.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:56:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 22:38:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
baskecik napisał(a):
To jeszcze się podpytam przy okazji. Rozumiem że nowsze quattro (np taki jaki posiadam pod moim śmierdzącym dieslem ;) ) nie mają blokady adekwatnej do tej produkowanej w poprzenich quattro ? EDL z tego co wyczytałęm to tylko mechanizm wyrównywania obrótów poprzez dochamowanie hamulcem szybszego koła ? Rozumiem że nie "szperuje" on analogicznie (automatycznie) adekwatnie do blokady załączanej paluchem w starszych quattro ?


Bardziej obstawiał bym że to ASR jest za to odpowiedzialny.

I raczej sterowanie starego quattro znacznie rozróżnia się od tego jakie jest stosowane dziś.

Nie mam ASR`u. Tylko "kłatro" z EDS`em ;)
PS: sorki ze czasem pisze EDS a czasem EDL, myli mi sie to po prostu ;)
Chodzi oczywiscie o EDS (zgodnie z tym co napisano w instrukcji obsługi traktora).


W sumie to masz rację.Bo o ile sie nie mylę EDS to nic innego jak zmontowany do kupy ASR + ABS.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 23:10:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Co do Toyoty 4runner, w której nasz kolega widział przycidki wajchy i inne ozdoby, na tym linku jest LSD 'Szpera" do wspomnianego modelu, z blokada i wielką rozpiska.
http://store.titanmotorsports.com/st6diinst.html

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 00:08:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
baskecik napisał(a):
To jeszcze się podpytam przy okazji. Rozumiem że nowsze quattro (np taki jaki posiadam pod moim śmierdzącym dieslem ;) ) nie mają blokady adekwatnej do tej produkowanej w poprzenich quattro ? EDL z tego co wyczytałęm to tylko mechanizm wyrównywania obrótów poprzez dochamowanie hamulcem szybszego koła ? Rozumiem że nie "szperuje" on analogicznie (automatycznie) adekwatnie do blokady załączanej paluchem w starszych quattro ?


Z tego co swego czasu wyczytałem nt. Torsena wynika, że rozdział momentu który może on wygenerować jest ograniczony. Więc jak jedno koło dostanie poślizgu, albo się zawiesi, Torsen działa praktycznie jak otwarty dyfer. I właśnie po to jest ten myk z hamulcem. Natomiast, wspomniane Quaife robi zmodyfikowane Torseny które zawsze są do pewnego stopnia spięte, tak jak prawdziwy LSD.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 16:17:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
Popularna SZPERA w langu znaczy usztywnienie 100% obu kół osi (poprzez zaspawanie mostu ew. inne rozwiąznania) nie ma to nic wspólnego z elektroniką ale ze spawaczem

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 17:13:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
baskecik napisał(a):
To jeszcze się podpytam przy okazji. Rozumiem że nowsze quattro (np taki jaki posiadam pod moim śmierdzącym dieslem ;) ) nie mają blokady adekwatnej do tej produkowanej w poprzenich quattro ? EDL z tego co wyczytałęm to tylko mechanizm wyrównywania obrótów poprzez dochamowanie hamulcem szybszego koła ? Rozumiem że nie "szperuje" on analogicznie (automatycznie) adekwatnie do blokady załączanej paluchem w starszych quattro ?

EDS (Elektronische Differential Sperre) działa na innej zasadzie, ale efekt działania jest praktycznie taki sam: koło zamiast kręcić się będzie stało. Jeśli 3 czujniki ABSu rejestrują prędkość "0", a jeden odczytuje prędkość np. "30 km/h" to znaczy, że to właśnie koło mieli w miejscu i zatrzymane będzie nie dlatego, że cała oś została zablokowana i ciągnąć zaczyna koło po drugiej stronie (jak z blokdą w konsoli w modelach B3/C3), ale dlatego że koło jest przychamowane przez zasisk hamulca (o czym powinna informować kontrolka na desce).
W praktyce ze śniegu lepiej wyjedzie auto z blokadą w konsoli, bo tam ciągną 4 koła, a jesli auto ma EDS, do ciągną 3, a czwarte dopiero jak złapie przyczepność i przestanie mielić

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 20:21:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A co będzie jeżeli w B4 quattro dołożymy EDS tylko na przednie koła? :D :?:
A żeby tak zrobić wystarczy wymienić pompę ABS i sterownik ABS. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 18:49:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
hans napisał(a):
w Audi V8 masz takie rozwiazanie w tylnim moscie


A wie ktoś jak poznać V8 które ma takie rozwiązanie (tzn torsena)?
Czy przełożenie tego mostu jest takie same jak w S6 AEC?
I jeszcze pytanie dodatkowe czy można jakoś wyłączyć EDS? (bezpiecznik wyjąć czy coś) :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 22:30:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
bezpiecznik od ABS wyciagnij , przelozenie jest to samo... 4.1111. wszystkiw V8 automat mialy z tylu takie cus

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 22:47:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Rozumiem że u mnie AEC '95 S6 Automat nie ma tego czegoś ale będzie pasować? :D

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron