.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 20:35:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 14:45:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
konrad_1977 napisał(a):

Do Carlnova.
Moje słowa skierowane do Ciebie nie miały tak być odebrane. Chciałem Cie pocieszyć że to co Ci sie przytrafiło to duże szczęście i "włosi" jednak nie są tacy źli w porównaniu do mojego "niemca" :)



OK :!!: OK :!!: OK :!!: Ja też nie chciałem Cię urazić, kolego :D
Wszystko w porządku...


konrad_1977 napisał(a):

Podczas zakupu nie nastawiałem sie tylko na kwestie finansową. Autko jest po za silnikiem którego stan bez demontażu pokryw ciężko określić. Wałkami obracaliśmy lecz nie było widać aż takiego zużycia tylko delikatne ślady od współpracy z nimi dźwigienek :(
Jednym słowem najlepiej wpodczas zakupu V6 pojechać do ASO i zdemoontować pokrywy w celu sprawdzenia. Wtedy jest sie pewnym. To tylko niewielkie koszta (ok 350 z uszczelkami) w stosunku do całości ewentualnej naprawy jaka mnie czeka :( :zly: :/



Popieram całkowicie - takie sprawdzenie zaoszczędziłoby Ci majątek.
Ja miałem zdjęte pokrywy przy wymianie rozrządu i oglądałem dokładnie wszystkie 24 krzywki, sprawdzałem luzy oraz same wzniosy i szczyty krzywek i nie zauważyłem nic niepokojącego, oglądali je dokładnie na moją prośbę również porządni mechanicy (nie ufałem panom z Boscha).
Jedyne do czego mogę się przyczepić to bardzo delikatne (powtarzam: bardzo delikatne) przebarwienia widoczne na kilku z 24 krzywek.
To może być efekt stosowania włoskiego guano niewiadomego pochodzenia, ale równie dobrze początek problemów.
Dlatego z ogromnym zaciekawieniem, w pozytywnym tego słowa znaczeniu - będę śledził dalszy rozwój wypadków w Twoim wątku, zwłaszcza czekam na zdjęcia poglądowe wałków z komentarzami Piotra.
Przez Ciebie, Konrad - znowu nie będę spał spokojnie :diabel:
Głowa do góry, brachu - jak to zrobisz - przez wiele lat będziesz czerpał tylko przyjemności z bezawaryjnej jazdy swoją wymarzoną niunią. :D

Pozdrawiam serdecznie :peace:

PS. Byłem wczoraj w Szczecinie - mogłem Cię odwiedzić i podtrzymać na duchu :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 15:59:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
konrad_1977 napisał(a):
Odma także zostanie wymieniona (100zł to jej koszt?) Chce pojeździć tym autem. Gdzie ona sie znajduje? Chciałbym osobiście sprawdzić jej stan by opisać dokładnie co i jak z prośbą o dalszą diagnoze "mojego przypadku" :(


"Odma" jest "na samej górze" silnika, tuż za pompą wtryskową i blisko prawej głowicy (prawej czyli po stronie pasażera). Po wyjęciu przewodów paliwowych (metalowych, tych od VP44 do wtryskiwaczy) dostęp jest znakomity. Generalnie stanu "odmy" (stopnia jej zabrudzenia) nie bardzo jest możliwość stwierdzić (chyba, że przeciąć na pół brzeszczotem do metalu :diabel: ). Jedyne co można sprawdzić to jej generację, czyli co jest w środku - "wata" czy metalowa siateczka. Jeżeli odma nie była dotąd wymieniona - w AFB będzie to wata ("włóknina").
Nowy filtr faktycznie kosztuje "coś około" 100 zł. i nie ma się co zastanawiać nad wymianą. Oczywiście po zakończeniu wszelkich napraw bezwzględnie należy sprawdzić dynamikę gazów w silniku (nie każdy zakład jest do tej czynności przygotowany ... ).

konrad_1977 napisał(a):
Jakich kosztów moge sie spodziewać gdy zdecyduje się na zdięcie głowicy i usunięcie luzów prowadnic? Podczas rozmowy trel. w sprawie wałków powiedziano mi że raczej napewno te luzy są bo niemal zawsze sie z tym przy tej awarii spotykali.


Trudno żebym "dyskutował" z autorytetem Pana Świątka ale widać, że chyba mieli do czynienia tylko z najcięższymi przypadkami :): . Nie zawsze prowadnice są wyrobione -> wszystko zależy od tego na jakim etapie "degrengolady" użytkownik podejmuje decyzję o naprawie głowic. Z drugiej strony masz jakby potwierdzenie, że źle Ci nie doradzam :): ... .
Mam też swoją - absolutnie prywatną/osobistą teorię, że być może analogicznie do słabego materiału hydrauliki zaworowej - w jakimś okresie (okresach) produkcji - materiał prowadnic również nie był odpowiedniej jakości, co (powtarzam: być może) prowadziło do takiego samego "rozhuśtania" dźwigienek, jak wyrobione hydropopychacze ... :galy: :?:
Niemniej - co już nie podlega żadnym dyskusjom - pasta szlifierska na bazie opiłków pochodzących z dźwigienek i wałków - na 100% skutecznie niszczy współpracujące powierzchnie prowadnic i trzpieni zaworowych.
Koszty, oprócz robocizny, to ok. 120 - 140 zł. za uszczelki pod głowice, ok. 300 - 350 za nowe śruby, jakieś "grosze" za prowadnice i gumki uszczelniające. I niech Cię Ręka Boska chroni przed zastosowaniem starych śrub i ponownym dociąganiem głowic po ok. 1000km. :!: :!:

konrad_1977 napisał(a):
Napewno wymienie hydrauylike i zregeneruje wałki + wymiana odmy. Teraz dumam co dalej i czy zdejmowanie głowicy jest obowiązkowe jeśli nie stwierdzi się przesunięcia prowadnic.


To jest do "wymacania" :): przez bardzo doświadczonego mechanika, nawet gdybyś musiał taką osobę "ściągać" na występy gościnne" z innego serwisu - warto.

konrad_1977 napisał(a):
Postaram się zamieścić fotki wałków. Jednak nie są one dobrej jakości.


Fotki obejrzę z czystej ciekawości ale to na wiele się nie przyda. Jeśli sprawy zaszły aż tak daleko, że dźwigienki już pospadały, to wszelkie ryzyko zostawienia wałków bez wymiany/regeneracji - jest moim zdaniem - nieuzasadnione zarówno racjonalnie jaki i ekonomicznie.

carlnova napisał(a):
Przez Ciebie, Konrad - znowu nie będę spał spokojnie :diabel:


A że tak zapytam, bo nie pamiętam szczegółów ani tego, czy wogóle była na ten temat rozmowa :): :diabel: . Carlnova - a jak tam u Ciebie z filtrem odpowietrzającym :?: Sprawdzałeś Waść ten "temat" :?: Jeśli nie - ani nie kosztuje to majątku, ani nie jest nadzwyczaj pracochłonne - a warto sprawdzić conajmniej dynamikę gazów. Własnie dla uspokojenia snu :D . AFB były na "starych" filtrach, co w połączniu z systemem olejowym starego typu - potrafi wykończyć nawet najlepsze wałki i hydraulikę (oczywiście dopiero wtedy, kiedy "odma" przestanie spełniać swoją rolę). A skoro zdjęcie Twojego motorka okazało się mylące i nie ma żadnego zużycia, to na serio warto poświęcić te 2 - 2,5 stówki na sprawdzenie i/lub (ewentualną) wymianę odmy. Oprócz pomiaru dynamiki gazów - odmę wymienisz samodzielnie w czasie trzech roboczobrowarów :): .

Co do przebarwień na krzywkach ale bez wytarcia materiału - bym się nie przejmował wcale. Nawet jeśli (czysto hipotetycznie) świadczy to o "przygrzaniu" na słabym oleju przez "makarona".

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 17:11:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
A że tak zapytam, bo nie pamiętam szczegółów ani tego, czy wogóle była na ten temat rozmowa :): :diabel: . Carlnova - a jak tam u Ciebie z filtrem odpowietrzającym :?: Sprawdzałeś Waść ten "temat" :?: Jeśli nie - ani nie kosztuje to majątku, ani nie jest nadzwyczaj pracochłonne - a warto sprawdzić conajmniej dynamikę gazów. Własnie dla uspokojenia snu :D . AFB były na "starych" filtrach, co w połączniu z systemem olejowym starego typu - potrafi wykończyć nawet najlepsze wałki i hydraulikę (oczywiście dopiero wtedy, kiedy "odma" przestanie spełniać swoją rolę). A skoro zdjęcie Twojego motorka okazało się mylące i nie ma żadnego zużycia, to na serio warto poświęcić te 2 - 2,5 stówki na sprawdzenie i/lub (ewentualną) wymianę odmy. Oprócz pomiaru dynamiki gazów - odmę wymienisz samodzielnie w czasie trzech roboczobrowarów :): .

Co do przebarwień na krzywkach ale bez wytarcia materiału - bym się nie przejmował wcale. Nawet jeśli (czysto hipotetycznie) świadczy to o "przygrzaniu" na słabym oleju przez "makarona".


He, he... Piotruś, Ty to też potrafisz porazić dwuznacznością :diabel:
Po takich Twoich słowach - zaraz śmigam do garażu zobaczyć podejścia do tej odmy :D
Muszę tylko poczekać, aż moja żona wróci ze shoppingu moją niunią :diabel:
Tak... tak...
...niestety musiałem jej dać pojeździć...
...nie jest takim złym kierowcą ;) oprócz urwania (dosłownego) tylnych drzwi w B4 (blondynka wyjeżdżała z garażu) - nie uszkodziła mi nigdy auta :diabel:
...i oby tak zostało ;)

Wracając do tematu - jasne, że bez problemu wymienię tą odmę i jeszcze zrobię dokumentację techniczno - fotograficzną z przeciętego filtra z podpisem:
"to kazał mi zrobić Piotruś" :diabel:
Muszę się tylko delikatnie wstrzymać z bólami, bo skoro trzeba demontować przewody wysokiego ciśnienia od VP44 - muszę się zaopatrzyć w podkładki pod wtryskiwacze i zobaczyć w ETCE, czy podobnych nie ma przy samej pompie.
Interesuje mnie bardzo inna sprawa - sprawdzenie dynamiki gazów - jak to się robi, Piotruś ?
Możesz rozwinąć wypowiedź ?
Jeżeli chodzi o jej lokalizację - w miejscu, które wskazujesz ja mam filtr oleju - to jest pod nim, czy pod samą VP44 ?
No i przede wszystkim napisz jakie są główne "wskazówki" odmy kwalifikującej się do wymiany - zauważalne objawy.

Z góry dziękuję, prezesie :peace:

[+]

znalazłem coś takiego:
odpowietrzenie głowicy AFB, AKN - nr kat. 046 198 475 B
...czy to jest ta "Twoja odma" ?
czy chodzi o odpowietrzenie całego bloku silnika ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 18:55:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Mój silnik to AKN. Czym różni się od AFB Carlnovy?
Czy w moim silniki odma może być juz w postaci siateczki?
Tak sobie teraz myśle że jeśli mi sie uda jeszcze dostać Motula (nie ma w szczecińskim intercarsie - wycofano, ale dlaczego :( ) to także zdecyduje sie na zastosowanie środka do czyśzczenia silnika. Czy magistrala olejowa jest wydajna. W książce serwisowej widze że ostatnio olej był wymieniany po bardzo krótkim czasie. Wcześniej był Long life i tuż przed tymi wymianami co około 15000 i 8000 km chyba zapomiano o serwisie i bo róznica jest 54000 pomiędzy wymianą oleju. Myśle że to było powodem tego całego zamieszania.

Piotrze niestety mam kłopoty z zamieszczeniem fotek. Być może Carl będzie tak uprzejmy (zresztą jak zawsze :) ) i zamieści wysłane na jego maila fotki aby mogli wszyscy sobie je zobaczyć. Podaj prosze do siebie maila to prześle oryginały.

Jeśli zaś tyczy się samych popychaczy to te które widziałem to raczej nie były tragiczne. Ich główka była wytarta ale raczej nie aż tak. Nie była "płaska". Zobacze w poniedziałek jak wyglądają pozostałe popychacze i wyśle wałki do Bydgoszczy, a głowicy nie będziemy ruszać i tak jak radzisz poprosze jeszcze kogoś o sprawdzenie tych prowadnic. Jeśli autko fajnie sobie śmigało to myśle że nie jest aż tak źle. Silniczek łądnie odpalał i równo pracował. Może te dźwigienki wypadły niedawno. Jak sie nagrzał to był bardzo cichy i rzeczywiście kultura pracy jest na bardzo wysokim poziomie w stosunku do 1,9 TDI :)

P.S. Mechanicy mówią że lepiej zainwestować w silnik po 2002 roku który jużnie ma tej wady konstrukcyjnej. Jest sens?


Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 19:31:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Bardzo proszę :peace:
Zdjęcia co prawda bardzo słabej jakości, ale "oko Saurona" (Piotruś) dojrzy wszystko :diabel:

Pozdrawiam :peace:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 19:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Wielkie dzięki przyjacielu :)
Jak będziesz następnym razem wybierał sie do Szczecina to licze że dasz znać i będziemy mieli okazje pogadać o swoich V6 :)

Piotrze w poniedziałek jak już wszystko będzie na stole to porobie fotki wałkom i elementom hydrauliki.
Czy sprawdzenie kompresji powie nam coś o luzach prowadnic i ewentualnych nieszczelnościach z tym związnych czy to nie będzie w tym przypadku zauważalne?

Mam nadzieje że Maxtdi sie wypowie na temat trwałości regenerowanych wałków i jaki zanotowano do tej pory na nich maksymalny przebieg.

Pozdrowionka wszystkim

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 20:10:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
konrad_1977 napisał(a):
Wielkie dzięki przyjacielu :)
Jak będziesz następnym razem wybierał sie do Szczecina to licze że dasz znać i będziemy mieli okazje pogadać o swoich V6 :)



No problem :D Dam znać, na bank będę w Szczecinie w przyszłym tygodniu ;)
Piotruś chyba już poszedł spać (razem z kurami...he,he...) więc bardzo proszę jakiegoś dobrego człowieka o wskazanie dla mnie i dla Konrada w przypływie litościwej dobrotliwości - miejsca w którym znajduje się odma w V6 2,5 TDi.
Czy widać ją na tym zdjęciu ?
Będę wdzięczny jak ktoś postawi mi strzałkę - nie chce mi się już śmigać do garażu po nocy.


Obrazek

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 20:13:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Piotruś chyba już poszedł spać (razem z kurami...he,he...)


Spokojnie Mecenasie. Punkt "A" to sam środek "odmy", punkt "B" to przewód gumowy prowadzacy "od odmy".

Obrazek

Na resztę pytań odpowiem w tym samym poście. Narazie jestem pod wrażeniem wykresów Wowo po zaszczepieniu AFB u Rogala :D .

carlnova napisał(a):
Interesuje mnie bardzo inna sprawa - sprawdzenie dynamiki gazów - jak to się robi, Piotruś ? Możesz rozwinąć wypowiedź ?


Jest potrzebny odpowiedni manometr (? - tak sie chyba nazywa ten "zegar").
Mało kto dysponuje tym urządzeniem ale pomiar jest banalnie prosty i szybki. Najlepiej podzwonić po okolicznych warsztatach albo od razu pojechać do ASO (tylko na badanie kompresji/dekompresji). Wymianę filtra zrobisz samodzielnie. Ja nie pamiętam, czy na filtrze jest cechowana data produkcji. Jeśli byś znalazł (przed demontażem) rok produkcji i odma nie okazałaby się starsza niż 2002 rok
- nie ma sensu jej wymieniać (nowy typ). Jeżeli masz odmę np. z 99 roku - lepiej wymienić nawet bez pomiaru - prędzej czy później i tak się "zapcha".
Kiedyś Meszrum pisał, że stary typ odmy może się również "rozlecieć" (i np. zatkać jakiś kanał olejowy) ale ja "czegoś takiego" jeszcze nie widziałem.

carlnova napisał(a):
Jeżeli chodzi o jej lokalizację - w miejscu, które wskazujesz ja mam filtr oleju - to jest pod nim, czy pod samą VP44 ?


Faktycznie - niezbyt precyzyjnie określiłem lokalizację :/ . Mam nadzieję, że strzałki na zdjęciu pomogły ?

carlnova napisał(a):
No i przede wszystkim napisz jakie są główne "wskazówki" odmy kwalifikującej się do wymiany - zauważalne objawy.


"Na oko" widać to np. po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika. Jeśli go zasysa - to wystarczający dowód na zaburzenia w układzie olejowym. Dekompresja jest pożądana - ale dopiero przy wysokich obrotach. Na biegu jałowym z "szyjki" :): na deklu głowicy -> powinna być widoczna leciutka mgiełka olejowa.

carlnova napisał(a):
znalazłem coś takiego:
odpowietrzenie głowicy AFB, AKN - nr kat. 046 198 475 B
...czy to jest ta "Twoja odma" ?
czy chodzi o odpowietrzenie całego bloku silnika ?


Niestety w osobistym ("niefirmowym") laptopie nie posiadam ETKI :/ , więc nie odpowiem teraz na Twoje pytanie. Jednak z "mechanicznego" punktu widzenia chodzi o odpowietrzenie calego bloku silnika, łącznie z głowicami. Przypuszczam, że znalazłeś to co trzeba, bo jakoś nie kojarzę :): "odrębnego" odpowietrznika dla głowic (chociaż ETKE tłumaczył chyba jakiś humanista, więc nazwa może być myląca :diabel: ).

konrad_1977 napisał(a):
Mój silnik to AKN. Czym różni się od AFB Carlnovy?
Czy w moim silniki odma może być juz w postaci siateczki?


W kontekście "głowic" AKN (z 99r) niczym sie nie różni od AFB.
"Odmę z siateczką" możesz posiadać tylko jeśli ktoś ją wcześniej wymienił.

konrad_1977 napisał(a):
Piotrze niestety mam kłopoty z zamieszczeniem fotek. Być może Carl będzie tak uprzejmy (zresztą jak zawsze :) ) i zamieści wysłane na jego maila fotki aby mogli wszyscy sobie je zobaczyć. Podaj prosze do siebie maila to prześle oryginały.


E-mila wyślę Ci na PW ale wolałbym lepsze fotki :): . Te, które umiescił dla Ciebie jak zwykle uprzejmy Carlnova :diabel: są (bez urazy) mylące.

konrad_1977 napisał(a):
P.S. Mechanicy mówią że lepiej zainwestować w silnik po 2002 roku który jużnie ma tej wady konstrukcyjnej. Jest sens?


Coś słabo zorientowani są Twoi mechanicy. W silnikach >2002r. dużo się zmieniło ... ale pod względem awaryjności głowic są niewiele lepsze od np. AKNów. Najważniejsza zmiana dokonała się przed 2002 rocznikiem - wyraźnie poprawiono system olejowy i zwiększono ciśnienie smarowania (również w głowicy), jednak ze względu na fatalną jakość dźwigienek i popychaczy - wałki jak się wycierały przed tą modyfikacją, tak wycierają się dalej. Naprawdę dobrze z głowicami (calkowita zmiana konstrukcji) to zaczęło się robić od lutego 2003 ... ale nie we wszystkich modelach równocześnie. Dlatego mozna spotkać też samochody wyprodukowane nawet w roku 2004 ale ze starym typem głowic.
I kwestia dla mnie najważniejsza - dobry silnik V6 z legalnego źródła to wydatek najmniej 3500 EUR. Oczywiście w PL mozna "zdobyć" V6 od 3000 zł. (tzw. kibel) do 8000 (z nowym typem głowic) ale ja nie zdecydowałbym się nigdy na "ciepły" towar i dlatego na Twoim miejscu zdecydowałbym się na rzetelną naprawę. Jedyna alternatywa to zakup porządnego silnika ale cena legalnej jednostki to około 50% wartości całego auta.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 18.lut.2007 12:48:12 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 22:08:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, Piotruś :D oraz za punkty A i B na moim foto.
Teraz nawet Stevie Wonder znalazłby i wymienił odmę w moim silniczku. :diabel:
Co do zauważalnych objawów u mnie (co mnie niepokoi) to ewidentny biały dym przy porannym uruchomieniu, trochę za długo się utrzymujący jak na zjawisko pary wodnej w wydechu oraz przy odkręceniu korka wlewu oleju aż furczy komprecha, zdecydowanie jak na mój gust za mocno.
Wspominałeś coś o zasysaniu (dekompresji) - na wolnych obrotach obserwuję zjawisko właśnie odwrotne.
Być może jestem przewrażliwiony, ale nie zaszkodzi sprawdzić, co tam mam.
Tym bardziej jeżeli to w jakimś stopniu mogłoby pomóc moim wałkom i poprawić "krwiobieg" smarowania mojego AFB
W wolnej chwili spróbuję :D

Co do zdjęcia, które załączyłeś to jestem w szoku :galy:
To był.... prawdopodobnie Seat :?:
Masz rację i moje pełne poparcie - ja osobiście chyba zabiłbym, gdyby ktoś skrzywdził moje dziecko. I nie dziwię się traumie przed prowadzeniem auta Twojej żony.
Ja wrzuciłem swoją historyjkę dla śmiechu, a Ty miałeś prawdziwie nieprzyjemną przygodę. Nie odpuszczaj :(: :<

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 23:22:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, Piotruś :D oraz za punkty A i B na moim foto.
Teraz nawet Stevie Wonder znalazłby i wymienił odmę w moim silniczku. :diabel:


Nie wierzę, żebyś miał jakieś problemy z wymianą ale przeczytaj też dokładnie (proszę) moje poniższe wypociny. A byłbym już calkiem zachwycony, gdyby tego posta przeczytał Wielki Mistrz maxtdi i zweryfikował moje hipotezy ... .

carlnova napisał(a):
Co do zauważalnych objawów u mnie (co mnie niepokoi) to ewidentny biały dym przy porannym uruchomieniu, trochę za długo się utrzymujący jak na zjawisko pary wodnej w wydechu


Kiedyś pękałem ze śmiechu, jak Meszrum napisał Ci tekst w stylu, że "niesprawne AFB = źle, a sprawne jeszcze gorzej" :diabel: . Teraz ja sam miałbym ochotę zaaplikować Ci coś podobnego :diabel: :P :D :diabel: .
Jeżeli dym nie jest "zawiesisty" (co mogłoby świadczyć np. o zbyt "ubogiej mieszance"), to nawet najgęstsze kłęby pary wodnej, utrzymujące się przez długi czas - nie są niczym nadzwyczajnym. I mam nadzieję, że właśnie obserwujesz parę wodną, a nie "biały dym". Zjawisko ustąpi z nadejściem wyższych temperatur ale nawet w chłodniejsze letnie noce - też może się pojawić :): . Poza tym (nawet gdyby), to jakoś nie widzę tu związku z zaburzeniami dynamiki gazów.

carlnova napisał(a):
oraz przy odkręceniu korka wlewu oleju aż furczy komprecha, zdecydowanie jak na mój gust za mocno.


"Rzygający" pod ciśnieniem olej (z hydrauliki), jak też olej smarujący rozbryzgowo krzywki na wałkach - wydaje charakterystyczne "odgłosy". Na zimnym silniku bardziej, na ciepłym mniej ale zawsze "coś tam" słychać :diabel: :): .

carlnova napisał(a):
Wspominałeś coś o zasysaniu (dekompresji) - na wolnych obrotach obserwuję zjawisko właśnie odwrotne.


W takim razie - jesli tak bardzo Cię to martwi -> wypuść olej z silnika
:597: .
Reasumując - im dłużej czytam tego posta, tym bardziej wydaje mi się (i to jest ta hipoteza, o której wspominałem na wstępie), że ktoś wcześniej od Ciebie zadbał o wymianę "odmy" (a kto wie, czy nie o całą hydraulikę). VP44 - gdyby sugerować się "plombami" - też (być może ...) wygląda na "regenerowaną". Sumując to wszystko "do kupy" i nie zapominając o nietkniętych krzywkach moja hipoteza - być może całiem błędna - ale wydaje się teoretycznie możliwa. Trochę w tym wszystkim jest wróżenia z fusów ... ale trochę logiki (chyba ?) też ... .

Jeśli zamierzasz zaprzeczać :diabel: , uprzedzam że został mi jeszcze jeden as w rękawie :peace: . A w ogóle to bardziej mi w tym miejscu zależy na komentarzy Mistrza Max-a niż Twoim :diabel: :peace: .

carlnova napisał(a):
Być może jestem przewrażliwiony, ale nie zaszkodzi sprawdzić, co tam mam.
Tym bardziej jeżeli to w jakimś stopniu mogłoby pomóc moim wałkom i poprawić "krwiobieg" smarowania mojego AFB
W wolnej chwili spróbuję :D


Oczywiście, że warto to sprawdzić, chociażby ze względów emocjonalnych :!: :!:
Biorąc jednak pod uwagę to, że "zwyczajowo" stary typ odmy rzadko wytrzymywał 100 tyś.km. -> Twój korek oleju powinien byc teraz "zespawany" z "szyjką" :): .

Do Konrada_1977:
Powiększ sobie poniższe zdjęcie, które kiedyś zassałem z niemieckiego forum o silnikach. Widać wyraźnie, że krzywka wcale nie jest nadzwyczajnie "wystrugana", a "główka" popychacza i tak "odpadła".

Obrazek

Piszę to w nawiązaniu do zdjęć, które dostałem od Ciebie na maila - ale ich jakość niestety jest zbyt słaba, żebym cokolwiek oceniał (już raz oceniłem "wałki" na podstawie niewyraźnych zdjęć, a teraz czytam, że w rzeczywistości są nietknięte ... :): ).
Chcę przez to wszystko powiedzieć tyle, że kwota 1200 zł. za regenerację teraz wydaje Ci się "zaporowa" (wobec sumy wszystkich pozostałych kosztów) ale naprawdę warto ją ponieść w perspektywie 5-cio letniej eksploatacji.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 18.lut.2007 12:37:51 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 12:16:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

Reasumując - im dłużej czytam tego posta, tym bardziej wydaje mi się (i to jest ta hipoteza, o której wspominałem na wstępie), że ktoś wcześniej od Ciebie zadbał o wymianę "odmy" (a kto wie, czy nie o całą hydraulikę). VP44 - gdyby sugerować się "plombami" - też (być może ...) wygląda na "regenerowaną". Sumując to wszystko "do kupy" i nie zapominając o nietkniętych krzywkach moja hipoteza - być może całiem błędna - ale wydaje się teoretycznie możliwa. Trochę w tym wszystkim jest wróżenia z fusów ... ale trochę logiki (chyba ?) też ... .

Jeśli zamierzasz zaprzeczać :diabel: , uprzedzam że został mi jeszcze jeden as w rękawie :peace: . A w ogóle to bardziej mi w tym miejscu zależy na komentarzy Mistrza Max-a niż Twoim :diabel: :peace: .



Nie zamierzam zaprzeczać, więc możesz od razu wyciągać tego asa z rękawa :diabel:
Co do stwierdzenia: "źle pracujące AFB" - niedobrze ; "prawidłowo pracujące AFB" jeszcze gorzej - to niestety taki już jestem... :diabel:
Sam z siebie się nabijam, że wyszukuję sobie chociaż namiastkę problemów i nie mogę potem przez nie spać.
I nie chodzi tutaj o "kasa nie gra roli" - tylko jestem zwolennikiem (chociaż ich nie lubię) - niemieckiego ORDNUNG MUSS SEIN. (porządek musi być)
Wszystko ma być poukładane od początku do końca - jak się należy...
Głównymi sprawcami moich bezsennych nocy jesteście Wy, Panowie - Meszrum i Piotruś - i wasze pytania w stylu:
..."nie pamiętam, czy o tym rozmawialiśmy - ale czy sprawdzałeś u siebie to i to"... powodują potem długie posty carlnovy w stylu "100 pytań do..."
Ale jak już zrobię wszystko w moim AFB - zamilknę "na zawsze" - obiecuję :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 12:35:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Głównymi sprawcami moich bezsennych nocy jesteście Wy, Panowie - Meszrum i Piotruś - i wasze pytania w stylu:
..."nie pamiętam, czy o tym rozmawialiśmy - ale czy sprawdzałeś u siebie to i to"... powodują potem długie posty carlnovy w stylu "100 pytań do..."
Ale jak już zrobię wszystko w moim AFB - zamilknę "na zawsze" - obiecuję :diabel:


Nie narzekaj :D - w sprawie "odmy" nie posadziłem Cię na "wielką minę" (ani kosztowną), a naprawdę jestem mocno utwierdzony w przekonaniu, że obok oleju LL - starszy typ filtra to "fundamentalny sprawca" zamieszania z "wałkami". Niby w instrukcjach serwisowych "stoi wyraźnie napisane" :): , że ciśnienie w skrzyni korbowej powinno być regularnie kontrolowane ale chciałbym wiedzieć ile ASO tak naprawdę stosuje się do tego przykazania. I jestem święcie przekonany o tym, że gdyby zalecenie było prawidłowo stosowane, to "afera" nie osiągnęłaby aż takich rozmiarów. A jeśli dodać do tego samochody, które po zakończeniu gwarancji "przeszły" pod opiekę serwisową warsztatów "niespecjalistycznych" (gdzie temat "odmy" zazwyczaj wogóle nie istnieje), nie ma wątpliwości dlaczego tak wiele V6-tek cierpi na "wałki".
:diabel: :P :peace:

PS 1: Wiem, że mój "as w rękawie" przynajmniej trochę Cię "korci" :): :diabel: ... . Jakies propozycje :): :?: :?:

PS 2: Usuwam z poprzedniego posta zdjęcia Leona, żeby nie dać nikomu okazji do uwag, że OT.

PS 3: Kto pyta nie błądzi - ja też mam wiele watpliwości i to szczególnie w odniesieniu do własnego samochodu ... :P . Myślę jednak, że "miecie pasji" :): to objaw zdrowej psychiki "pasjonata". Dążenie do doskonałości nie jest niczym nagannym :!: :!!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 13:37:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, postaram się do końca spędzić sen z Twych powiek...
pamiętasz, jak opisywałem Ci moją wymianę filtra [odmy]?
;)

w moim przypadku objawem było lekkie dymienie w kolorze jasnobłękitnym, niezależnie od obrotów silnika. naturalnie zwiększało się ono podczas przyspieszania, w przedziale 2000-2200, gdy, w zasadzie każde, AFB na chwilkę przeładowuje. wówczas pojawiał się taki wdzięczny wysokociśnieniowy stefan błękitny.
poza tym, konsumpcja oleju wzrosła do poziomu patologicznego.


reasumując: nie masz kłopotu z odmą.


z kolei Piotruś zaczyna być autorem moich podejrzanych spojrzeń na wałki, śpiące w AFB...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 13:44:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Piotrze to moje wałeczki raczej są w lepszym stanie :) Wystrugany jest tylko wznios krzywaki. Wałki będą regenerowane i wstawiona nowa hydraulika. Mam nadzieje że na tym sie zakończy ta naprawa i nie będzie konieczności dalszych ingertencji mechanika. Odma także do wymianki, ale jeśli sie uda to sprawdze czy jest nowego typu czyli z siateczką (jeśli będzie to do stwierdzenia)
Fotki wałków (jutro) wyjętych z autka i przed wysyłką do Bydgoszczy obowiązkowo wykonam i prześle.

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 14:20:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
z kolei Piotruś zaczyna być autorem moich podejrzanych spojrzeń na wałki, śpiące w AFB...


Wszystko zależy od tego jak długo jeździłeś z silnikiem pozbawionym smarowania "głowic" oraz okresu "przejściowego" pomiędzy "przytykaniem się" odmy a ostatecznym i manifestacyjnym zakończeniem współpracy (za pośrednictwem konsumpcji oleju i konkretnego dymienia) :/ .
Mam nadzieję, że niezbyt długo ponieważ "musiałeś" usłyszeć charakterystyczne "szuranie" hydrauliki "pozbawionej" smarowania :galy: :?:

:peace:


konrad_1977 napisał(a):
Piotrze to moje wałeczki raczej są w lepszym stanie :) Wystrugany jest tylko wznios krzywaki.


Można z tego hipotetycznie wywnioskować, że najprawdopodobniej Twój silnik został złożony na hydraulice obarczonej wadą materiałową, czyli więcej materiału ubyło z dźwigienek niż z wałków (jakiś powód wypadnięcia dźwigienek być musiał). Jeżeli ta hipoteza jest błędna (dźwignie nie są zużyte) to by znaczyło, że zabrakło ciśnienia oleju w hydraulice (odma :!: :!: ).

konrad_1977 napisał(a):
Odma także do wymianki, ale jeśli sie uda to sprawdze czy jest nowego typu czyli z siateczką (jeśli będzie to do stwierdzenia)


Jest to do stwierdzenia tzw. "gołym okiem" .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 15:16:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No... :peace:
Nareszcie ktoś życzliwy przeniósł nam ten temat tam gdzie być powinien :D

meszrum napisał(a):
carl, postaram się do końca spędzić sen z Twych powiek...
pamiętasz, jak opisywałem Ci moją wymianę filtra [odmy]?
;)

w moim przypadku objawem było lekkie dymienie w kolorze jasnobłękitnym, niezależnie od obrotów silnika. naturalnie zwiększało się ono podczas przyspieszania, w przedziale 2000-2200, gdy, w zasadzie każde, AFB na chwilkę przeładowuje. wówczas pojawiał się taki wdzięczny wysokociśnieniowy stefan błękitny.
poza tym, konsumpcja oleju wzrosła do poziomu patologicznego.


reasumując: nie masz kłopotu z odmą.



Pamiętam doskonale prezesie historię z odmą, bo wszystkie Twoje wypowiedzi jako mojego nauczyciela - drukuję i kataloguję w specjalnym segregatorze, przygotowując się do letniej sesji egzaminacyjnej :diabel:
A tak na poważnie wracając do sprawy - nie zaobserwowałem żadnego z Twoich objawów (oprócz opisywanego białego porannego dymka - ale tu jestem nienormalny :D ), natomiast konsumpcja oleju, czy to na włoskim hipermarketowym guano, czy najlepszym oleju wszechświata Motulu - jest ZERO :!!:
Autko nie bierze nawet grama oleju i tutaj właśnie jak to w moim stylu - pierwszy objaw delikatnego niepokoju - ponieważ i producent pisze o zużyciu i moja przykładowa kiedyś posiadana B4 2.0 ABT wciągała jak smok.
Pomiędzy wymianami dolewałem prawie 2 litry oleju :diabel:
Jest jeszcze inna ważna sprawa - przy odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym motorku pojawia się mgiełka olejowa, a komprecha całej skrzyni korbowej aż furczy przez głowice.
Dlatego zostawię sprawę odmy na chwilę obecną z małym ale... - pojadę sprawdzić dynamikę gazów w mojej skrzyni korbowej, bo inaczej nie zaznam spokojnego snu :diabel:
Chociaż chciałem sprawdzić, czy mam tą odmę z włókniny oryginalną czy już siateczkową, po wymontowaniu specjalnie ją przeciąć, żeby uwidocznić wszystkim,że była dobra i błyskawicznie założyć nowego posta z tytułem: "Piotruś się pomylił" :!!: :diabel:
A co.... stać mnie :D a wrażenie byłoby bezcenne :peace: (bez urazy)
A tak na poważnie sam ją wymontuję w jakieś browarowo - garażowe popołudnie, żeby zobaczyć co i jak

Piotruś napisał(a):

jestem święcie przekonany o tym, że gdyby zalecenie było prawidłowo stosowane, to "afera" nie osiągnęłaby aż takich rozmiarów. A jeśli dodać do tego samochody, które po zakończeniu gwarancji "przeszły" pod opiekę serwisową warsztatów "niespecjalistycznych" (gdzie temat "odmy" zazwyczaj wogóle nie istnieje), nie ma wątpliwości dlaczego tak wiele V6-tek cierpi na "wałki".
:diabel: :P :peace:



Po raz kolejny w 100 % zgadzam się z Twoim zdaniem - bez zbędnej dyskusji
Nawiążę tylko ogólnie do pseudo - problemów z 2,5 TDI V6.
Mianowicie z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że to rewelacyjne motorki, które odpowiednio eksploatowane i (zaznaczam) serwisowane, chociaż niekoniecznie w ASO - długo posłużą swojemu właścicielowi, bo potrafią się odwdzięczyć.
Gdzieś wyczytałem, że największym problemem w Audi jest...
...jego poprzedni właściciel
Problem polega na tym co napisałeś powyżej Piotruś, oraz na tym, że 2,5 TDI V6 to najczęściej przerabiany silnik na tym forum - nie boimy i nie wstydzimy się pisać o wszystkich problemach z nim związanych, a dla niektórych forumowiczów jest to podstawa do wyciągnięcia pochopnych i błędnych wniosków jakie te V6 to padaka i kibel :diabel:
Miałem już w życiu V8 i V6 - i nie wiem co znowu musiałoby się stać, żeby moim nowym autem było kiedyś znowu R4 (nie pijąc do nikogo :D )

Piotruś napisał(a):

PS 1: Wiem, że mój "as w rękawie" przynajmniej trochę Cię "korci" :): :diabel: ... . Jakies propozycje :): :?: :?:



Dawaj tego asa i nie ściemniaj :D Korci mnie bardzo...
Propozycja jest taka ...
Jak go nie wyciągniesz przyjadą do Beskidu Śląskiego moi koledzy z teamu czarnych BMW (mam ich wielu), z czarnymi szybami, ogoleni na łyso i delikatnie zapukają Ci w szybkę kijem baseball-owym i zapytają z rozbrajającym uśmiechem:
"Piotruś ? Masz coś dla Carlnovy ?" :diabel:
Po co Ci to przyjacielu ? ;)

Piotruś napisał(a):

PS 2: Usuwam z poprzedniego posta zdjęcia Leona, żeby nie dać nikomu okazji do uwag, że OT.



To było niepotrzebne :/ Skończmy z tym...
Takie jest moje zdanie...

Piotruś napisał(a):

PS 3: Kto pyta nie błądzi - ja też mam wiele watpliwości i to szczególnie w odniesieniu do własnego samochodu ... :P . Myślę jednak, że "miecie pasji" :): to objaw zdrowej psychiki "pasjonata". Dążenie do doskonałości nie jest niczym nagannym :!: :!!:



No i na zakończenie muszę przyklasnąć Twojej wypowiedzi :diabel:
Czyli nie jestem taki całkowicie nienormalny, bo po prostu kocham moje auto ???
Przygotujcie się więc razem z Meszrumem na nowy program pod nazwą:
Milion pytań do... w reżyserii carlnovy :diabel:

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 16:22:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
z kolei Piotruś zaczyna być autorem moich podejrzanych spojrzeń na wałki, śpiące w AFB...


Wszystko zależy od tego jak długo jeździłeś z silnikiem pozbawionym smarowania "głowic" oraz okresu "przejściowego" pomiędzy "przytykaniem się" odmy a ostatecznym i manifestacyjnym zakończeniem współpracy (za pośrednictwem konsumpcji oleju i konkretnego dymienia) :/ .
Mam nadzieję, że niezbyt długo ponieważ "musiałeś" usłyszeć charakterystyczne "szuranie" hydrauliki "pozbawionej" smarowania :galy: :?:

:peace:


ok. 6-10 dni, z akcentem na mniej niż 6.
w tamtym okresie miałem obsesję na punkcie tego, czy cokolwiek leci z rury :): , zatem częściej patrzyłem w lusterka niż przed siebie.
ponadto moja bejbi zawsze jechała rano za mną - to ona zauważyła, że po ustaniu parowych wyziewów pojawił się stefan błękit.
odnoszę mocne wrażenie, że wałki nie doznały urazu - tm bardziej, że przez te 6 dni przejechałem max. 50 km [pracowałem wtedy w wawie i jeździłem do pracy parusetkonnym [parotysięcznym?] PKP.


carl, to prawda kochasz swoje auto.
zaczynam czuć się zagrożony w rozmiarze swojej miłości do kupy żelastwa.
całą porcję pytań przyjmiemy z otwartymi rękami. jak będzie potrzeba, to wyślę Ci całe auto pocztexem ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 17:16:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Wszyscy kochamy swoje autka bo inaczej by nie było takich portali i setek dialogów o naszych "maskotkach" :)

Skoro mowa o stefanach i innych "osobowościach" to jak odpaliłem swoje AKN z obu rurek równo leciał białawo szary dymek który z czasem rozgrzewania się silnika malał aż zniknął. Autko było odpalane po mroźnej nocy i mogło być nieodpalane przez dłuższy czas. Potem to już nie było takiego dymienia.
Czy to może być coś niepokojącego???????
To dymienie troszke trwało. Jednak w moim byłym Seaciku czasami już przy mrozach około -3 stopnie (benzyniak) we wstecznym lusterku można było zauważyć dymienie, a silniczek był w bardzo dobrym stanie 120 kkm i miałem go od niemal nowości.

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 17:33:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
konrad, to zupełnie normalny i prawidłowy objaw.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 17:51:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Ufffffffffffff Wkońcu jakieś dobre wieści :)
Jeśli już nic nie wyskoczy to będe mógł spokojnie śmigać moją Pszczółeczką ze świadomością że jest zdrowa i że wałeczki długo mi posłużą (oczywiście wymiana oleju i serwisowanie jak należy :) ) Będe miał spokojne sny i nawet zadowolony z poniesionych kosztów mając pewność że w tym temacie wszystko będzie OK :)
A potem seria logów i tak samo jak carlnova będe sie cieszył zdrowym motorkiem :)
Czekam tylko na sprawdzenie tych prowadnic. Jestem optymistą i czuje że będzie OK :)


Piotrze te dźwigiemnki które wypadły były bardzo wytarte. Myśle że tak jak napisałeś to one zostały wykonane ze słabego materiału :( Popychacze mają całe nie pęknięte główki lecz także lekko wytarte.

Pozdrawiam wszystkich

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Ostatnio edytowano 18.lut.2007 17:57:44 przez konrad_1977, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: