.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.mar.2025 22:10:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 11.mar.2020 22:05:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
przemik napisał(a):

/min mbar mbar %
1642 1642,2 1203,6 5,1
1771 1713,6 1346,4 5,1
1922 1815,6 1550,4 5,1
2095 1887 1785 5,1
2290 1917,6 1968,6 12,1
2441 1938 2111,4 35,5
2635 1927,8 2070,6 41,8

Pojeżdziłem dziś nieco machną z zegarem wpiętym w układ. Patrzyłem co pokaże manometr w momencie zmiany biegu (tzn tuż przed...)
W okolicy 2400-2500 obr/min mam zaledwie 0,5-0,6 bara doładowania.... :(
....czyli połowę tego, co mieć powinienem?

Wiem, że to wróżenie z fusów, ale moje scenariusze:
- nieszczelny dolot między sprężarką a kolektorem
- uchylony by-pass w turbinie
- nieszczelny N75
Co można obstawić bez VAGowania?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 11.mar.2020 22:39:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ech.
Wrzuć 4 bieg, jedź pod zajebistą górkę z pedałem w podłodze, tak , żeby silnik nie mógł się wkręcić ponad 2000rpm i powiedz, jakie jest doładowanie.
Podpowiem - boost max osiągany jest przy niskich obrotach wtedy, kiedy auto ma najciężej, prawie do zaduszenia silnika, bo wtedy dopiero turbo ma możliwość napompowania powietrza a silnik więcej nie przerobi.
w S2 seryjnym max doładowanie 380 Nm podaje się przy 2200 rpm, a każdy posiadacz 2.2t powie Ci , że od 2200 to to turbo dopiero zaczyna ładować.
Wynika to ze sposobu badania - hamownia obciążeniowa a nie inercyjna.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 11.mar.2020 23:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Marcin próbuje od nowa wynaleźć koło ... ;)
Procedura jest jasno opisana.
Po drugie - musisz podjechać do jakiegoś chip-tunera aby wyjaśnił Ci i pokazał jak działa ECU, jak wyglądają mapy i od czego zależy np aktualne ciśnienie doładowania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 11.mar.2020 23:03:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nagraj film z zegarem....
prosty odcinek drogi... wrzuć 3 i od 1500 obr na pełnym bucie... do 4200 i tyle... juz chyba prościej nie mozna...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 13.mar.2020 10:04:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
przemik napisał(a):
Nagraj film z zegarem....
prosty odcinek drogi... wrzuć 3 i od 1500 obr na pełnym bucie... do 4200 i tyle... juz chyba prościej nie mozna...

Zrobię taki film
Wczoraj przy okazji wymiany oleju, zauważyłem, że wężyk dający boost do N75 jest przy intercoolerze dość luźny - opaska stalowa powinna temat załatwić....

Swoją drogą dziwi mnie posunięcie inżynierów - od tylnej części kolektora dolotowego do N75 jest 30 cm, a oni seryjnie ciśnienie doładowania doprowadzili z IC, z samego przodu komory silnika, 2 m długości rureczką, która lubi przetrzeć się o podłużnicę :(

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 13.mar.2020 10:30:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Każde podejrzane podcisnienie wymieniaj bez zastanowienia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 20.mar.2020 22:38:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Uszczelnienie króćca na intercoolerze i nowa uszczelka pod dolotem dały rezultat - jeszcze przed 3000 obr/min i bez "pełnego buta" mam dodmuchany 1 bar :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 24.mar.2020 00:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zrób logi Marcinie ...
Zobaczymy czy cały układ doładowania działa prawidłowo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 24.mar.2020 17:02:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Raczej "Zrób logi Baskecie" - interesuje mnie jeszcze jak działa ten elektrozawór przestawiania kąta wtrysku.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C4 2.5 (TDI VP) R5 AEL] kopci
PostNapisane: 26.mar.2020 15:24:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przypadkowo została u mnie przelotka OBD1-OBD2, którą podczas cipowania naszego 1Z zostawił mój kolega TDI wirusolog.
Jeśli VCDS łyknie tego twojego starego kondona, możemy spróbować.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: