.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:06:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 08:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
ok, dzięki bardzo.
Byłem u mechanika, powiedział że można zrobić tak jak martab pisał czyli tylko uszczelniacze. Ale z powodu ciśnienia w cylindrach zaleca zrobić też pierścienie.
Teraz mam pytanie, czy komplet uszczelek na góre silnika to jakiejś konkretnej firmy? Macie jeakieś sprawdzone miejsce gdzie można kupić? Czy w KV jest standardowa uszczelka pod głowicą?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 10:59:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Wszystko raczej standard. Kupuj dobrych firm.
Jak juz bedziesz mial glowice zdjeta, to zrob z nia co nalezy (prowadnice itp. mechanior musi ocenic) zeby byla szczelna bo jak do tego wymienisz jeszcze pierscionki to autko zacznie zapinac jak fabryka chciala i bedziesz mial banana :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 12:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
zuru ... w tym wszystkim najdziwniejsze jest to że auto na mocy nie straciło. :|

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 12:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
papaj napisał(a):
zuru ... w tym wszystkim najdziwniejsze jest to że auto na mocy nie straciło. :|


To dopiero zobaczysz jak porobisz wszystko jak trzeba- wtedy sam sie przekonasz :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 12:39:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
dobra Pany... skoro radzicie to tak bedzie. Po majowym weekendzie odstawiam auto w poniedziełek do mechanika. I oby silnik wytrzymał kolejne 22 lata :D

dziekuje za pomoc :!:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 16:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
mam takie pytanie. Stwierdziłem, że nie mam już nic do stracenia. Kupiłem i wlałem do silnika środek STP. Przejechałem 500 km i silnik nie puszcza nawet dymka. Nie bardzo rozumiem dlaczego i co sie uszczelniło. Ale oleju nie ubywa i nie dymi.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 20:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
A zrobiłeś cokolwiek z listy powyższych porad?
Bo jesli wlałes to "coś" z czystej głiupoty to jeszcze zrozumiem, ale jeśli to ma załatwic problemy o których pisałeś to śmiem twierzdic ze auta nie doprowadzasz do stanu wyjściowego tylko go drutujesz... :/

O dadatkach do oleju a'la MOTO-DOKTOR były juz całe epopeje- poszukaj...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2007 14:14:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Mam pytanie, jakiej firmy, i gdzie w dobrej cenie mam kupić części do doroboty silnika? (uszczelka pod głowice, uszczelniacze popychaczy, pierścienie i wszystko inne)

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2007 15:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2007 02:19:07
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Co do tych uszczelniaczy, ile może kosztować zrobienie tego? I czy ktoś zna warsztat który się tym zajmuje? moje autko ponoć zawsze kopciło(tak twierdzą mechanicy którzy wcześniej się nim zajmowali) i kopci tak już pare ładnych lat. Dowiedziałem się od znajomego ze uszczelniacze zaworów często bywaja przyczyną, a że mozna je łatwo zrobić bez ściągania głowicy. I może jakiś adresik do jakiegoś speca z/spod warszawy?

_________________
kadett 1.7D -> Audi 90 B3 Quattro 2.3E (87 rok)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2007 16:49:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Znam pewien warsztat ale nie będe uprawiał reklamy na forum ;) zresztą po co ci szpec, byle kto ci to zrobi kto ma tylko narzędzia, nawet sam sobie zdziałasz.

co do czesci to elring i goetz.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 05:49:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Trochę trwało zgromadzenie kaski, ale ...
...góra silnika leży na stole. Obraz nędzy i rozpaczy:
- jeden pierścień pęknięty
- dwa pierścienie stały
- pierscieni olejowych nioe stwierdzono :):
- uszczelniacze popychaczy zaworów sie pokruszyły w momencie wyjmowania :diabel:
- drobne wrzery na panewkach

I cos co mnie zmartwiło najbardziej. W dolnej części dwóch tłoków, witać 'przeszlifowanie' materiało. Wygląda jak by tłok lekko dołem spuchł.

Gładzie cylindrów ok, progów brak.

Dziś głowica do szlifu i wieczorem montaż.

Czy teraz mogę zalać go półsyntetykiem? Czy powinienem coś jeszcze wymienić jak już mam wszystko stole?
pozdrawiam

PS. A to podobno nowe auta są drogie w utrzymaniu :P ;)
PS2. Obecnie pomykam białym B3 1.6D. Auto od 12 lat zrobiło 30 000km. A Wy sie śmiejecie że na giełdzie są niskie przebiegi :peace:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 14:51:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Simeringi na wał i wałkek rozrządu kup nowe :peace:
Silnik po takim remoncie musi sie dotrzeć, dlatego wlej np. Lotosa polsyntetyka, po 5 tys. km wymiana i zalac mozesz czyms lepszym.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 19:06:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
ZiPi napisał(a):
Simeringi na wał i wałkek rozrządu kup nowe :peace:
Silnik po takim remoncie musi sie dotrzeć, dlatego wlej np. Lotosa polsyntetyka, po 5 tys. km wymiana i zalac mozesz czyms lepszym.

A po co? Półsyntetyk to abosolutnie wszystko co temu silnikowi potrzeba. Wszystko ponad to wyrzucanie kasy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 21:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Dół silnika złożony i już w samochodzie.

Co do oleju to mam zdanie takie jak Sebastian. Chyba że coś nie wziąłem pod uwagę.

Chyba zdjagnozowany został dizlowski stukot z silnika. Zapomniałem w ostatnim poście o tym napisać, ale prowadnice zaworów (nie wiem jak to profesjonalnie nazywa) miały jakieś 0,5 cm luzu.

Głowica odwieziona do zrobienia. Zawory są ok. Wałek rozrządu nie jest wytarty, więc zostaje stary. Wszelkie zimeringi i inne pierdułki wymienione.

Nie wiem jak sie nazywają te kanały pod tłokami którymi olej spływa... ale z chyba 8 kanałów tylko 2 były drożne. Ogólnie syf straszny :/

Mam nadzieje, że teraz będzie ok z silnikiem. Czy powieniem coś jeszcze koniecznie zrobić jak już robie motor?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 23:02:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
papaj napisał(a):
Chyba zdjagnozowany został dizlowski stukot z silnika. Zapomniałem w ostatnim poście o tym napisać, ale prowadnice zaworów (nie wiem jak to profesjonalnie nazywa) miały jakieś 0,5 cm luzu.
:galy: Mam nadzieję, że przesadziłeś z tą wielkoscią luzu
papaj napisał(a):
Głowica odwieziona do zrobienia. Zawory są ok. Wałek rozrządu nie jest wytarty, więc zostaje stary. Wszelkie zimeringi i inne pierdułki wymienione.

Nie wiem jak sie nazywają te kanały pod tłokami którymi olej spływa... ale z chyba 8 kanałów tylko 2 były drożne. Ogólnie syf straszny :/

Znaczy - ktoś z kolei lał tylko selektol albo nie zmieniał oleju nigdy...

papaj napisał(a):
Mam nadzieje, że teraz będzie ok z silnikiem. Czy powieniem coś jeszcze koniecznie zrobić jak już robie motor?

Owszem, zweryfikowałbym połączenia tłok-korbowód - czyli stan sworzni i tulejek korobowodowych, a takze pomyślał o pomierzeniu wału korbowgo i odpowiednio - albo wymianie panewek na nowe, albo szlifie. Jak robić, to wsio.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 23:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
nie lepiej było by kupic troche lepszy motor :?: Po tym co piszesz to silnik pełna na maxa tragedja :zly: po twoich opisach wad silnika jakie miał przed remontem to i tak dawał rade :galy:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 06:43:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
yooo25 napisał(a):
nie lepiej było by kupic troche lepszy motor :?: Po tym co piszesz to silnik pełna na maxa tragedja :zly: po twoich opisach wad silnika jakie miał przed remontem to i tak dawał rade :galy:

Nie strasz chłopa. Rozumiem Twoje intencje w związku z Twoim podpisem, ale nie mów o tragedii. Napisał że gładzie cylindrów ok, bez progów, a że musi wymienić pierścienie i zrobić głowicę - co z tego? Wsadzi chłopak troche kasy w ten remont, ale będzie miał silnik doprowadzony do pełnego porządku, a nie kolejny klocek w stanie nieokreślonym, który być może po kilku miesiącach będzie chodził tak samo.
Pomysł naprawiania silników (i innych podzespołów) poprzez kupno używki w stanie "panie, idealna, głowę daję", zamiast rzetelnego remontu, to paranoja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 11:17:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
SebastianS napisał(a):
:galy: Mam nadzieję, że przesadziłeś z tą wielkoscią luzu

nie bardzo, takie luzy były, zawory latały jak klulki w puszce :/
To pewnie dltego 'poodławywały' się końcówki od uszczelniaczy. Wydaje się że zawory chodziły po skosach. Same gniazda w głowicy i zawory są ok.
SebastianS napisał(a):
Znaczy - ktoś z kolei lał tylko selektol albo nie zmieniał oleju nigdy...

Możliwe że Niemiec, od którego kupiłem. Z briefu wynikało że auto stało, bo było wymeldowane łącznie prawie 6 lat
papaj napisał(a):
Mam nadzieje, że teraz będzie ok z silnikiem. Czy powieniem coś jeszcze koniecznie zrobić jak już robie motor?

SebastianS napisał(a):
Owszem, zweryfikowałbym połączenia tłok-korbowód - czyli stan sworzni i tulejek korobowodowych, a takze pomyślał o pomierzeniu wału korbowgo i odpowiednio - albo wymianie panewek na nowe, albo szlifie.

Korbowód jest ok, panewki wymienione na nowe.

Jak duży mógł być ubytek mocy w takim silniku? Auto nie wydawało sie bardzo słabe ... no chyba że teraz sie dopiero okaże jak powinno być mocne
:):

Nie kupowałem nowego silnika bo 1) koszt remontu wyliczyłem że jest porównywalny 2) nie wiadomo na co trafie w nowym motorze (tak jak pisał Sebastian)

We wtorek lub środe odbieram głowice. Mam nadzieje że wtedy wszystko będzie ok.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 12:03:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
SebastianS napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Simeringi na wał i wałkek rozrządu kup nowe :peace:
Silnik po takim remoncie musi sie dotrzeć, dlatego wlej np. Lotosa polsyntetyka, po 5 tys. km wymiana i zalac mozesz czyms lepszym.

A po co? Półsyntetyk to abosolutnie wszystko co temu silnikowi potrzeba. Wszystko ponad to wyrzucanie kasy
Zgadza sie. Pisząc ze zalac moze czyms lepszym mialem na mysli lepszego polsyntetyka np. Valvoline Max Life 10 W40 Jest to olej dedykowany do silnikow o wiekszym przebiegu - pow 100 tys km i sprowadzany jest do polski w oryginalnych opakowaniach a nie w beczkach i u nas rozlewany, co mimimalizuje prawdopodobienstwo podroby
No dobra, dosyc reklamy :):
Papaj, jesli to nie tajemnica, to ile wsadziłes w remont ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 12:32:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
ZiPi napisał(a):
Papaj, jesli to nie tajemnica, to ile wsadziłes w remont ?


Jeśli chodzi o remont całego auta i doprawadzanie go do orginalności to sądzę że 10k przekroczyłem.
Obecny ... remont silnika jakieś 1500-2000zł.
W lipcu do lakiernika (mam do zrobienia doły drzwi, listwy naprogowe i tylny narożnik) - 1000zł
Co tu dużo pisać. Spodziwałem się że trochę wydam, ale nie że aż tyle :|

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: