nowe z prawej. Jedno nowe ponieważ były pewne problemy z tymi kołami opisane wszysto w tym poście:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=119760
więc tymczasowo będę zmuszony założyć jedno stare

widać zurzycie: wytarte i uklepane zęby

co ciekawe koło pompy i wałka z tyłu porównując z resztą starych kół wykazują największe zurzycie

nowy klin pompy wtryskowej zakupiony w ASO koszt ok 3zł

zakładamy go na wałek pompy

blokada pompy,w sumie można się bez niej obyć ale może być pomocna w dokręcaniu śruby na wałku

w trakcie gdy zakładałem koło na pompe odkryłem niepokojący luz poprzeczny wałka,może nie jakis przerażający ale gdy naciskałem na koło z jednej strony to słychać było syczenie w pompie,trzeba będzie chyba podjechac do jakiegoś pompiarza

później musimy założyć pasek i koło na wałek rozrządu,sruby nie dokręcamy,koło musi mieć mozliwość obrotu

i to by było chyba na tyle jeśli chodzi o składanie wszystkiego w całość,pozostaje nam ustawienie początku tłoczenia
aby to zrobic trzeba wykręcić śrube z pompy między wyjściami

w jej miejsce wkręcamy czujnik zegarowy,spokojnie wystarczy nam taki ze skalą 5mm

i tutaj jest kilka sposobów,początek jednak zawsze ten sam czyli ustawiamy tłok pierwszego cylindra w GMP korzystając z wizjera w obudowie skrzyni biegów,ja później ustawiam wskazówke zegara w jakim kolwiek położeniu i obracam kołem z tyłu na wałku,w momenci w którym wskazówka zaczyna się poruszać cofam delikatnie aż przestanie i ustawiam wskazówke na 0 i od tego momentu trzeba ustawić wartość początku tłoczenia dla naszego silnika w moim przypadku jest to 0,98mm,jednak trzeba dokręcić śrube koła na wałku i w tym momencie nasze ustawienia napewno się zmienią więc musimy nastawić jakies wstępne naprężenie ja dałem ponad 1,8mm i dokręciłem koło i w tym momencie wskazówka troche zmieniła położenie

akurat miałem to szczęście że po 2 obrotach wału korbowego(tyle razy musimy nim obrócić aby skontrolować wartość) zegar wskazywał 1mm dla pewnosci obrociłem jeszcze kilka razy i były zmiany ale minimalne
jeśli musimy skorygować tą wartość to popuszczamy 3 śruby pompy wtryskowej i obracamy pompą w odpowiednim kierunku

i nadzeszła chwila prawdy,uruchamianie silnika
zapalił bez problemu i pracuje równo i gładko jednak po kilku minutach słychać dziwny dzwięk taki troche podobny do dzwięku turbiny,nie wiem co to może być ale podejrzewam że pompa wody bo gdy obracałem jej wirnikiem to wydawała dziwny dzwięk taki jakby jej wałek tarł o jakąś gume,pompa ma może przejechane góra 5 tys marki SKF,jest jeszcze taka możliwość że zbyt mocno napiąłem pasek rozrządu ale nie wydaje mi się.
Trzeba będzie wszystko posprawdzać jeszcze,pewnie znowu mnie pokarało za to że pracuje w niedziele
