.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 20:50:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 08:05:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2005 11:18:30
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Mam taki przykład:
Jeżdząc tylko po mieście od wymiany do wymiany (10000 km) łyknął 0,5 l oleju,
a wyjechałem do Norwegi i zrobiłem 2300 km z tego 600-700 km przy prędkości 150-170km/h i musiałem dolać 1,5l oleju.
Także jak się auto troche przegoni to musi łyknąć oleju.

_________________
Audi 80 B3 1.8S benzyna 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 10:28:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Każdy silnik zużywa olej. Wraz ze wzrostem pojemności silnika, zwiększa się pobór oleju.

Johny napisał:
Cytuj:
u mojeg ojca w 2.4 bierze 0,6 0,7l na 12tys km silniczek ma w tej chwili pewne 80 tys przejechane natomiast u mnie w 2.6 zuzycie wynioslo 0,5l na 12tys km silniczek ma pewne 123tys km. Uwazam ze to branie oleju przez V6 to jakies pierdoly tu ludzie wypisuja,te silniki moim zdaniem wcale nie maja zwiekszonego apetytu na olej (co do V8 to sie zgodze ze ten lyka). Mit brania oleju przez V6 wytworzyli uzytkownicy forum,u ktorych sa np duze przebiegi,moze czasem im gdzies gubi,cos wiecej przepali bo wiele autek uzytkownikow ma juz spoore przebiegi zapewne,co nie oznacza ze silniki sa juz trupami,dzialaja OK ale przebieg pewnie tez robi swoje


Nie ma żadnych mitów, tylko szczera prawda. Zużycie zależy przede wszystkim od zalanego oleju i sposobu jazdy. Jeśli użytkuje sie auto "normalnie" (czytaj spokojna jazda) jest bardzo możliwe że pobór będzie "niewielki" bez dolewek między wymianami (w V6 to jest 1L) Jednak jeśli wykorzystujesz moc auta i kręcisz pod czerwone pole możesz być pewny że wciagnie sporo więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 12:06:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 12:55:56
Posty: 131
Lokalizacja: Wałbrzych
czytajac wasze posty stwierdzam ze mam jakies dziwne auto :): mam v6 2,6 z 95 roku silniczek ma nakrecone 300tys i ku mojemu zdziwnieniu nigdy nie musze dolewac oleju od wymiany do wymiany, czesto sprawdzam olej - bylem przed chwilka i od wymiany mam juz zrobione 7 tys byl zalany prawie pod max a teraz spadlo do polowy miedzy max a min. ktos napisal ze od przejechanych kilometrow autko wiecej bedzie bralo to jest prawda jesli nic sie nie robi. moja a6 po sciagnieciu do polski przeszla gruntowny przeglad silnika robil to moj znajomy wszystkie uszczelki ktore byly niepewne zostaly wymienione i wszystkie uszczelniacze. auto o ktore sie dba potrafi sie odwdzieczyc i jeszcze jedno niewieze ze auto majace 10 lat ma 120tys km jakos troszke to dziwne a ludzie w to wieza. sorki za moje wywody jakos mnie z rana tak naszlo ;)

_________________
AUDI A6 95r 2,6quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 12:17:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
duzy wplyw na zniaknie oleju ma fakt jak czesto silnik wkreca sie na wysokie obroty.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 14:02:33 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
jax napisał(a):
0,5 l na 1000 km - tyle brał mi colt jak po uszczelnieniu głowicy przedmuchalo mi pierscionki... jezei nie widac by gdzies ciekło z silinika badz z miski olejowej, to raczej pierscienie puszczają

choc 2l na 10tys km to nie jest złe,ale ten drugi kolega co napisał o pol litra na 1000 to juz bym sie martwił


ale przeczytaj kolego jakie autko ma malyV8. Silnik 4.2 V8 lubi sobie łyknąć więc dla 0.5 l/1000km to norma. Poza autko ma już kilkanaście lat

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 14:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
zaworoowa napisał(a):
jax napisał(a):
0,5 l na 1000 km - tyle brał mi colt jak po uszczelnieniu głowicy przedmuchalo mi pierscionki... jezei nie widac by gdzies ciekło z silinika badz z miski olejowej, to raczej pierscienie puszczają

choc 2l na 10tys km to nie jest złe,ale ten drugi kolega co napisał o pol litra na 1000 to juz bym sie martwił


ale przeczytaj kolego jakie autko ma malyV8. Silnik 4.2 V8 lubi sobie łyknąć więc dla 0.5 l/1000km to norma. Poza autko ma już kilkanaście lat


No i należy dodać, że kiedyś (kilka czy kilkanaście lat temu) silniki V8 były "luźniej montowane". Co to dawało po za zwiększonym zużyciem oleku ..... głównie długowieczność.
Przy normalnie (a nie extremalnej) exploatacji te silniki są nie do zabicia...

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 16:31:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
piotrekkk napisał(a):
czytajac wasze posty stwierdzam ze mam jakies dziwne auto :): mam v6 2,6 z 95 roku silniczek ma nakrecone 300tys i ku mojemu zdziwnieniu nigdy nie musze dolewac oleju od wymiany do wymiany,

Jest też możliwość, że leją Ci wtryskiwacze i ewentualny ubytek oleju jest uzupełniany paliwem, które miesza się z olejem. Dlatego można nie zauważyć ubytków. Nie mówię, ża tak jest akurat u Ciebie, ale zdarza się...

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 20:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
zaworoowa napisał(a):
jax napisał(a):
0,5 l na 1000 km - tyle brał mi colt jak po uszczelnieniu głowicy przedmuchalo mi pierscionki... jezei nie widac by gdzies ciekło z silinika badz z miski olejowej, to raczej pierscienie puszczają

choc 2l na 10tys km to nie jest złe,ale ten drugi kolega co napisał o pol litra na 1000 to juz bym sie martwił


ale przeczytaj kolego jakie autko ma malyV8. Silnik 4.2 V8 lubi sobie łyknąć więc dla 0.5 l/1000km to norma. Poza autko ma już kilkanaście lat


ok, nie wiedziałem, zwracam honor i nie kłoce sie nawet ;)
Cytuj:
czytajac wasze posty stwierdzam ze mam jakies dziwne auto n mam v6 2,6 z 95 roku silniczek ma nakrecone 300tys i ku mojemu zdziwnieniu nigdy nie musze dolewac oleju od wymiany do wymiany, czesto sprawdzam olej - bylem przed chwilka i od wymiany mam juz zrobione 7 tys byl zalany prawie pod max a teraz spadlo do polowy miedzy max a min. ktos napisal ze od przejechanych kilometrow autko wiecej bedzie bralo to jest prawda jesli nic sie nie robi. moja a6 po sciagnieciu do polski przeszla gruntowny przeglad silnika robil to moj znajomy wszystkie uszczelki ktore byly niepewne zostaly wymienione i wszystkie uszczelniacze. auto o ktore sie dba potrafi sie odwdzieczyc i jeszcze jedno niewieze ze auto majace 10 lat ma 120tys km jakos troszke to dziwne a ludzie w to wieza. sorki za moje wywody jakos mnie z rana tak naszlo


moj ma 340 tys, poki co zrobilem nim od miesiaca 1,5 tys km - olej na tym samym poziomie caly czas.... ale zobaczymy dopiero za 10 tys km ile bierze tego oleju ;)

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 20:22:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Jest też możliwość, że leją Ci wtryskiwacze i ewentualny ubytek oleju jest uzupełniany paliwem, które miesza się z olejem. Dlatego można nie zauważyć ubytków. Nie mówię, ża tak jest akurat u Ciebie, ale zdarza się...


W takim wypadki zauważy się ubytki oleju z prostej przyczyny...

Paliwo dostając się do oleju powoduje ZNACZNE obniżenie lepkości oleju oraz obniżenie temperatury zapłonu tego oleju (co nie jest bezpieczne).

Niższa lepkość -----> większe spalanie oleju -----> niższe ciśnienie oraz "błękitny dymek" za nami.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 20:53:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
bezduszny napisał(a):
W takim wypadki zauważy się ubytki oleju z prostej przyczyny...

Paliwo dostając się do oleju powoduje ZNACZNE obniżenie lepkości oleju oraz obniżenie temperatury zapłonu tego oleju (co nie jest bezpieczne).

Zgoda. Choć czy spowoduje to znaczne obniżenie lepkości czy nie, to zależy od tego, ile tego paliwa się faktycznie dostaje do oleju. Niech 5% zawartości paliwa w oleju obniży indeks lepkosci o jedna klase (np. z Xw-60 na Xw-50, albo z Xw-50 na Xw-40), to bez analizy przepracowanego oleju trudno to będzie stwierdzić, a już może to zatuszować ewentualne ubytki samego oleju.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 20:57:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Zgadza się. Zależy od ilości jaka się dostanie... ale generalnie paliwo jest dobrym rozpuszczalnikiem ;) i jak wtryski leją.... to olej dość szybko traci parametry.

Jeżeli do układu który ma pojemność 5 litrów dostanie się około 100g PB to już po oleju..

Dla mnie takie rzeczy i sytuacje to praktycznie "chleb powszedni" :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 21:54:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
sprawdz uszczelniacze

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 01:26:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 12:55:56
Posty: 131
Lokalizacja: Wałbrzych
sorki ze znowy zabieram glos ale smiesza mnie jakies wasze gadanie ze to albo tamto - a przyjdzie co do czego ci co sie tak madruja nic nie robia przy swoim samochodze tylk robi znajomy mechanik :diabel: i tera sie madruja ze to moze byc to albo tamto( a powiedzial mu to mechanik) przepraszam ze zabralem glos w tym poscie. ja naprzyklad jestem pewien stanu mojego samochodu i nikt mi niewmowi ze auto bieze olej tak samo moj kumpel ma 2,4 z 2000r(a6) przebieg okolo 200tys jego silniczek tez niebieze oleju bo poprostu niekltorzy ludzie dbajka o swoje samochody - bez urazy boo napewno sie znajda tacy :zly:. wiem jestem marudny pozdro dla wszystki co sie nie oklamuja :diabel:

_________________
AUDI A6 95r 2,6quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 03:10:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Dżizas. Przecież napisałem tylko, że "jest taka możliwość" i że "nie mówię, ża tak jest akurat u Ciebie". Chill out. :diabel:

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 20:11:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
A ja twierdzę że silnik z racji swojej konstrukcji nie może wcale nie brać oleju jak tu niektórzy zapewniają!!! Niech ktoś, kto się dobrze zna mnie poprze :peace:

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 20:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
sero c4 napisał(a):
A ja twierdzę że silnik z racji swojej konstrukcji nie może wcale nie brać oleju jak tu niektórzy zapewniają!!! Niech ktoś, kto się dobrze zna mnie poprze :peace:


Zależy co rozumiesz przez pojęcie "brać olej".

To, że olej się zużywa w okresie exploatacji jest to normalne. Jednak sa oleje o lepkościach np. 0W-20 .... do specjalnych silników stosowanych w sportach. Takie silniki praktycznie nie biorą oleju.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 20:44:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
No choćby same odmy gdzie właśnie opary oleju odrowadzane są do zasysania .

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 20:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
sero c4 napisał(a):
No choćby same odmy gdzie właśnie opary oleju odrowadzane są do zasysania .

Idąc w tym kierunku i rozliczająć cały silnik i osprzęt z każdej kropli i "oparku" to nie ma silników co nie biorą....

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 21:04:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
bezduszny napisał:
Cytuj:
Jednak sa oleje o lepkościach np. 0W-20 .... do specjalnych silników stosowanych w sportach. Takie silniki praktycznie nie biorą oleju.


I tu się mylisz. To że te jednostki są pasowane nad wymiar nie oznacza że nie biorą olju. Uwież mi że biorą i to w sporych ilościach, ale są traktowanie bardzo brutalnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 21:12:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
wowo, i tu pojawia sie pytanie.... co oznacza słowo "biorą" i jak zdefiniujemy "banie oleju".

Z założenia teoretycznego... taki olej 0/20 jest dla silników gdzie paliwo miesza się w minimalnym stopniu z olejem.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: