.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 23:57:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 11:09:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zuru napisał(a):
Nie wiem czemu warczycie na kolege. Ja tam tez sie ucze o turbo i faktycznie czasem ciezko jest uzyskac odpowiedz pomagajaca ZROZUMIEC pewne zagadnienie...ale niewazne.
Odlaczony miales wezyk podcisnieniowy do N75, wiec tak faktycznie nie byla to dziura w dolocie - ten waz jest podlaczony przed turbina, tam gdzie pucha z filtrem. Gdybys mial odlaczony wezyk nadcisnieniowy (za turbo) to byloby gorzej tak mysle - doladowanie rosloby gwaltownie a WG pozostawalby zamkniety - byloby ostre odciecie zaplonu i walilbys glowa w kiere :) .



Lukasik napisał(a):
a tutaj masz bezposredni link do opisu dzialania kontroli cisnienia w 20V turbo:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... wgcnt.html


zuru kuknij sobie na obrazeczek z linku i zobacz ze odpięty wezyk
N75 -- WG to dziura w dolocie

kolega na rady stwierdzil ze duza (piorunujące wręcz) moc jest stad ze
on to wie bo od 20lat coś tam... doładowanie też lepiej wie jakie
jest niz manometr... a po tym jak miał pisane że auto dalej nie jedzie
napisał co go ma to obchodzić bo on wszystko poskładał i nic więcej
nie musi robić... i że taka moc mu wystarcza... taniej byłoby kupić
2.6 ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 12:13:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
hehehe masakra :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 16:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
maciu napisał(a):
kolega na rady stwierdzil ze duza (piorunujące wręcz) moc jest stad ze on to wie bo od 20lat coś tam... doładowanie też lepiej wie jakie
jest niz manometr... a po tym jak miał pisane że auto dalej nie jedzie
napisał co go ma to obchodzić bo on wszystko poskładał i nic więcej
nie musi robić... i że taka moc mu wystarcza... taniej byłoby kupić
2.6 ;)


Hej maciu, cos widze ze sie troche uwziales na mnie i docinasz ale sie nie dam :peace:, jak ci ulzylo to ok.

moze od poczatku, cos w tym jest co napisal lukasik


lukasik napisał(a):
Gdybys mial odlaczony wezyk nadcisnieniowy (za turbo) to byloby gorzej tak mysle - doladowanie rosloby gwaltownie a WG pozostawalby zamkniety - byloby ostre odciecie zaplonu i walilbys glowa w kiere


otos to wlasnie chcialem powiedziec i chyba caly czas mowilem ze przyrost mocy byl straszny i szarpanie takie przy okolo 3 tys ze rzeczywiscie mozna by zeby powybijac. I ten wezyk co byl niewpiety to jest w turbinie po stronie zimnej i wchodzi do N75. i taki byl wlasnie efekt. Pisalem maciu ze taka moc mi wystarczy poniewaz od poczatku jak mialem to auto to na wyswietlaczu nie pokazalo mi sie wiecej jak 1,6 bara, a skoro po zrobieniu glowicy i po wlozeniu wezyka za turbina zrobilo sie 1,7-1,8 bara wiec i tak bylem szczesliwy. moze masz i racje, byc moze czasem lepsze porzadne 2.6 jak 2.2 padniete. No ale w dzisiejszym dniu doznalem nastepnego olsnienia po regulacji silnika w serwisie boscha. jak sie okazalo w komputerze bylo zapisane ze jest 5 bledow, miedzy innymi jedno z bledow to zbyt duze cisniene doladowania turbiny, co zapewne nastapilo wowczas przy odpietym wezyku do N75, i jeszcze pare tam jak klima(brak czynnika),wolne obroty, i cos tam jeszcze. W kazdym badz razie dalo sie skasowac te bledy. nabilem klime i dziala (jest zimno ;)), no teraz to co mnie bolalo najbardziej czyli doladowanie na wzkazniku. POstanowilem sprawdzic jak teraz bedzie z tym doladowaniem. jadac na 3 biegu tak jak radziliscie rozpedzam auto, widze na wskazniku doladowania 1,2....1,4....1,6...1,7...1,8...2,0....2,1..... i musialem juz zwolnic niestety, ale moze jeszcze do 2,2 by doszlo :064:
No i wszystko sie wyjasnilo, tak wlasnie komputer dziala jak jest wszystko ok, poprostu teraz jest prawdziwe doladowanie. Az nie chce sie z auta wysiadac. No ale niestety nic za darmo i wiem tez dlaczego wtedy mniej palil samochod. Teraz jest trudno zejsc ponizej 12l/100 km, a wtedy na trasie pokazywal 9-10 l/100 km. Cos za cos. Bardzo duzo mi pomogliscie, maciu troche dogryzl, no ale ok, zycze wszystkim rownie szybko rozwiazanych problemow z autem jak stalo sie to u mnie.

jedyne co mi jeszcze w aucie nie dziala to tempomat ktory przestal sobie dzialac jak kiedys mechanik wymienil mi rozrzad, no i nie dziala podgrzewanie foteli, ale z tym poradze sobie w przyszlosci, pozdrawiam.

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 18:35:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie uwziąłem tylko napisałem jak było - przecież to twoje słowa ;)

na 2.2 to trzeba sobie zasłużyć, kwestię spalania pominę :):

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 22:45:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
maciu napisał(a):
na 2.2 to trzeba sobie zasłużyć


to chyba za to co przeszedlem z moja niunia to zasluzylem na wiecej niz 2.2 ;) , ale jak juz zobaczylem 2 z przodu jest pieknie. i czego chciec wiecej? Ciekawe co w jetroniku zaproponuja? :)

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 07:00:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Spoko, zasluzyles na pelnego overboosta przez 15 sekund bo starasz sie przynajmniej sam rozkminic co tam piszczy i dobrze ! W Polsce to jedyna szansa, zeby nie dac sie zrobic w bambuko :) :): Powodzenia :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 07:45:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ts66 napisał(a):
lukasik napisał(a):
Gdybys mial odlaczony wezyk nadcisnieniowy (za turbo) to byloby gorzej tak mysle - doladowanie rosloby gwaltownie a WG pozostawalby zamkniety - byloby ostre odciecie zaplonu i walilbys glowa w kiere


to nie ja :) to zuru napisal ;)

w kazdym razie dobrze, ze bryczka smiga tak jak trzeba. spalanie masz w normie, a nawet powiedzialbym, ze pali malo.

A co do tego, ze np z odlaczonym tym, czy tamtym wezykiem i przeladowaniem bryczka smigala lepiej to moze byc racja, ale... to nie jest dobre na dluzsza mete. ECU ma powpisywane w siebie pewne dane odnosnie ilosci podawania paliwa przy danej ilosci powietrza zasysanej przez silnik i odpowiedniego do danej sytuacji zaplonu. To sa bardzo wazne sprawy i musza byc zgrane, bo silnik moze sie wysrac w kilka sekund.
I w tej sytuacji, gdy miales niekontrolowane doladowanie mogla zaistniec taka sytuacja, gdzie brakowaloby paliwa i moglo nastapic spalanie detonacyjne. Wystarczyloby, ze dodalbys tak gazu, ze doladowaloby ci np 1,5 bar (2,5 bar na wskazniku) przy powiedzmy 6500obr, gdzie w normalnych warunkach jest 0,7bar doladowania (1,7 na wsk). Seryjne wtryskiwacze w takiej sytuacji juz sa daleko poza swoja wydajnoscia i masz uboga mieszanke, a to juz duza koopa. knock sensory moga to wykryc i uklad moze opoznic zaplon, ale dzialaja ze zwloka i zdazy nastapic kilkadziesiat zaplonow ;)

Czyli takie chwilowe lepsze smiganie moze byc niebezpieczne dla silnika.

P.S. przy doladowaniu 1,5 bara przy 6500obr przy odpowiednich ilosciach paliwa i odpowiednim zaplonie mialby w granicach 400-450KM :galy: ale to da sie dopiero osiagnac po sporej przerobce i wymianie osprzetu na "wydajniejszy" a nie po odplaczeniu wezyka ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 08:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
dobrze ze szybko usunalem ta usterke, ale i tak auto dostalo troche niepotrzebnie jak wracalem od mechanika,kilka szarpniec bylo.

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 22:28:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
prosze jeszcze o pomoc w kilku kwestach.
otoz czasami lubi wariowac sobie wskaznik temperatury cieczy chlodzacej, np jak jest zimny silnik i podczas jazdy dochodzi do 70-80st, potrafi sobie powoli spadac do 60, potem za jakis czas wraca do 90 i tak juz zostaje. podczas jazdy np spadnie do 80 i zostaje tak przez jakis czas i potem wraca znowu do 90. termostat mam nowy Wahlera i nowa chlodnice BEHR. w tym przypadku podejrzewam uszkodzony czujnik temperatury ktory idzie do wskaznika, jak mozna to prosze powiedzcie gdzie on jest dokladnie bo musze to wymienic.

i jeszcze cos: inny czujnik ktory ma uruchomic maly wiatrak elektryczny i pompke elektryczna do obiegu plynu w glowicy i turbinie (PO WYLACZENIU ZAPLONU), przy jakiej temperaturze cieczy chlodzacej ma sie uruchomic? jak zewre te kabelki przy czujniku po wylaczeniu kluczyka to wlacza sie ten maly wentylator i pompka tez, tylko kwestia tej temperatury. pytam bo jak wiadomo mam swiezo robiona glowice, i jeszcze tego mi brakuje zeby przez glupote ja przegrzac, bo jak wiadomo po wylaczeniu silnika gdzie temperatura cieczy jest okolo 93-95 stopni, to ta temperatura jeszcze wzrasta i od tego jest ten czujnik aby uruchomic ten wentylator i pompke, tylko przy jakiej temperaturze? nie wiem czy wymieniac te czujniki czy nie. prosze o wyjasnienia. dzieki.

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 23:25:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
czujnik czteropinowy na pokaźnik temp. masz przy tym dwupinowym który zwierałeś,
co do czujnika afterrun to on się aktywuje przy 102st. temp cieczy na krućcu wodnym.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 00:00:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
Mauzer napisał(a):
czujnik czteropinowy na pokaźnik temp. masz przy tym dwupinowym który zwierałeś,
co do czujnika afterrun to on się aktywuje przy 102st. temp cieczy na krućcu wodnym.


dzieku Mauzer, te wiadomosci o 102 st to sprawdzone i poparte jakas ksiazka serwisowa? fakt ze jak przed remontem glowicy temperatura silnika byla powiedzmy 97 st i po wylaczeniu po chwili slyszalem wentylator i pewnie chodzila tez pompka, z tym ze u mnie nie dosc ze jak sie okazalo to kompresja walila do plynu chlodzacego to jeszcze w tej pompce byly wylamane lopatki, dlatego glowice szlak trafil, i teraz wole sie upewnic co i jak, bo juz nawet myslalem o zamontowaniu przez siebie takiego wlacznika czasowego wewnatrz auta, i poprostu samemu ingerowac w to wlaczanie sie tego wentylatora z pompka. owszem byloby to troche klopotliwe, ale mialbym 100 % pewnosci ze chodzi, a nie liczyc na czujnik (zadziala o moze nie zadziala?),mysle ze to nieglupi pomysl, co wy na to? przed wyjsciem z auta naciskam przycisk, wlaczam wentylator i pompke powiedzmy na 5 minut, a pozniej wylacznik sam wylaczy, a jeszcze lepiej zeby taki wlacznik uruchamial sie automatycznie zawsze po wylaczeniu kluczyka przy temperaturze 90 st na wskazniku. pomyslowy dobromir ze mnie :peace:, sorry moze za bardzo sie tym przejmuje, ale dla mnie teraz to priorytet.........

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: