.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 11:50:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 19:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
ja nie napisalem nigdzie ze to jest CUD ani ze skonczony projekt,co nas jeszcze czeka to zdaje sobie sprawe,nie pojieli bysmy sie tego nie majac pojecia w jakims stopniu o robocie
to jest robione dla fun'u i zdobycia wiedzy,kazdy mowil ze nie warto uturbiac itp trzeba sie przekonac czy prawda czy nie a nie dowiemy sie jak nie sprubujemy
na razie pare rzeczy trzeba zmienic bo zle sa zamontowane i w zlych miejscach trzeba zamontowac mbc,ale od tygodnia smiga dzien w dzien i jest ok narazie afr na waskopasmowce jest ustawiony i jezdzi
co do bezyny jeszcze nie wiadomo co sie wyduma,napisze jak bedzie zrobione jest kilka pomyslow,taki projekt ma choroby wieku dzieciecego to wiadomo,ale juz jezdzi i to w miare dobrze
dzisiaj z Lukasikiem mielismy testa zrobic ale oscyloskop sie zje...al :D
i dopiero jak sie zalozy mbc to mozna bedzie konkretnie ustawic doladowanie i sklad

jezeli to bedzie ori ecu to z wystrojeniem tego nie bedzie problemu mam kolege ktory troche tuninguje sterowniki,wystroil np najmocniejsze scirocco w polsce,z bialegostoku chlopak sobie wydlubal :diabel:
tak czy siak troche jeszcze roboty jest,dzieki za wsparcie :peace:

_________________
A8


Ostatnio edytowano 20.cze.2006 23:50:10 przez wariatquattro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 21:08:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
wariatquattro napisał(a):
sirocco


SCIROCCO ;) Jako były posiadacz 4 szt. jestem wyczulony ;)


BTW: Jak ktos chce 3B to mam do sprzedania :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 00:11:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
poprawione :peace:

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 05:53:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Spozo, respekta napisalem przeciez. Tylko niektorzy sie podniecaja i zaraz beda sami zakladac suszary i bedzie pelno sfajanych motor, Wy macie o tym pojecie, a niektorzy sie nie zdrowo rajcuja bo chyba im sie wydaje to takie proste mada faka - tylko o to mi chodzilo, nie robie juz OT, powodzonka i piszcie wszystko bo to chyba jeden z bardziej bogatych merytorycznie postow od w ostatnim czasie :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 07:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Na razie ustawilismy dawkowanie paliwka (elpegee), bo jak sie dorwalem to praktycznie w calym zakresie bylo ubogo.

Turbosprezarka K03 z tym silnikiem nie ma praktycznie laga, a prog zadzialania jest praktycznie od wolnych obrotow, wystarczy musnąć pedał gazu i jest juz full boost :D ...normalnie az ciezko spokojnie jezdzic bo po dotknieciu wyrywa od razu hehe.

Na razie jest problem ze spalaniem przy malych obrotach <2500 z pelnym doladowaniem na wysokich biegach, czyli np 3ka od 1000obr pelny gaz to potrafi szarpnac lekko zanim osiagnie ze 3kobr, a potem juz ciagnie rowno do 6000, wyzej nie cisnąłem.

Doładowanie na razie jest znikome, przy 4kobr moze 0,1-0,2 bara tylko, ale juz coś tam lepiej smiga :D

Jak bedzie MBC to bedziemy podkrecać powoli cisnienie i patrzeć co złego sie dzieje :D, tylko musze sprzęt pomiarowy doprowadzić do ładu ;) wezme takze knocksensora z mojego starego MC, bo nie wiem czy w tym NG jest sprawny, bo ma coś ukruszone.

...Na razie najlepsze jest pssssst przy zmianie biegu :D słychać z kilkuset metrów. Ciekawe co sobie ludzie myślą jak jedzie taki niepozorny sprzęcik bez przedniej atrapy i syczy hehe.

P.S. przydałoby się dostawić jakiś moduł do sterowania zapłonem, z wejsciem obciazenia silnika, temperatury, obrotow itp. Bo na razie to oryg komputer steruje tak na bolka oko i na pewno nie jest optymalnie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 07:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
http://voila.pl/3jh9l/ :D
http://voila.pl/5spyn/
bov siedzi od propera dwu tloczkowy wczesniej byl u mnie ale nie wyrabial juz

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2006 19:08:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
kurde nagrajcie jakies lepsiejsze filmidla :)

respect dla projektu

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 19:31:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:21:43
Posty: 119
Lokalizacja: kętrzyn
gratuluje..
właśnie też zbieram graty do zaturbienia NG myśle ze na koniec sierpnia będziemy z Kefirem zabierać się do roboty i dam znać co z tego wyszło. Paliwem i zapłonem najprawdopodobniej będzie sterował megasqiurt ( ale to jeszcze nie jest pewne), ic od omegi 2,3d, podstawa filta oleju i chłodnica oleju od MC2, kolektor wydechowy razem z turbinką ,wastegatem i downpipem od MC2 a dolot sie zreza z nierdzewki. planujemy na początek stroić na max 0,3bar, jeżeli będzie ok to się pomyśli o odprężeniu. Jak gdzieś coś wybuchnie to jest na szczęście zapasowy silnik.
Wszystko to będzie siedziało w audi coupe 2,3 89r. powinno być nieżle. :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 22:23:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A już miałem pisać na zapowiedzi bez Ciebie :P Dzisiaj zebrałem już wszystkie graty w jedną skrzynkę. Jest kolektor dwuczęściowy, K26, wastegate z regulacją, wężyki i rurki wodne do chłodzenia turbawki oraz komplecik olejowych, jest króciec wodny na czujniki ten do głowicy i podstawa filtra. Komplecik uszczelek również. Dodam, że jest też chłodnica oleju ale nie MCkowa. Rurki na dolot również są.

Opcja z MegaSquirt'em jak najbardziej. Dzisiaj zacząłem lutować drugą płytkę do Coupe. Brakuje mi kilku dupereli z grosze, ale najważniejsze są. Moja do b2 też już na wykończeniu. Dzisiaj już bawiłem się na mojej laptopkiem i stymulatorem. Są już gotowe płytki do przekaźników i bezpieczników (relay board). Plan napięty jak baranie kulki, ale jak dobrze pójdzie, to razem z Coupe wyjedzie moje b2 z MC swapem i MegaSquirtem ale w trzech kolorach nadwozia jednocześnie + korozja i dziura w progu i będziemy stroić oba auta jednocześnie...
:)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 10:21:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
temat z uturbieniem ng troche sie rozwinął. K03 poszło juz w odkos, bo za bardzo blokowała spaliny i samochod praktycznie powyzej 4tus nie chcial jechać.

Zostal zamontowany kolektor od MC i K24. Po tym zabiegu samochod zwijał się... masakrycznie, 4ry kapcie mielily przy strzale z 3 tys :D :D ustawione zostało 0,7 bar doładowania i trzymał to do 7 tys :D dodatkowo miał fajną pracę, bo powrót spalin z WG był puszczony... pod samochod :D jak sie uchylał to robił się fajny dźwięk... pozostawiam to waszej wyobrazni :D

Niestety driver nie podpiął IC i po 30 minutach jazdy skończyło się to uszkodzeniem jednego tłoka (prawdopodobnie zrobilo sie gorąco i knoki waliły i przewaliło pomiedzy tłokiem i cyl). > także bez IC'ka ani rusz. Dodatkowo wartoby, wkręcić knocka np z MC i do kabiny podciągnąć jakiś sygnalizator (jakis prosty układzik) zeby jakas dioda migała jak występuje spalanie detonacyjne. kontrola spalin, co najmniej poprzez lambde mile widziana.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 10:39:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
O kurcze...przy tym stopniu sprężania i taki doładowaniu musiało się tak skończyć. Masz może jakiś schemat układy do kontroli stuku?

W tym przypadku będzie cały aluminiowy ICek. I niższe doładowanie na początek. Tak jak jobu pisał jest też drugi silnik w zapasie i nie wykluczone, że powalczymy z odprężonymi tłokami.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 10:48:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprezanie wysokie ... niby 10:1 . Ale czytalem o uturbionych wózkach z takim sprezaniem i dwa razy wiekszym doladowaniem
Zresztą nowe 2.0 TFSI mają 10:1.

mysle, ze przyczyną był wlasnie brak ICka. przez to powietrze mialo pewnie ponad 100st i to grubo. Bardzo wysokie ryzyko spalania det.

Nie mam schematu, jeszcze.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 11:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wiesz...3B ma też stosunkowo wysokie sprężanie. Ale na to ma też wpływ wiele innych czynników, np. ilość paliwa, kąt zapłonu, kształt komory spalania...

Jestem pewien, że przy normalnym wtrysku (k-jet jest moim zdaniem wybitnie nienormalny) uda się to wysterować bez stuku.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 11:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:21:43
Posty: 119
Lokalizacja: kętrzyn
ja myśle ze nawet kjeta da sie zestroic tak zeby nie było stuku przeciez takie auta jezdzą i jest ok właśnie na kjecie. Nikt nie lubi tego wtrysku bo niby jest skomplikowany a ja uwazam ze jest bardzo prosty i przyjemny w strojeniu. :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 11:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Hehe...masz już z nim niezłe doświadczenie... Ja nie lubie go za to, że jest niepotrzebnie paliwożerny. Przy wtrysku elektronicznym można przy tej samej dawce paliwa uzyskać lepsze osiągi.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 12:24:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:21:43
Posty: 119
Lokalizacja: kętrzyn
hehe no mam doświadczenie :D sam wiesz. wiem ze jest niepotrzebnie paliwożerny ale ładnie wygląda te błyszczące rureczki, piękny rozdzielacz i naprawialny młotkiem przepływomierz ;). zero komplikacji a ja lubie prostote. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 13:27:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tez mysle ze na k-jet da sie to zrobic. Tylko bedzie problem z puszczeniem powietrza przeplywka-turbo (ciasno).

jak bedzie IC to mysle, że bez odprezania mozna dmuchnąć.

Bez IC to lipa bo mieszanka na wlocie do cyl ma wysoką temp pewnie 100+ i to grubo. Z IC-kiem np w S4 przy doładowaniu 1,3-1,4 bar przy temp otoczenia powietrze za ickiem mialo niewiele ponad 40st.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 14:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:21:43
Posty: 119
Lokalizacja: kętrzyn
ciasno ciasno. ale nie az tak ciasno. da się wepchać wszystko tylko kombinować ostro trzeba. :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 07:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
z powodu przypalonego tłoka w NG, zmieni sie troszke baza do tuningu. Wczoraj znajomy kupil silnik 2.2 20V turbo 3B :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 08:50:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Oj tam taka mała zmiana :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: