baskecik napisał(a):
To jeszcze się podpytam przy okazji. Rozumiem że nowsze quattro (np taki jaki posiadam pod moim śmierdzącym dieslem
) nie mają blokady adekwatnej do tej produkowanej w poprzenich quattro ? EDL z tego co wyczytałęm to tylko mechanizm wyrównywania obrótów poprzez dochamowanie hamulcem szybszego koła ? Rozumiem że nie "szperuje" on analogicznie (automatycznie) adekwatnie do blokady załączanej paluchem w starszych quattro ?
EDS (
Elektronische
Differential
Sperre) działa na innej zasadzie, ale efekt działania jest praktycznie taki sam: koło zamiast kręcić się będzie stało. Jeśli 3 czujniki ABSu rejestrują prędkość "0", a jeden odczytuje prędkość np. "30 km/h" to znaczy, że to właśnie koło mieli w miejscu i zatrzymane będzie nie dlatego, że cała oś została zablokowana i ciągnąć zaczyna koło po drugiej stronie (jak z blokdą w konsoli w modelach B3/C3), ale dlatego że koło jest przychamowane przez zasisk hamulca (o czym powinna informować kontrolka na desce).
W praktyce ze śniegu lepiej wyjedzie auto z blokadą w konsoli, bo tam ciągną 4 koła, a jesli auto ma EDS, do ciągną 3, a czwarte dopiero jak złapie przyczepność i przestanie mielić