Witam,
Mam ten sam problem. 1Z ciężko pali jak jest zimny. Przeczytałem chyba większość postów dotyczących tego tematu i wykonałem następujące rzeczy:
Pojechałem do jednego z dwóch szczególnie polecanych warsztatów w Wawie. Podłączyliśmy niunie pod Vaga i tak:
1. Wymieniony czujnik powietrza wlotowego
2. Sprawdzone świece żarowe - są OK
3. Wyregulowany kąt wtrysku początkowego (był 22
) w tej chwili jest w okolicach 51-54. Na tym forum zalecane jest, żeby był dokładnie w przedziale 49-51. Czy takie przesunięcie może robić różnice ??
Niestety ciągle ciężko pali jak jest zimny. Co rozumiem przez stwierdzenie ciężko? Otóż musi zakrecić z 7 razy (dlużej go na raz nie kręcę) a czasami dopiero za druga proba rozruchu lapie. Jak juz zapali to silnik chodzi równo, bez żadnych szarpnięć. (Pomijam fakt, ze do roboty mam paski albo koło metalowo-gumowe bo przez pierwszą minutę po odpaleniu świerszcze sie budzą
). Z tego co wiem to przyczyna może tkwić jeszcze w walnietym klinie na wale korbowym. Jednak z tego co wyczytalem na tym formum taka sytuacja objawia sie wariującymi wartościami kąta wtrysku. U mnie te wartości są sabilne i zmieniają się w wyżej opisanym przedziale.
No i dodam najważniejsze. Te problemy są tylko na mocno zimnym silniku. W innym przypadku pali od strzala...
Liczę, że doradzicie mi co jeszcze mogę sprawdzić...
Czy w środę na torwarza będzie może ktoś z Vagiem, kto byłby tak mily i zdiagnozował mi jeszcze niunię, czy od momentu ustawienia kąta nic sie nie pozmienialo ??
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!
Sprawdź sobie czy do świec żarowych w ogóle dopływa prąd. Musisz kogoś poprosic o pomoc. Podłącz do przewodu idącego do świecy żarowej próbówkę albo żarówkę. Jeżeli po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolki od świec żarowych, nie będzie napięcia na świecach to przekaźnik prawdopodobnie padł. Znajduje się on w skrzynce z bezpiecznikami, jest koloru niebieskiego i ma nr: 8A0 951 253. Najperw go sprawdź bo nie jest on tani. A co do świerszczenia na zimno to wymień sobie pasek wieloklinowy i będzie ok.