.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:43:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 15:40:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Cytuj:
Oczywiście rozumiem aż za dobrze o czym mówisz ale zapytam ze smutną przekorą: A kogo to obchodzi ??


Piotruś, przyjacielu !!! Jeżeli Cię to nie obchodzi, to po co to komentujesz :?:
Jesteś niezwykle pomocny (dziękuję za ceny), a jednocześnie niezwykle zjadliwy. To brzydka cecha. :diabel: :/

Cytuj:
Moim zdaniem (szczerze ale bez urazy ) zabrałeś się do sprawy od "du..y strony" ... .
Skoro problem "miękkich wałków" (skrajnie mylące określenie) był Ci znany, to zamiast żonglować chipami - należało zacząć od weryfikacji głowic i na tej podstawie decydować o dalszych krokach (np. inwestycji w chip-a) ... .


Nie doczytałeś o moim tzw. żonglowaniu chipami. Ja osobiście nigdy nie wstawiłbym chipa, bo dawno wyrosłem z takiego myślenia, a silnika byłoby mi po prostu szkoda. Kupiłem auto już z chipem i opisałem moje problemy z tym związane. Czy to jest zabieranie się do sprawy od d..y strony :?:

Cytuj:
Z drugiej strony - teoretycznie nie powinieneś się martwić o nic, bo każdy szanujący się serwis powinien Ci udzielić min. 2 letniej gwarancji na wymianę rozrządu i/lub 120 tyś.km. . A żaden warsztat nie udzieli gwarancji bez sprawdzenia sytuacji pod deklami głowic ...


I tego się trzymajmy, nie musisz przejawiać, aż matczynej troskliwości :D :D :D <-

Na zakończenie - również szczerze i również bez urazy - gratuluję Ci, Piotruś, że już teraz wiesz wszystko o swoim aucie i nie tylko, ja natomiast jestem zdania, że człowiek uczy się całe życie... Odrobina skromności nigdy jeszcze nikomu nie zaszkodziła :peace: :peace: :peace:

Pozdrawiam

PS. I przepraszam za zastosowanie skrajnie mylącego określenia "problem miękkich wałków" - mój błąd :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:02:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Piotruś, przyjacielu !!! Jeżeli Cię to nie obchodzi, to po co to komentujesz :?:
Jesteś niezwykle pomocny (dziękuję za ceny), a jednocześnie niezwykle zjadliwy. To brzydka cecha. :diabel: :/


1. Daruj sobie tzw. "wycieczki osobiste" - to nie jest dobrze widziane na tym Forum ... .
2. Przykro mi, że nie zrozumiałeś (retorycznego) pytania "Kogo to obchodzi" .
Być może - gdybyś zechciał jeszcze raz - ale tym razem bez emocji - przeczytać co Ci napisałem w poprzednim poście - łatwiej będzie Ci zrozumieć właściwy sens mojej wypowiedzi... .


carlnova napisał(a):
Nie doczytałeś o moim tzw. żonglowaniu chipami. Ja osobiście nigdy nie wstawiłbym chipa, bo dawno wyrosłem z takiego myślenia, a silnika byłoby mi po prostu szkoda. Kupiłem auto już z chipem i opisałem moje problemy z tym związane. Czy to jest zabieranie się do sprawy od d..y strony :?:


Niestety ale jest ... . Z czysto merytorycznego powodu. O ile w seryjnym silniku z seryjnym softem, na podstawie pomiaru momentu obrotowego i np. odczytu tzw. logów - można z dużym prawdopodobieństwem określić stopień zużycia (lub brak zużycia) wałków rozrządu, to w samochodzie z "nietypowym" softem jest to praktycznie niemożliwe. Dlatego dziwi mnie każdy serwis, który podejmuje się tzw. "chipowania" bez rzetelnej diagnostyki podstawowych zespołów silnika ... . Resztę sam sobie dopowiedz, bo znowu będzie, że jestem zjadliwy ... :/ .

carlnova napisał(a):

Cytuj:
Z drugiej strony - teoretycznie nie powinieneś się martwić o nic, bo każdy szanujący się serwis powinien Ci udzielić min. 2 letniej gwarancji na wymianę rozrządu i/lub 120 tyś.km. . A żaden warsztat nie udzieli gwarancji bez sprawdzenia sytuacji pod deklami głowic ...


I tego się trzymajmy, nie musisz przejawiać, aż matczynej troskliwości :D :D :D <-


Za bardzo sobie schlebiasz ... . Na szczęście moja wypowiedź zostanie w "archiwum" AKP i jeśli ktoś inny znajdzie się w sytuacji podobnej do Twojego przypadku - znajdzie też niniejszy wątek w "szukajce" i dzieki temu (być może) uniknie błędu, którego Tobie uniknąć się nie udało ... . Jeśli w swoich wypocinach popełniłem jakiś kardynalny błąd - to mam nadzieję, że zostanie on skorygowany przez innych - dużo lepszych fachowców niż ja (a jest takich na AKP bez liku). Oczywiście ewentualna korekta również będzie do odzyskania w szukajce dla "potomnych". Słowem - bilans i tak wychodzi na " + " i dlatego nie ubolewam, że tak fałszywie oceniasz moje intencje oraz poświęcony Twojej sprawie czas ... .


carlnova napisał(a):
Na zakończenie - również szczerze i również bez urazy - gratuluję Ci, Piotruś, że już teraz wiesz wszystko o swoim aucie i nie tylko,


O swoim aucie wiedziałem prawie wszystko - już na długo przed zakupem. Między innymi dlatego skutecznie uchroniłem się przed kosztami wymiany wałków ... .

Z mojej strony EOT.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:23:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Pozostawię to wszystko bez komentarza :(
Dziękuję Ci za czas poświęcony mojej sprawie...
Co do "osobistych wycieczek" - Ty nie widzisz swoich :?:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 11:30:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam !!!
Napiszę kilka słów ku przestrodze innych. Otóż kupiłem auto serwisowane z Włoch ponad dwa miesiące temu. Przebieg 139 kkm z książką serwisową (przebieg tożsamy z zapisanym w sterowniku ECU). Wiele razy na forum było, że można zaufać zachodnim książkom serwisowym, bo wpisy w nich są zgodne z prawdą. Otóż nie można :!: :!: :!: Nie wiem, czy mój przypadek jest odosobniony i czy jest spowodowany tym, że moje auto jest z Włoch. Może tylko makaroniarze oszukują. Moja teza jest jasna: Nie wierzcie w zapisy książki serwisowej, chyba, że kupiliście auto od gościa, którego znacie. Moja audi stoi teraz na warsztacie: powinna mieć wymieniony rozrząd na 120 kkm - a nie miała go zmienionego do tej pory :!: :!: :!: :banghead:
Panowie z BOSCH Service po oględzinach z pełną stanowczością to stwierdzili, jednocześnie komunikując mi, ze auto przyjechało do nich dosłownie w ostatniej chwili. Otóż jakiś super fachowiec rodem z "kraju kwitnącej pizzy" wymieniał pasek wielorowkowy w taki sposób, że nie założył specjalnej tulei montażowej na jednej z rolek prowadzących, co spowodowało odkręcenie się tej rolki i delikatną zmianę jej pozycji (kółko cięło juz obudowę). Śruba trzymała się już tylko na kilku gwintach. Nie chcę nawet myśleć o tym, co by się stało, gdyby rolka całkowicie się odkręciła i to wszystko zmieliłoby się razem z rozrządem. I jak można wierzyć w serwisowane auta z UE :?: Może tylko makaroniarze w ten sposób do tego podchodzą :?:
Reasumując (post jest o cenie rozrządu) - teraz już nie będzie ona taka atrakcyjna, jak napisałem na początku, bo wymieniam wszystkie paski z wszystkimi rolkami i z uszkodzoną obudową. A słowa moje niech będą przestrogą dla wszystkich tych, którym wydaje się, że jak mają "zachodnią" książkę serwisową - jest ona w 100 % autentyczna, a wpisy w niej mają znamiona zapisów notariusza. Sami sobie odpowiedzcie, koledzy, czy warto wymieniać rozrząd po kupnie wymarzonego "gebrauchtwagena" na podstawie mojego smutnego przypadku :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 11:54:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
carlnova napisał(a):
Witam !!!
Napiszę kilka słów ku przestrodze innych. Otóż kupiłem auto serwisowane z Włoch ponad dwa miesiące temu. Przebieg 139 kkm z książką serwisową (przebieg tożsamy z zapisanym w sterowniku ECU). Wiele razy na forum było, że można zaufać zachodnim książkom serwisowym, bo wpisy w nich są zgodne z prawdą. Otóż nie można :!: :!: :!: Nie wiem, czy mój przypadek jest odosobniony i czy jest spowodowany tym, że moje auto jest z Włoch. Może tylko makaroniarze oszukują. Moja teza jest jasna: Nie wierzcie w zapisy książki serwisowej, chyba, że kupiliście auto od gościa, którego znacie. Moja audi stoi teraz na warsztacie: powinna mieć wymieniony rozrząd na 120 kkm - a nie miała go zmienionego do tej pory :!: :!: :!: :banghead:
Panowie z BOSCH Service po oględzinach z pełną stanowczością to stwierdzili, jednocześnie komunikując mi, ze auto przyjechało do nich dosłownie w ostatniej chwili. Otóż jakiś super fachowiec rodem z "kraju kwitnącej pizzy" wymieniał pasek wielorowkowy w taki sposób, że nie założył specjalnej tulei montażowej na jednej z rolek prowadzących, co spowodowało odkręcenie się tej rolki i delikatną zmianę jej pozycji (kółko cięło juz obudowę). Śruba trzymała się już tylko na kilku gwintach. Nie chcę nawet myśleć o tym, co by się stało, gdyby rolka całkowicie się odkręciła i to wszystko zmieliłoby się razem z rozrządem. I jak można wierzyć w serwisowane auta z UE :?: Może tylko makaroniarze w ten sposób do tego podchodzą :?:
Reasumując (post jest o cenie rozrządu) - teraz już nie będzie ona taka atrakcyjna, jak napisałem na początku, bo wymieniam wszystkie paski z wszystkimi rolkami i z uszkodzoną obudową. A słowa moje niech będą przestrogą dla wszystkich tych, którym wydaje się, że jak mają "zachodnią" książkę serwisową - jest ona w 100 % autentyczna, a wpisy w niej mają znamiona zapisów notariusza. Sami sobie odpowiedzcie, koledzy, czy warto wymieniać rozrząd po kupnie wymarzonego "gebrauchtwagena" na podstawie mojego smutnego przypadku :peace:


Kolejny użytkownik który padł ofiarą łatwowierności.
Ja sobie nie ufam a co dopiero komuś kto chce się pozbyć auta z przebiegiem 300-400tyś.

Zapamiętajcie ludzie raz na zawsze.Auta 5 Letnie i starsze nigdy nie mają 130-170 tyś przebiegu !!!!!!!!
To jest albo fizycznie niemożliwe albo auto z tym przebiegiem stoi w garażu u Niemca i czeka na dojechanie do tych 300tyś.

A jeśli chodzi o ksiązki serwisowe. To ile chcecie kupić ???
Dowody,paszporty,pieniądze,banderole są podrabiane.ALe książki serwisowe już nie ??
Zastanówcie się ludzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 12:11:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
ADAM 12 napisał(a):
Kolejny użytkownik który padł ofiarą łatwowierności.
Ja sobie nie ufam a co dopiero komuś kto chce się pozbyć auta z przebiegiem 300-400tyś.

Zapamiętajcie ludzie raz na zawsze.Auta 5 Letnie i starsze nigdy nie mają 130-170 tyś przebiegu !!!!!!!!
To jest albo fizycznie niemożliwe albo auto z tym przebiegiem stoi w garażu u Niemca i czeka na dojechanie do tych 300tyś.

A jeśli chodzi o ksiązki serwisowe. To ile chcecie kupić ???
Dowody,paszporty,pieniądze,banderole są podrabiane.ALe książki serwisowe już nie ??
Zastanówcie się ludzie.


Być może...
Ale nie wrzucaj wszystkich do jednego wora, kolego...
Auto z przebiegiem 200 - 300 tys. km mozna poznać po wielu innych znamionach nie patrząc wcale na licznik (zapraszam do oględzin stanu mojego auta).
Hmm...Według tej zasady pewnie 90 % użytkowników niniejszego forum ma kręcone liczniki. Nie podejrzewam Włochów, że są, aż tak mądrzy, że potrafią wyczyścić zapis w ECU. Polacy - co innego - na nas nie ma sposobu - NIESTETY :509:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 12:33:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przebieg w TDI najlatwiej mozna okreslic po korekcji dawek wtryskiwaczy [zakladajac, ze auto pochodzi z D i dostawalo normalne paliwo].


carlnova napisał(a):
Nie podejrzewam Włochów, że są, aż tak mądrzy, że potrafią wyczyścić zapis w ECU. Polacy - co innego - na nas nie ma sposobu - NIESTETY :509:


wierz mi, to nie jest zadnym problemem nawet dla Aborygenow [a co dopiero Wlochuff]...

podaj dawki korekcji z bloku 13 i 14, a nasze paskudnie krytyczne oko oceni przebieg ;) .


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 12:53:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
przebieg w TDI najlatwiej mozna okreslic po korekcji dawek wtryskiwaczy

podaj dawki korekcji z bloku 13 i 14, a nasze paskudnie krytyczne oko oceni przebieg ;) .


:517:


Muszę z tym poczekać, auto jest rozebrane na warsztacie, czekamy na oryginalna rolkę z obudową paska wielorowkowego, wymieniaja dodatkowo zimeringi na wałkach i uszczelki na pokrywach zaworów. Zrobię dodatkowo zdjęcia wałków rozrządu

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 17:47:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam !!!
Edukacyjnie wrzucam, poglądowe zdjęcie nt. jak wygląda rozrząd w silniku 2,5 TDi AFB dla wszystkich tych, którzy myślą, czy myśleli tak jak ja - że uda się go wymienić za "śmieszną" kwotę. Otóż nie da się, panowie - dla Waszego dobra i dobra Waszych autek...
Jeżeli chodzi o oryginalny rozrząd - to najświeższy jest DAYCO. Pozdrawiam

Rozrząd 2,5 TDi AFB:
Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 18:06:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
"Pochwalę" się jeszcze spustoszeniami, jakich dokonała rolka prowadząca paska wielorowkowego, niewłaściwie zamontowana i nie dokręcona przez autoryzowany serwis we Włoszech. Brawa dla pana serwisanta :banghead:

PS. Przepraszam, za słabą jakość zdjęć...

FACHOWA ROBOTA:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 22:35:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Chłopoki się mazakiem wspomagali a ponoć Ci z boscha tego nie robią :diabel: . Dokładnie taki zestaw do siebie wkładałem i co ciekawe pasek jest cieńszy od fabrycznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 22:37:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ADAM 12 napisał(a):
Zapamiętajcie ludzie raz na zawsze.Auta 5 Letnie i starsze nigdy nie mają 130-170 tyś przebiegu !!!!!!!!
To jest albo fizycznie niemożliwe albo auto z tym przebiegiem stoi w garażu u Niemca i czeka na dojechanie do tych 300tyś.


Moim zdaniem problem leży zupełnie w innym miejscu. Zazwyczaj wygląda to tak:
"Gość" zaczyna marzyć o A6 2.5TDi i sprawdza ile takie cudeńko kosztuje. Otwiera gazetę z ogłoszeniami (lub np. Allegro, Gratkę, etc.) i widzi, że "bezwypadkowy, serwisowany i jak nowy" samochód z lat 98-99 kosztuje ok. 35 - 37 tyś.zł. Takich ogłoszeń nasz potencjalny klient znajduje np. 30 i nawet się nie zastanawia skąd na końcu listy wzięły się np. 2 - 3 sztuki "identycznych" samochodów za 45 - 50 tyś.zł. . Dla pewności odwiedza też np. mobile.de i zauważa, że oferty od osób prywatnych zaczynają się od ok. 10500 EUR (nawet do 14000). Dysponując takim porównaniem stwierdza zazwyczaj, że oferty z "górnej półki cenowej" pochodzą od farjerów/naciągaczy/etc. i oczywiście decyduje się na zakup w kraju - nieraz 5 tyś. EUR taniej niż średnia cen z prywatnych ofert na zagranicznych portalach ogłoszeniowych. A na końcu tej historii powstaje lista pytań i wątpliwości na które nikt nigdy już nie odpowie ... .

Ja mam jeszcze jedno pytanie retoryczne - jakim cudem samochody: "zadbane, bezwypadkowe i z oryginalnym przebiegiem " (hahaha ...) - są w PL tańsze (i to po doliczeniu kosztów sprowadzenia i opłat krajowych) od najniższej ceny uwidocznionej np w Schwake, Eurotax-ie, etc. ... (czyli ceny, za którą każdy niemiecki handlarz kupiłby faktycznie prawidłowo utrzymany egzemplarz z "pocałowaniem ręki").

maxtdi napisał(a):
Chłopoki się mazakiem wspomagali a ponoć Ci z boscha tego nie robią :diabel: .


Przepraszam :): :peace: . A "ogólnie", to :galy: :galy: :galy: ... .
PS: Farbka (biała) zamiast szpery ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 02:58:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2007 05:15:03
Posty: 9
Lokalizacja: K-K opolskie
Mam pytanie co ile tys kilometrów nalezy wymienic rozrzad w A6 2,5 TDi 99r nie dawno kupilem te nsamochód, wiem ze powinienme odrazu ale jaka jest regula dla tego modelu bardzo prosze o odp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 09:13:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wg papierów z mojego auta ierwszą wymiane miałem po 120tys, drugą po kolejnych 110tys.km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 10:16:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:31:10
Posty: 28
Lokalizacja: KIELCE-Frankfurt am Main
z tym przebiegirm to jest roznie, kiedys ogladalem program na niemieckiej telewizji mowili ze co trzecie auto w niemczech ma cofniete kilometry.moj brat cioteczny kupil bmw z 02r sprowadzona od handlarza z polski z przebiegiem 130tkm oczywiscie w stanie idealnym, jak mu siadla pompa dowiedzial sie ze samochod ma przeszlo ponad dwa razy taki przebieg, skolei moj brat rodzony kupil passata 01r z przebiegiem 60tkm.to juz jest przebieg prawdziwy. tak czy inaczej nie ma sie czego bac w kupowaniu aut tylko trzeba sie pilnowac i sprawdzac najlepiej w serwisie badz dobrym zakladzie a przedewszystkim nie wierzyc we wszystko co mowi sprzedajacy.

do carlnova a co z twoja hydraulika i walkami

pozdrawiam wszystkich troche zeszlo z tematu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 12:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wg ksiazki przegladow sztywno co 120 000 [oczywiscie na oryginalnych czecsiach Audi].
uwazam, ze druga wymiana powinna byc nie pozniej niz przy 220 000 [zakladajac, ze pierwsza byla przy 120 000] - 20 000 jako okres pewnosci.

zamienniki wytrzymuja nie wiecej niz 60 000 - 70 000.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 12:48:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
osator napisał(a):

do carlnova a co z twoja hydraulika i walkami

pozdrawiam wszystkich troche zeszlo z tematu


Mam zdjęcia wałków, ale trochę słabej jakości (cyfrówka dla głupich bez ustawiania ostrości i wyszły trochę zamazane) :diabel:
Wałki nie są w złym stanie, gładkie - bez jakichkolwiek rys i zadrapań. Tak jak pisał Meszrum - prawdopodobnie mojego typu silnika (AFB) trochę mniej dotyczy ten problem. Goście z Bosch Service mówią, żebym ich nie dotykał, że spokojnie przejeżdzę na nich kolejne 100 tys. km
Stwierdzili tak, mimo, że ja chciałem robić hydraulikę w przyszłym miesiącu, nawet z zastrzeżeniem, że musiałbym jeszcze raz rozbierać rozrząd. Czyli jak - ja chcę dać im zarobić - a oni nie chcą brać kasy :?: :?: :?: Coś tu nie tak...
Wrzuciłbym zdjęcia wałków na forum, ale "boję się", że :534: Piotruś :534: znowu po mnie "pojedzie", jak po łysej kobyle (he,he,he...), oczywiście jak to w jego zwyczaju, czysto retorycznie (bez urazy) :509:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 12:54:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
wg ksiazki przegladow sztywno co 120 000 [oczywiscie na oryginalnych czecsiach Audi].
uwazam, ze druga wymiana powinna byc nie pozniej niz przy 220 000 [zakladajac, ze pierwsza byla przy 120 000] - 20 000 jako okres pewnosci.

zamienniki wytrzymuja nie wiecej niz 60 000 - 70 000.


Meszrum, przyjacielu - dostaję pisemną gwarancję, na 90 tys. km z BOSCH Service. Czy to nie za mało ? Co prawda - nie zamierzam tyle nią jeździć - ale widzę, że zostawiają sobie 30 - tysięczny "margines bezpieczeństwa". Tutaj potwierdzałyby się Twoje słowa o okresie pewności. Właściciel serwisu wymienił w swoim kupionym w Polsce i serwisowanym AKE po 102 tys. przebiegu. Wszyscy dmuchają na zimne...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 13:49:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przegladajac wszelkie fora niemieckie i ogloszenia doszedlem do wniosku, ze oryginalny rozrzad [zakladany przez fabryke podczas produkcji] wytrzymuje ok 145 000, po czym dochodzi do tragedii...

uwazam, ze skoro ksiazka serwisowa [ktora de facto zawiera wiele groteskowych pomyslow - jak chocby filtr powietrza co 60 000...] zaklada 120 000, to 100 000 wystarczy.

co do gwarancji Bosch'a, to nie potrafie sie ustosunkowac.
czym innym jest gwarancja robocizny [wymiany], czym innym gwarancja na czesci.
90 000 - nie jest zle.


[+]
walkow nie dotykaj, jezeli sa dobre.
czas zaczac sie cieszyc autem...

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 14:51:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:31:10
Posty: 28
Lokalizacja: KIELCE-Frankfurt am Main
w swoim AEL-u mam przejechane 220 tkm i pojechalem na wymiane rozrzadu najpierw do serwisu w niemczech ale mi odradzili powiedzieli ze niema jeszcze potrzeby wymieniac,chyba ze bym sie upieral to mi wymienia, bylem tez w polskim serwisie dla upewnienia sie i tez potwierdzili, nic nie mowili o marginesie 20 badz 30 tkm. pierwsza wymiana byla po 124tkm. a teraz ma byc 240tkm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: